Copyright op foto's en video's

Auteur Topic: Copyright op foto's en video's  (gelezen 41414 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #30 Gepost op: 23 juli 2007, 20:49:33
Daarnaast heeft Dirk als maker van de foto's geen toestemming gegeven voor verdere publicatie. Dus het het simpelweg schending van copyright als je het mij vraagt.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #31 Gepost op: 23 juli 2007, 20:51:43
Daarnaast heeft Dirk als maker van de foto's geen toestemming gegeven voor verdere publicatie. Dus het het simpelweg schending van copyright als je het mij vraagt.
...... door de webmaster!  :D


Ferrari_F50

  • Gast
Reactie #32 Gepost op: 23 juli 2007, 20:54:52
Ik heb er zelf een vreselijke hekel aan als mensen ongevraagd mijn foto gaan plaatsen op een website. Vaak doet men dit ook nog eens zonder bronvermelding. Dan heb ik al zoiets waar ben je in hemelsnaam mee bezig. Als er een foto wordt gejat en er wordt bronvermelding bij gebruikt dan heb ik er niet zo'n moeite mee, maar waarschijnlijk weten sommige mensen niet wat copyright inhoud en plaatsen dus zonder toestemming en zonder bronvermelding foto's en teksten. Ook met teksten is copyright van belang.


patrick r

  • Gast
Reactie #33 Gepost op: 23 juli 2007, 20:56:32
Ik heb het pas geleden ook gehad. Ik had die nieuwe Vito Ambulance op de foto gezet bij het Internationaal Hulpverleningsvenement op de Wouwse Plantage. Een aantal dagen later, nadat ik de foto's geplaatst had op mijn website kreeg ik een tip dat mijn foto onder een andere naam op een andere website was geplaatst. Sowieso ben ik er al niet blij mee als een foto zonder te vragen geplaatst wordt en boos wordt ik bij het feit dat mijn foto onder de naam van de websitebeheerder wordt geplaatst.

daarom heb ik mijn foto's op mijn site voorzien van een watermerk met mijn site erin.


Ferrari_F50

  • Gast
Reactie #34 Gepost op: 23 juli 2007, 21:00:13
daarom heb ik mijn foto's op mijn site voorzien van een watermerk met mijn site erin.

Ja dat heb ik ook, maar toch gebeurt het nog dat foto's gejat worden. Sommige mensen >:(


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #35 Gepost op: 23 juli 2007, 21:27:08
Dirk, noemen ze je daar nu al PINO... dat is je zelfs hier nog niet overkomen.

 ;D ;D ;D :D :D :D :D ;D ;D ;D ;D :D :D :D :D ;D ;D ;D ;D ;D :D :D :D :D :D

ik quoto maar niet, wanneer ik dat vraag zullen ze vast nee zeggen ;)


Ferrari_F50

  • Gast
Reactie #36 Gepost op: 23 juli 2007, 21:42:58
Dirk, ze hebben je foto's er alsnog afgehaald.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #37 Gepost op: 23 juli 2007, 21:45:20
Woow, je maakt een sirieuse post over de coppyright en je word gewoon de grond ingeboord. Leuk forum!


Jeffrey-Jacobs

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 86
Reactie #38 Gepost op: 23 juli 2007, 21:51:20
Mensen mensen mensen wat een moeite zeg om 2 foto's wat ik wel KNAP LULLIG VAN JE VIND DIRK is dat je gelijk het forum maar af gaat zitten zeiken. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Een algemene berichtgeving had wat netter geweest.

Zelf heb ik er namelijk geen moeite mee is toch juist weer een positief punt dat je foto's ergens worden geplaats. Zou het zelf als een compliment opvangen. Maargoed dat is ieder ze eigen mening.

En achja staan van mij hier ook foto's op het forum ook al jat een nieuwsblad het zal me niets uitmaken. Ik als hobbyist zou het super vinden.


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #39 Gepost op: 23 juli 2007, 22:01:35
Ho, wacht even..... mijn foto's worden ongevraagd "overgenomen" door een collegaforum zonder link naar dit forum en IK heb 't gedaan...  ??? Overigens is het probleem uit de wereld O0 en hoeft hier wat mij betreft niet meer op gereageerd te worden...  :|