GRIP 1 Treinbrand - Zwolle 13-03-2006

Auteur Topic: GRIP 1 Treinbrand - Zwolle 13-03-2006  (gelezen 12486 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993


tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
Reactie #21 Gepost op: 13 maart 2006, 18:16:32
de meeste makkelijke plek ook om in de problemen te raken
flappus  niet elke verandering is een verbetering


goud3634

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 197
Reactie #22 Gepost op: 13 maart 2006, 20:17:50
wat die waterwinning betreft   ten eerste moet er maar net een weg in de buurt zijn van die spoorbrug   

dan moet je voor je ook maar op het spoor mag komen ruim uitschakelen wachten op die fax    en dan mag je pas het spoor op   dan ken je nog eens een kilometer slang uitrollen   (preciese lengetes weet ik niet )  maar die moet je met de hand uitrollen   want je kan niet met een brandweerauto   wts1000  of slangenwagen over het spoor tuffen    en als dat ding midden op de brug staat          stel dat je een km moet overbruggen     dat is   wel 50 lengtes  slang      + dat je dan nog je verlies hebt     dus moet je in aanjaagverband  enz enz     alleemaal een heel gedoe    ik zou zo 1 2 3 ook geen procedure s weten voor dit soort branden bij ons in de gemeente     mischien dat iemand die daar verstand van heeft iets over melden   




Met de dpu kan je 3km overbruggen, dan heb je niks met het aanjaagverband te maken, alleen weet ik niet of dat geld voor 75 mm slangen.

Zit er in de regio Zwolle geen blusboot, had die alvast de grootste klap kunnen maken met het bestrijden van de brand....


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #23 Gepost op: 13 maart 2006, 20:33:40
Met de dpu kan je 3km overbruggen, dan heb je niks met het aanjaagverband te maken, alleen weet ik niet of dat geld voor 75 mm slangen.

Zit er in de regio Zwolle geen blusboot, had die alvast de grootste klap kunnen maken met het bestrijden van de brand....


Ik kan je wel vertellen dat als je 3km toevoer wil gaan leggen met 75mm slangen,je aan het einde van die toevoer een armetierig plasje water krijgt.We kennen niet voor niets het aanjaagverband

Mischien toch vaker oefenen om de waterwinning daar snel te krijgen !!

1 1/2 uur voor dat er water is !!!! duurt volgens mij wel erg lang !! ( mijn mening ) ( ben een leek op brandweer gebied )
wat wil je gaan oefenen?
je zal er al snel achterkomen dat de NS niet mee zal werken aan zo,n oefening,aangezien ze dan het treinverkeer plat moeten leggen


Bart S

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 13 maart 2006, 21:12:54
Zit er in de regio Zwolle geen blusboot, had die alvast de grootste klap kunnen maken met het bestrijden van de brand....

Tja, en dan heb je misschien een blusboot, moet je nog afwachten totdat de stroom van de bovenleiding is.... (en alsnog lijdzaam toezien hoe de trein langzaam affakkelt....)


pyroloog

  • Bevelvoerder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 181
  • BRW-ZHZ
Reactie #25 Gepost op: 14 maart 2006, 16:20:45
De brug openzetten en de trein in z'n achteruit ;D ;D

Ik weet niet waar de tas opgesteld stond, maar de aanzuighoogte red je zoiezo al niet. (Maximaal 9,5 meter als je een goeie pomp hebt)
Vind het van de machinist ook niet echt de meest handige actie om hem daar neer te zetten. (Vind zijn baas waarschijnlijk ook niet :-X  )


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #26 Gepost op: 14 maart 2006, 16:30:18
De brug openzetten en de trein in z'n achteruit ;D ;D

Ik weet niet waar de tas opgesteld stond, maar de aanzuighoogte red je zoiezo al niet. (Maximaal 9,5 meter als je een goeie pomp hebt)
Vind het van de machinist ook niet echt de meest handige actie om hem daar neer te zetten. (Vind zijn baas waarschijnlijk ook niet :-X  )

Sommige berichten spreken er over dat er aan de noodrem getrokken is.
Dat kan ik me nog voorstellen ook.
In dat geval wordt er voor de machinist gekozen.  ;)


marcel-beets

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 294
  • hoofdbrandwacht + ademluchtmedewerker
Reactie #27 Gepost op: 14 maart 2006, 19:51:21
Met de dpu kan je 3km overbruggen, dan heb je niks met het aanjaagverband te maken, alleen weet ik niet of dat geld voor 75 mm slangen.

Zit er in de regio Zwolle geen blusboot, had die alvast de grootste klap kunnen maken met het bestrijden van de brand....



volgens mij kan je met een dpu niet over het spoor rijden   teminste die van ons niet   en die slangen met de hand uit lopen laat je ook wel uit je hoofd denk   wat wel kan is 3duimers    75mm  en dan aanjagen met  de pompen uit msa s  die van ons is tilbaar


of kan je wel over zon spoorrug rijden


Bommie

  • Gast
Reactie #28 Gepost op: 14 maart 2006, 21:44:01
De brug openzetten en de trein in z'n achteruit ;D ;D

Ik weet niet waar de tas opgesteld stond, maar de aanzuighoogte red je zoiezo al niet. (Maximaal 9,5 meter als je een goeie pomp hebt)
Vind het van de machinist ook niet echt de meest handige actie om hem daar neer te zetten. (Vind zijn baas waarschijnlijk ook niet :-X  )

Is het wel meteen een goede oefening, voor de hulpverleners, al lijkt me die plaats ook niet handig :D


Pl@nner (voorheen sigmaatje)

  • Plannen is een ambacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,314
  • Take a step toward emergency preparedness
Reactie #29 Gepost op: 14 maart 2006, 21:56:17
De brug openzetten en de trein in z'n achteruit ;D ;D

Ik weet niet waar de tas opgesteld stond, maar de aanzuighoogte red je zoiezo al niet. (Maximaal 9,5 meter als je een goeie pomp hebt)
Vind het van de machinist ook niet echt de meest handige actie om hem daar neer te zetten. (Vind zijn baas waarschijnlijk ook niet :-X  )

Van insiders heb ik vernomen dat er aan de noodrem is getrokken.
Dit type treinstel heeft voor de machinist geen overbruggingsmogelijkheid om de noodrem te omzeilen,
om te zorgen dat een trein niet in een tunnel of op een brug stil komt te staan. Deze mogelijkheden zijn er n.l. wel.
Nu is de lucht uit het remsysteem gelopen (werking noodrem) en dan staat de trein stil en kan geen kant meer op.

Dan blijft er weinig anders meer over he, hij zal hem echt niet handmatig op een dergelijke plek parkeren hoor.
Arjan * Planner professionele Verkeersregelaars. * Instructeur EFR Emergency First Response *Hulpverlener, AED-er,    en chauffeur op de PAM bij het R