Camera problemen

Auteur Topic: Camera problemen  (gelezen 7464 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Gepost op: 25 februari 2006, 20:22:10
Ik heb een probleem met mijn fuji film S304

De camera heeft in zijn hoesje in mijn tas gezeten , nou is hij mogelijk vanzelf aangegaan het batterij gedeelte is erg warm geworden ( inclusief batterijen )  nou heb ik de batterijen er uit gehaald en laten afkoelen camera is ook afgekoeld , batterijen weer opgeladen maar nu doet de camera helemaal niks meer !!!!!!!

Hij stink wel heel erg
Heb het met diverse volle batterijen geprobeerd ,maar hij doet compleet niks meer !!!!!! :'( :'( :'( :'(

Wie kan me helpen !!!!




Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #1 Gepost op: 25 februari 2006, 20:34:46
Ik heb een probleem met mijn fuji film S304

De camera heeft in zijn hoesje in mijn tas gezeten , nou is hij mogelijk vanzelf aangegaan het batterij gedeelte is erg warm geworden ( inclusief batterijen )  nou heb ik de batterijen er uit gehaald en laten afkoelen camera is ook afgekoeld , batterijen weer opgeladen maar nu doet de camera helemaal niks meer !!!!!!!

Hij stink wel heel erg
Heb het met diverse volle batterijen geprobeerd ,maar hij doet compleet niks meer !!!!!! :'( :'( :'( :'(

Wie kan me helpen !!!!
Dan zou ik maar even de importeur/winkel bellen!  ;)
343, never forget.


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #2 Gepost op: 25 februari 2006, 20:44:15
ik heb de camera via marktplaats bij een fotozaak gekocht !! , dus garantie zal er niet opzitten !!


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #3 Gepost op: 25 februari 2006, 20:48:37
ik heb de camera via marktplaats bij een fotozaak gekocht !! , dus garantie zal er niet opzitten !!
Wellicht dat ze je kunnen helpen, je bent wel heel erg wanhopig dat je begint over garantie, misschien is 'ie nog wel te maken!  ;)
343, never forget.


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #4 Gepost op: 25 februari 2006, 21:08:35
heb een e-mail naar de verkoper gestuurd , met de tekst van me eerste post

we wachten af !!


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #5 Gepost op: 25 februari 2006, 22:39:45
Niet om alle hoop uit je weg te halen, maar het klinkt als kortsluiting, Dat zal de reden zijn geweest dat de boel zo warm werd. Vlotte kans dat één en ander doorgebrand is (zekeringetjes). Reparatie zou wel eens duur uit kunnen gaan pakken :-\

Eén voordeel: Je hebt een goede excuus om een nieuwe te kopen ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #6 Gepost op: 26 februari 2006, 05:16:04
Klinkt als een grote kans dat je printplaat voor een groot gedeelte is doorgebrand... En niet alleen zekeringetjes, maar ook condensators vinden een overspanning niet erg fijn :-\ Ik weet niet of je een erg grote held in techniek en solderen bent, maar als 'ie echt niks meer doet en je garantie heb je niet meer (ofterwijl je bent aangewezen op een nieuw toestel), misschien is dat dan een leuk hobbyproject?

Ik vraag me wel af of er iets corrosie achtigs te zien is op de contactjes met de batterijen in je camera?


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #7 Gepost op: 26 februari 2006, 09:09:40
op de batterijen is niks te zien als ik ze in een andere camera gebruik doen ze het gewoon !!
ik heb het welk eens vaker gehad dat tie in me tas was aan gegaan , maar even de batterijen ladenb en alles werkte weer als van ouds !!!


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #8 Gepost op: 26 februari 2006, 14:29:17
Vreemd, heel vreemd! Ik weet zo snel ook geen andere mogelijkheden dan wachten op reactie van de verkoper... Zal waarschijnlijk een dure grap gaan worden om zoiets te gaan repareren, het zal ongetwijfeld veel multimeetwerk zijn om er achter te komen wat het nou is :-\ Hoe oud is de camera eigenlijk?


scoutcow

  • Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
    • Rhovanion
Reactie #9 Gepost op: 28 februari 2006, 23:35:04
vandaag had ik even mijn spiegel een beetje schoongemaakt omdat ik wat vlekken in het beeld zag, maar toen ik daarna weer mijn 70-300mm lens bevestigde en foto's wilde maken gaf die een error. Als ik op de ontspanknop drukte ging de spiegel wel omhoog, maar bleef ook omhoof en in het beeld kwam "ERR" te staan en de spiegel ging weer naar beneden als ik nog een keer op de ontspanknop drukte. Ook met de standaard 18-55mm lens gaf hij die error. Toen heb ik hem gereset (reset knopje aan de onderkant) en daarna werkte hij gewoon weer goed. Weet iemand wat er mischien aan de hand kan zijn geweest?