beveiliging op school

Auteur Topic: beveiliging op school  (gelezen 15046 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
Gepost op: 18 maart 2006, 19:03:21
afgelopen paar weken zijn er bij ons op school een paar dingen gebeurt zoals drugshandel en verschillende vechtpartijen met mensen van buiten de school. sinds dien staan er mensen van een beveilings buro continu te controleren en mag je alleen de school in naar het laten zien van je school pasje en/of je id kaart.

nu is mijn vraag mogen deze mensen je ook staande houden en je zaken en dergelijke controleren?


flappus  niet elke verandering is een verbetering


Target77

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 18 maart 2006, 19:07:57
afgelopen paar weken zijn er bij ons op school een paar dingen gebeurt zoals drugshandel en verschillende vechtpartijen met mensen van buiten de school. sinds dien staan er mensen van een beveilings buro continu te controleren en mag je alleen de school in naar het laten zien van je school pasje en/of je id kaart.

nu is mijn vraag mogen deze mensen je ook staande houden en je zaken en dergelijke controleren?

Als dat in het schoolregelement geregeld is kan visitatie plaatsvinden. Staande houden is echter een dwangmiddel voorbehouden aan opsporingsambtenaren. Aanhouden naar aanleiding van een strafbaar feit op heterdaad mag iedereen, dus ook de beveiliger bij jullie op school overeenkomstig hun werkinstructies.  ;)


tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
Reactie #2 Gepost op: 18 maart 2006, 19:11:47
Als dat in het schoolregelement geregeld is kan visitatie plaatsvinden. Staande houden is echter een dwangmiddel voorbehouden aan opsporingsambtenaren. Aanhouden naar aanleiding van een strafbaar feit op heterdaad mag iedereen, dus ook de beveiliger bij jullie op school overeenkomstig hun werkinstructies.  ;)

bedankt
flappus  niet elke verandering is een verbetering


Target77

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 18 maart 2006, 19:13:02


tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
Reactie #4 Gepost op: 18 maart 2006, 19:14:37
wilde dat ff weten want moest vrijdag me tas laten controle. dat noemen ze steeksproef gewijs.  :(
flappus  niet elke verandering is een verbetering


Target77

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 18 maart 2006, 19:16:50
Dat kan. Willekeurig de meegevoerde zaken aan visitatie onderwerpen ter preventie.  ;)


tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
Reactie #6 Gepost op: 18 maart 2006, 19:18:27
zoiets ja
flappus  niet elke verandering is een verbetering


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #7 Gepost op: 18 maart 2006, 19:37:32
Dat kan. Willekeurig de meegevoerde zaken aan visitatie onderwerpen ter preventie.  ;)

Moet je volgens mij wel mee instemmen. Als je dat niet doet kan natuurlijk de toegang tot de school geweigert worden volgens mij! :)


Target77

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 18 maart 2006, 19:38:28
Moet je volgens mij wel mee instemmen. Als je dat niet doet kan natuurlijk de toegang tot de school geweigert worden volgens mij! :)

Dat kan inderdaad een gevolg zijn Palmpje.  ;)


Robin Hundman

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 18 maart 2006, 19:44:30
Bij ons op school waren er ook diversen vechtpartijen ect.
Die gasten staan hier dus nu ook, maar ik hoorde dat dat voor hun een stage is, ze komen van het ''ROC Amsterdam''.
De directie zei tegen ons ook dat we schoolpas moeten laten zien, maar ze staan alleen maar bij de poort te kijken.