Portofoons? maar welke is de beste??

Auteur Topic: Portofoons? maar welke is de beste??  (gelezen 25200 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

kvh

  • Gast
Reactie #30 Gepost op: 3 november 2006, 19:42:57
Nog even een aanvulling:

Het gaat er  niet om welk bedrijf het beste is. Je moet je eisen stellen en aangeven waar de portofoons aan moeten voldoen. Geen storingen, duurzame batterijen, geen ruis, vrije golflengte etc
Hun sturen een offerte waarin de afspraken staan genoemd. Indien het na het testen niet werkt betalen we dus niet.
De goedkoopste offerte krijgt de opdracht.
Tip: neem meteen een onderhoudscontract. 1000 euri per jaar en alles blijft werken en wordt gerepareerd bij problemen.
Nog een tip: CUNA Hier doen wij zaken mee.

zekerheid is ook veiligheid


SARwacht

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 209
  • Hulpverlening is MIJN ding!
    • Ouddorpse Reddingsbrigade
Reactie #31 Gepost op: 5 november 2006, 11:20:32
Wat een discussie toch allemaal om een goede portofoon te kopen.

Neem een Motorola CP040 4 kanaals portofoon.

Portofoon kost rond de 350 Euro en is bijzonder goed en robuust.
http://www.flash-services.com/brochures/motorola-cp040.pdf

Heeft alleen minder opties dan de GP340 http://www.flash-services.com/brochures/motorola-gp340.pdf

Je moet wel een vergunnning betalen maar dat kost niet zo veel per jaar.

gr,

Paul
Centralist Politie Meldkamer eenheid Rotterdam Verbindings-coördinator Ouddorpse Reddingsbrigade. Strandwacht ORB Ouddorp


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #32 Gepost op: 5 november 2006, 11:49:53
Wat een discussie toch allemaal om een goede portofoon te kopen.

Neem een Motorola CP040 4 kanaals portofoon.

Portofoon kost rond de 350 Euro en is bijzonder goed en robuust.
http://www.flash-services.com/brochures/motorola-cp040.pdf

Heeft alleen minder opties dan de GP340 http://www.flash-services.com/brochures/motorola-gp340.pdf

Je moet wel een vergunnning betalen maar dat kost niet zo veel per jaar.

gr,

Paul

Mijn idee, ik heb dat op de eerste pagina al gezet volgens mij, maar om de een of andere reden werkt men liever met speelgoed ipv professioneel gereedschap, terwijl er toch professioneel gebruik gesuggereerd wordt..
Je gaat essentiele bedrijscommunicatie toch niet voeren over een open kanaal waar jan en alleman op kunnen zenden. en dat allemaal om een paar tientjes per maand te besparen ?
Ik ben blij dat daar bij ons toch anders mee omgegaan wordt...(Motorola trunking systeem)
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


SARwacht

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 209
  • Hulpverlening is MIJN ding!
    • Ouddorpse Reddingsbrigade
Reactie #33 Gepost op: 5 november 2006, 12:03:20
Het is geen open kanaal maar gewoon een eigen frequentie dus geen Mc Donald of anderen op je netwerk.
Centralist Politie Meldkamer eenheid Rotterdam Verbindings-coördinator Ouddorpse Reddingsbrigade. Strandwacht ORB Ouddorp


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #34 Gepost op: 5 november 2006, 15:58:12
(...)

Overtuigend verhaal en ik ben het helemaal met je eens. Maar dan nog de degene die over de centen gaat overtuigen, ik denk dat daar het probleem zit ;)

Je kan iets zo veilig maken als je wilt, zolang je maar voldoende geld neerlegt.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #35 Gepost op: 5 november 2006, 16:05:10
Overtuigend verhaal en ik ben het helemaal met je eens. Maar dan nog de degene die over de centen gaat overtuigen, ik denk dat daar het probleem zit ;)

Je kan iets zo veilig maken als je wilt, zolang je maar voldoende geld neerlegt.

De meerkosten van een paar fatsoenlijke portofoons zijn verwaarloosbaar bij de totale kosten van de BHV organisatie, denk aan metariaal en trainingskosten, oefenuren etc.
Dit is echt een vakgebiek waar geldt "goedkoop is duurkoop"
Ik kanme nauwelijks voorstellen dat er op een budget voor volgend jaar (maar daar ben je nu al te laat mee waarschijnlijk) geen paar duizend euro opgevoerd kan worden voor communicatie ? (mits het bedrijf iets groter is als een ijskraam)

Jacques
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #36 Gepost op: 5 november 2006, 19:16:30
De meerkosten van een paar fatsoenlijke portofoons zijn verwaarloosbaar bij de totale kosten van de BHV organisatie, denk aan metariaal en trainingskosten, oefenuren etc.
Dit is echt een vakgebiek waar geldt "goedkoop is duurkoop"
Ik kanme nauwelijks voorstellen dat er op een budget voor volgend jaar (maar daar ben je nu al te laat mee waarschijnlijk) geen paar duizend euro opgevoerd kan worden voor communicatie ? (mits het bedrijf iets groter is als een ijskraam)

Jacques

Het is voor mij persoonlijk niet van toepassing hoor ;)

Biijvoorbeeld denkende aan een school, waar een BHV organisatie niet veel voorstelt en waar er ook niet veel geld beschikbaar is voor dat soort zaken, zal men wel op die paar duizend euro kijken. Men steekt het geld liever in een (m.i. niet goed functionerend) studiehuis en dat soort grappen. De vergelijking met formaat ijskraam is dus niet eens zo gek ;). Een school BHV staat totaal niet in verhouding met bijv. een BHV-organisatie van een petrochemisch bedrijf.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #37 Gepost op: 2 december 2006, 19:46:07
Welke keus de beste is, wordt bepaald door de wensen van de gebruiker.
Welke keus gemaakt moet worden wordt bepaald door de optimale verhouding tussen:
- de investeringen
- de mate waarin aan de wensen van de gebruiker tegemoet wordt gekomen.


rocwzn

  • Gast
Reactie #38 Gepost op: 9 februari 2007, 21:47:07
@Guust

tk3201 portofoon via Smelt www.portofoons.com


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #39 Gepost op: 10 februari 2007, 11:59:49
Het is voor mij persoonlijk niet van toepassing hoor ;)

Biijvoorbeeld denkende aan een school, waar een BHV organisatie niet veel voorstelt en waar er ook niet veel geld beschikbaar is voor dat soort zaken, zal men wel op die paar duizend euro kijken. Men steekt het geld liever in een (m.i. niet goed functionerend) studiehuis en dat soort grappen. De vergelijking met formaat ijskraam is dus niet eens zo gek ;). Een school BHV staat totaal niet in verhouding met bijv. een BHV-organisatie van een petrochemisch bedrijf.

Inderdaad, ik heb de afgelopen maanden (beveiligings)stage gelopen op een school, waar men met deze Kenwoord Portofoons werkte, .

Wij (de beveiliging) had via 1 van deze portofoons contact met het hoofd BHV. Nadeel was alleen dat de portofoons (maar) 800 meter zendbereik hadden. En dat wij redelijk in een druk gedeelte zaten van Amsterdam, met Jan de bouwkraan, Truus van de Koffie etc.

Op een gegeven moment hadden wij op ELK kanaal bouwvakkers, koffiejuffrouw's etc. Helaas was er gewoon geen geld voor  andere / betere portofoons!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !