Copyright op foto's en video's

Auteur Topic: Copyright op foto's en video's  (gelezen 41538 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Gast

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 4 maart 2006, 22:15:44
Ja klopt
Je hebt gelijk, je hebt me compleet terecht gewezen op dat JIJ vindt dat IK een verkeerde indruk bij JOU heb gewekt en een ieder daarvan deelgenoot hebt willen maken, en dat in jouw ogen in overduidelijk me niet ingelezen heb.

Je hebt helemaal gelijk.

Voel je je nu beter?
En wandel zelf lekker een eindje, even rustig in en uitademen, relax ofzo.


Gast

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 4 maart 2006, 22:41:27
Goedzo, meneer Skjellavollen.

Als je zelf maar genoegdoening vindt in je eigen gedrag.


Rene112

  • Gast
Reactie #22 Gepost op: 5 maart 2006, 12:45:43
Goed..... als "Chevy Van" en "Nils" zo vriendelijk willen zijn om hun vriendelijke discussie via de PM voort te zetten.... dan kunnen we hier gewoon on topic blijven ;)

Oja, voor beiden is het misschien goed om eens goed te letten op het gebruik van de smilies...
Jullie gebruiken ze namelijk wel in het begin... daarmee kan je de toon van je berichten een duidelijk kleurtje geven.... en ik zag bij jullie vooral  ;) en  ;D staan....
Vervolgens reageren jullie ineens op elkaar alsof die smilies er niet stonden... vreemd hoor!  ;)

(eventuele reacties hierop graag per PM!)

groeten,
René de Caluwé
Global Moderator


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #23 Gepost op: 23 juli 2007, 19:27:01
Zoals je hieronder kunt zien is copyright wel degelijk belangrijk! Ook van dit forum worden foto's "geleend" en natuurlijk weer van ondergetekende. Het zal eens niet zo zijn!  >:(

http://www.linkverwijderd.nl

Weet overigens niet of dit mag, maar dat merk ik vanzelf wel. Dit forum heeft toch veel meer kwaliteiten...  ;)

EDIT: heb de link zelf verwijderd omdat het probleem met die site inmiddels uit de wereld is...


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #24 Gepost op: 23 juli 2007, 19:31:21
Het is inderdaad al vaker aangetoond dat er mensen zijn die ander mans foto's ''lenen'' of ''pikken''. Heb zelf helaas ook al meerdere malen in de bres moeten springen  :-X

Dit is dus ook de reden dat er altijd een naam door de foto's heen moet staan (bij mij in ieder geval :-\)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #25 Gepost op: 23 juli 2007, 19:36:24
tja het is lullig...

was dat nou hier op het forum? dat iemand een ftoo had gevraagd zonder naam van de copyright der op... even later stond ie op een nieuws site (nu.nl) onder naam van die gene die m geleent heb...


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #26 Gepost op: 23 juli 2007, 20:17:39
Niets geen fatsoen en ook niets begrijpen..... :D

Maar gelijk wel even  goede reclame gemaakt voor ons forum!  >:D


Franc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 378
Reactie #27 Gepost op: 23 juli 2007, 20:30:22
Zoals je hieronder kunt zien is copyright wel degelijk belangrijk!

Euhm... Ik zie het probleem eigenlijk niet zo.  :-[
De foto's zijn voorzien van een 'watermerk' en de schrijver van het berichtje heeft ook nog eens de bron genoemd. Zelf zou ik er niet zo'n probleem mee hebben, denk ik.


Franc


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #28 Gepost op: 23 juli 2007, 20:37:54
Je kunt het ook als een eer zien natuurlijk want rotzooi wordt niet gepikt :). Maar het gaat zo langzamerhand de spuigaten uitlopen en dat wordt je toch wel een keertje zat. Tevens is de bronvermelding niet compleet omdat er nergens staat dat het van dit forum gejat is. Maar ik denk erover om foto's met een mindere resolutie te posten. Dat gaat ten koste van de kwaliteit maar je moet wat tegen dat "schorriemorrie..." >:(


Ferrari_F50

  • Gast
Reactie #29 Gepost op: 23 juli 2007, 20:48:44
Ik heb het pas geleden ook gehad. Ik had die nieuwe Vito Ambulance op de foto gezet bij het Internationaal Hulpverleningsvenement op de Wouwse Plantage. Een aantal dagen later, nadat ik de foto's geplaatst had op mijn website kreeg ik een tip dat mijn foto onder een andere naam op een andere website was geplaatst. Sowieso ben ik er al niet blij mee als een foto zonder te vragen geplaatst wordt en boos wordt ik bij het feit dat mijn foto onder de naam van de websitebeheerder wordt geplaatst.