Berging regio Tilburg

Auteur Topic: Berging regio Tilburg  (gelezen 3929 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Michelle1983

  • Gast
Gepost op: 8 maart 2006, 19:17:48
Naar aanleiding van een discussie buiten het forum, vroeg ik me af of er iemand iets bekend is over berging van auto's in Tilburg. Volgens sommigen zou daarvoor een vast contract zijn gesloten met een bepaald bedrijf, anderen denken van niet. Iemand enig idee?




tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
Reactie #1 Gepost op: 8 maart 2006, 19:20:17
zo ver ik weet komen ze altijd van een en het zelfde bedrijf. althans hier in de wijk. ben de naam ff kwijt zal eht opzoeken
flappus  niet elke verandering is een verbetering


Michelle1983

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 8 maart 2006, 19:21:07
Van Eijck ...


tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
Reactie #3 Gepost op: 8 maart 2006, 19:21:42
volgens mij wel. zit aan de bredase weg. 5 minuten rijden vanaf hier
flappus  niet elke verandering is een verbetering


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #4 Gepost op: 8 maart 2006, 19:31:18
Normaal gesproken worden de contracten voor de eerste berging per rayon aanbesteed door de VHD in opdracht van de verzekeraars. Dat betekent inderdaad dat er in een rayon in principe een vaste berger is voor de eerste berging (berging naar veilige plaats - tweede berging is het verdere verloop naar het gewenste afleveradres). De aanbesteding laat volgens mij wel een kleine ruimte om bij een specifieke klus een "onderaannemend" bergingsbedrijf in te schakelen (bij extreme drukte bijvoorbeeld). Omdat het bedrijf met de gegunde aanbesteding ook aan een aantal voorwaarden voldoet (altijd bereikbaar, gekwalificeerd personeel en materieel, enz.), moet in geval van drukte dus een ander bedrijf de berging overnemen.

Uitzondering hierop zijn de gevallen waarin sprake is van Incident Management; dat is het geval op alle rijkswegen en op bepaalde wegvakken in sommige regio's (bv. regio Westland). Voor zover ik weet niet in Tilburg, dus geldt bovenstaande.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Michelle1983

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 9 maart 2006, 08:02:32
Bedankt, nu snap ik het volledig en begrijp ik ook waarom er zo'n strijd is hier tussen Van Eijck-fans en Gijsbers-fans :D


denkweb

  • Manager meldkamer van Amerongen Berging
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 232
  • en door!
Reactie #6 Gepost op: 29 november 2009, 12:41:31
Buiten de IM-wegen schrijft elke berger per regio bij elke van de ca 7 grote verzekeringsalarmcentrales in voor:

1. Berging
2. Doortransport
3. Pechhulp + doortransport ervan

In veel gevallen kan het zo zijn dat berger 1 de berging doet, berger 2 het doortransport.
In de meeste gevallen zijn pechhulp en doortransport door de alarmcentrale bij de aanbesteding aan elkaar gekoppeld.

In een aantal gebieden rijden meer dan 5 verschillende bergers!

Het LCM stuurt deze bergers aan op basis van de achterliggende verzekeraar dmv een RDW check.

Los van deze takels kan ook de politie nog een berger contracteren voor haar verzorgingsregio om de politietakels uit te voeren. Deze kosten zijn immers niet aan een verzekeraar te herleiden. Om de kosten laag te houden sluit de politie hier contracten op af.