EHBOers kunnen geen eerste hulp meer verlenen

Auteur Topic: EHBOers kunnen geen eerste hulp meer verlenen  (gelezen 8790 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #30 Gepost op: 31 maart 2006, 19:28:40
Hoe je het ook noemt, er moet wel een goede samenwerking zijn en de handelswijzen moeten op elkaar afgestemt zijn. dat wil zeggen: gericht op de ambulancerichtlijnen.

Helaas is er in EHBO Nederland op dit moment een versnippering gaande.En dan bedoel ik niet de EHBO-verenigingen, maar particuliere initiatieven die eigen richtlijnen opzetten, of richtlijnen aanhalen van (buitenlandse) organisaties. Hierdoor wordt er meer langs elkaar heen gewerkt dan met elkaar.

Het is uiteindelijk de patient die daar de dupe van wordt, terwijl juist de intentie er is om de patient er beter van te laten worden.



Kan je dat enigzins onderbouwen..  Want ik zit er met me neus boven op, en ik kan je verzekeren dat is echt niet zo..
Ik krijg sterk de indruk dat je ergens de klok hoort luiden, en niet weet waar de klepel hangt..  Ik bestrijd dat de patient er de dupe van wordt, vaak word de patient er juist beter aan.. Sommige professionele hulpverleners hebben alleen oogkleppen op, en praten over organisaties inplaats met de die organisaties..   :(
Dus onderbouw je verhaal maar eens met feiten en echte voorbeelden in plaats veel zaken te sugereren..

[BREAK]Dat suggereren naar elkaar toe kunnen jullie volgens mij beter via PM doen, of door elkaar eens op te zoeken, dan houden we de discussie hier over het wel of niet kunnen verlenen van eerste hulp door EHBO-ers
Jeroen
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-