Bouwvergunning stellingmolen

Auteur Topic: Bouwvergunning stellingmolen  (gelezen 4002 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Ook-preventist

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 23 februari 2006, 14:38:34
Voor de duidlelijkheid de molen waar target77 over spreekt is niet gebruisksvergunningplichtig. er is alleen de vraag wie heeft ervaring met betrekking tot brandveiligheidsvoorzieningen welke hiervoor in aanmerking komen. te denken valt aan droge sprinklerleiding, de RDMZ heeft hier namelijk ook wel ideëen over.

Op basis waarvan is er een gebruiksvergunning geeist? (gewoon nieuwsgierig, verder zelf geen ervaring mee)


Guust

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
  • Don't shoot the messenger!
Reactie #11 Gepost op: 23 februari 2006, 14:46:36
er is alleen de vraag wie heeft ervaring met betrekking tot brandveiligheidsvoorzieningen welke hiervoor in aanmerking komen.

Dit was volgens mij niet de vraag.

Wie van jullie heeft ervaring met het afgeven van een bouwvergunning van een historisch oud-hollandse "stellingmolen"?? Welke criteria moeten in de bouwvergunning vermeld worden qua brandveiligheid??

Het gaat dus om een bouwvergunning en welke eisen kunnen we middels het bouwbesluit hieraan geven.

THAT'S THE QUESTION..   maar dan graag meer info


Ook-preventist

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 23 februari 2006, 14:48:11
Maar nu nog even terug komen op je vraag.  Het is een brandcompartiment.  hoeveel verdiepingen. hoe hoog hoogste verblijfsruimte.  ook toegankelijk voor bezoekers??

laat ons eens wat meer weten??

Hoogte is niet precies bekend ( ca. 15-18 meter tot de nok) maar het zijn 5 bouwlagen, BG, graanzolder, steenzolder, luizolder, en kapzolder als ik het zo uit het hoofd goed zeg.
De molen is (nog) niet gecompartimenteerd en dat is in principe ook niet echt mogeljik omdat er zakken graan en meel aan touwen vanaf de BG naar de verschillende verdiepingen gehesen worden door diverse luiken heen. Wel wil men met promatec zo goed als mogelijk compartimenteren op 3 zoldervloeren.

Greetz,
Ook-preventist


Archlackware

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 51
  • Archlackware
Reactie #13 Gepost op: 23 februari 2006, 15:42:00
Voor de duidlelijkheid de molen waar target77 over spreekt is niet gebruisksvergunningplichtig. er is alleen de vraag wie heeft ervaring met betrekking tot brandveiligheidsvoorzieningen welke hiervoor in aanmerking komen. te denken valt aan droge sprinklerleiding, de RDMZ heeft hier namelijk ook wel ideëen over.


Als je goed had gelezen stond er in de originele eerste post wel gebruiksvergunning, dit is later aangepast!!!!

Vandaar dat ik toen die vraag heb gesteld, ik vroeg mij toen af waarom die gebruiksvergunning nodig was. Maar dit was waarschijnlijk een typfout en moest bouwvergunning zijn, daarom heeft de topic starter dit aangepast.

Maar als je de hele draad leest zie je dat iemand je voorgegaan is in deze opmerking en de topic starter bevestigd dat hij dit een typfout was. Dus LEES eerst voordat je typet


Target77

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 24 februari 2006, 02:54:47
Ok...dan hoop ik nu dat iemand ons (Ook-preventist en moi) uit de brand kan helpen daar een molen voor ons geen dagelijke kost is. Jullie bijdrage wordt zeer op prijs gesteld, zodat wij onszelf niet de Don Quichot hoeven te voelen. ;)


Guust

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
  • Don't shoot the messenger!
Reactie #15 Gepost op: 24 februari 2006, 08:19:11
Ik denk zelf dat het bijna onmogelijk is om hier een brandwerende scheiding in te maken.

De vloeren met Promatec dichtleggen zal voor een klein deel helpen als ook de luiken en andere gaten dicht zijn.
Luiken moeten dus zelfsluitend worden uitgevoerd. Dit is natuurlijk onmogelijk om dan nog in de molen te werken.
Ook alle trapopgangen moeten met luiken dicht zitten.
En wat betreft de buitenkant?  Riet of houten planken. kan de overslag via de buitenzijde plaatsvinden?
Ramen in de gevels?  moeilijke oplossingen worden dat.

Ik zou toch proberen om de binnenkant en waarom niet ook de buitenkant te voorzien van sprinklers.


Archlackware

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 51
  • Archlackware
Reactie #16 Gepost op: 24 februari 2006, 10:38:11
Ik zou gewoon beginnen met een reguliere bouwbesluit toets en alle knellpunten die je over hebt op het forum gooien.


Guust

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
  • Don't shoot the messenger!
Reactie #17 Gepost op: 24 februari 2006, 10:46:36
begin dan maar alvast, Archlackware. Dan leun ik ff achterover en geniet van het voorjaarszonnetje.  8) 8) 8) 8)   ;D