Portofoons? maar welke is de beste??

Auteur Topic: Portofoons? maar welke is de beste??  (gelezen 25207 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #10 Gepost op: 14 maart 2006, 19:53:45
Als je vraagt "welke is de beste" zou ik zeggen neem een motorola.
Geen speelgoed en geen speelgoed prijzen
Let ook op zaken als waterdichtheid, valbestendigheid etc.

kijk eens bij flash-rental die leveren aan ons ook: http://www.flash-rental.com/flash/home
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #11 Gepost op: 14 maart 2006, 20:10:16
Ik zou inderdaad voor PMR/LPD gaan. Wil je echt goede kwaliteit zou ik voor Kenwood gaan!  ;)
343, never forget.


Rooie

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 14 maart 2006, 21:18:27
Ook bij ons op de jeugdbrandweer hebben wij de TK3201 in gebruik.

Het zijn goeie porto`s ze voelen degelijk aan en werken op pmr dus licentsie vrij.
Het enige nadeel is de prijs.

Gr. Berjan


Guust

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
  • Don't shoot the messenger!
Reactie #13 Gepost op: 15 maart 2006, 07:57:28
Allemaal toppie jongens.

ik heb mijn zwager doorgelinkt naar deze topic en was razend enthousiast.

Bedankt voor jullie hulp.

Guust


Andreej

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 85
Reactie #14 Gepost op: 15 maart 2006, 13:41:32
Mijn ervaringen met de tk3201 zijn ontzettend goed. Op mijn werk gebruiken we ze zowel voor dagelijks verkeer als voor de bhv organisatie en we hebben er nog nooit problemen mee gehad. Ook de tk3201 die we in andere vestigingen hebben zijn net als de 3201 erg degelijk, robuust en slag, val en spatwaterbestendig.
Mijn tk3201 heb ik van de week nog van 2 verdiepingen naar beneden laten vallen op een betonvloer  :o en naderhand was het alleen een kwestie van de batterij er weer even opzetten en het geheel werkte weer als en zonnetje  :)

Deze portofoons hebben overigens gewoon de standaard 8 pmr kanalen alleen zijn ze voorzien van zogenaamde toonsquelch instellingen zodat deze portofoons op een aantal kanalen alleen met elkaar kunnen communiceren. Een ander met van die 'gamma' portofoons kan jou dus wel horen alleen jij hen niet.


Franc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 378
Reactie #15 Gepost op: 16 maart 2006, 20:33:14
Dus als je andere porto's op deze frequenties zou programmeren en je voldoet aan het maximum uitgangsvermogen heb je, inderdaad, geen licentie nodig.

Niet helemaal waar. Om te voldoen aan de LPD of PMR446 toelating, moeten de portofoon en antenne één geheel vormen. Je mag de antenne dus niet van het apparaat kunnen schroeven (en er een andere antenne aanhangen). En aangezien de meeste, vrij programmeerbare, portofoons onder andere aan deze eis niet voldoen, mag je die dus niet gebruiken voor LPD of PMR446.

Gegroet,
Franc


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #16 Gepost op: 17 maart 2006, 21:41:14
http://www1.nl2.conrad.com/scripts/wgate/zcop_nl2/~flNlc3Npb249UDkwX05MX0IyQzpDX0FHQVRFMDk6MDAwMC4wMTEwLmIyODQ3YjdlJn5odHRwX2NvbnRlbnRfY2hhcnNldD1pc28tODg1OS0xJn5TdGF0ZT0zODIxOTc5Njk1====?~template=PCAT_AREA_S_BROWSE&p_selected_area=%24ROOT&perform_special_action=&glb_user_js=Y&shop=NL2&product_show_id=&p_page_to_display=DirektSearch&~cookies=1&zhmmh_lfo=&zhmmh_area_kz=8A&s_haupt_kategorie=&p_searchstring=portofoon&r3_matn=&insert_kz=&area_s_url=&area_url=&direkt_aufriss_area=&p_countdown=&p_80=&p_80_category=&p_80_article=&p_next_template_after_login=&mindestbestellwert=&login=&password=&bpemail=&bpid=&url=&show_wk=&use_search=1&p_back_template=pcat_suchergebnis_header&template=&kna_news=&p_status_scenario=&documentselector=&p_load_area=$ROOT&p_artikelbilder_mode=&p_sortopt=&page=&p_catalog_max_results=10

PMR-PORTOFOONSET MOTOROLA T54
Bestnr.: 930360 - 89

  

Prijs slechts 99,95 EUR
stuk(s)

    * Verwisselbare covers
    * Incl. dubbele oplader en accupacks
    * Individuele oproeptoon

Deze PMR-446 Motorola portofoons worden geleverd in een complete set en onderscheiden zich door een hoge kwaliteit, een stevige behuizing en een eenvoudige bediening d.m.v. een scrollmenu.

# Uitvoering:LC-displayScan-functie
# Ingebouwde VOX-functie (spraakbediening)
# 5 verschillende oproeptonen (individueel instelbaar)
# Roger Beep (instelbaar) bij gesprekseinde
# Toetsblokkering
# Monitor-functie
# Instelbaar toetsengeluid.
Technische spec.:
# 8 kanalen (446 MHz)
# Zendvermogen 500 mW
# 38 CTCSS-subkanalen
# Afm. (lxbxh) 60x 32 x 165 mm.


# Omvang levering:2x portofoon
# 2x accupack
# 1 dubbele oplader
# Verwisselbare covers.





Bij het ROC van Amsterdam worden deze portofoons gebruikt voor zowel de (stagair)beveiliging en ontruimingen etcetera, ik heb em de laaste drie weken weer gebruikt en hij bevalt mij zeer goed, je hebt soms wel eens dat er iemand op je band zit, maar dat is heel erg weinig, goed zendbereik, goed en makkelijk te bedienen, goede harde oproep / noodtoon! Werkt echt goed!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #17 Gepost op: 28 maart 2006, 19:07:22
Wij gebruiken de Kenwood TK3101 en TK3201,

Deze kan je programmeren zodat je frequenties niet standaard programmering bevatten zodat niet iedereen op de zelfde frequentie en qt/dtq staan. Verder zijn er goede assesoires beschikbaar.. en is het bereik erg goed..


Target77

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 26 mei 2006, 18:30:10
Zijn die licentie vrij??

Met licentie.....dus ook in dit geval met basispost (10 Watt) en basisantenne op 12 meter hoogte  ;)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #19 Gepost op: 26 mei 2006, 18:34:47
Bij het ROC van Amsterdam worden deze portofoons gebruikt voor zowel de (stagair)beveiliging en ontruimingen etcetera, ik heb em de laaste drie weken weer gebruikt en hij bevalt mij zeer goed, je hebt soms wel eens dat er iemand op je band zit, maar dat is heel erg weinig, goed zendbereik, goed en makkelijk te bedienen, goede harde oproep / noodtoon! Werkt echt goed!

En de laatste weken zijn ze allemaal overleden, stuk voor stuk, batterijen defect (en ze kunnen er ook niet tegen als je ze uit je hand laten vallen  :-X ;D)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !