beveiliging op school

Auteur Topic: beveiliging op school  (gelezen 14959 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #10 Gepost op: 18 maart 2006, 19:48:43
Moet je volgens mij wel mee instemmen. Als je dat niet doet kan natuurlijk de toegang tot de school geweigert worden volgens mij! :)
Het is volgens mij nog anders.De beveiliger die jouw tas wil inzien zal daar een gegronde reden voor moeten hebben,en zeg je dan nee dan heeft hij verder weinig meer te vertellen.Aangezien je tas ook onder je privacy valt,en het niemand geen hout aangaat wat er in je tas zit.

Dus zal die beveiliger een hele goede reden moeten hebben om die tas te doorzoeken,en om de reden "het staat in het schoolregelement" is niet zwaar genoeg.En voor een leerling zal het weigeren van de toegang tot de school geen probleem zijn,die zal denken "op verzoek een vrije dag"  :D


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #11 Gepost op: 18 maart 2006, 19:52:53
Het is volgens mij nog anders.De beveiliger die jouw tas wil inzien zal daar een gegronde reden voor moeten hebben,en zeg je dan nee dan heeft hij verder weinig meer te vertellen.Aangezien je tas ook onder je privacy valt,en het niemand geen hout aangaat wat er in je tas zit.

Dus zal die beveiliger een hele goede reden moeten hebben om die tas te doorzoeken,en om de reden "het staat in het schoolregelement" is niet zwaar genoeg.En voor een leerling zal het weigeren van de toegang tot de school geen probleem zijn,die zal denken "op verzoek een vrije dag"  :D
Is hetzelfde als bij een supermarkt of discotheek.... als daar bij de deur een bordje hangt dat ze tassen controleren kun je 2 dingen doen: of niet naar binnen gaan, of je tas openen.... huisregels ;) en als jij of je ouders betaald hebben voor die school zul je je moeten conformeren aan de schoolregels ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #12 Gepost op: 18 maart 2006, 19:53:38
Als het een huisregel is om binnen te komen kan je twee dingen doen: instemmen met die huisregel of naar huis gaan....  :P

Het is natuurlijk wel de vraag of het in het schoolregelement staat en of het bestuur er mee heeft ingestemd.....  ::)


Target77

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 18 maart 2006, 19:55:31
Ehhh....er zal heus niet in het schoolregelement staan dat het verboden is een leraar te meppen of een lerares in d'r poes te knijpen en dat als je dat doet je van school gestuurd wordt. Maar toch mag het niet.  ;)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #14 Gepost op: 18 maart 2006, 19:56:10
Ehhh....er zal heus niet in het schoolregelement staan dat het verboden is een leraar te meppen of een lerares in d'r poes te knijpen en dat als je dat doet je van school gestuurd wordt. Maar toch mag het niet.  ;)

Dat staat volgens mij in andere regelgeving......  ;) ::)


Target77

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 18 maart 2006, 19:58:17
Dat staat volgens mij in andere regelgeving......  ;) ::)

Maar daarin staat niet dat je van school gestuurd hoeft te worden.  ::)


Thijs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 694
    • www.1-1-2forum.nl
Reactie #16 Gepost op: 18 maart 2006, 19:58:48
Het is volgens mij nog anders.De beveiliger die jouw tas wil inzien zal daar een gegronde reden voor moeten hebben,en zeg je dan nee dan heeft hij verder weinig meer te vertellen.Aangezien je tas ook onder je privacy valt,en het niemand geen hout aangaat wat er in je tas zit.

Dus zal die beveiliger een hele goede reden moeten hebben om die tas te doorzoeken,en om de reden "het staat in het schoolregelement" is niet zwaar genoeg.En voor een leerling zal het weigeren van de toegang tot de school geen probleem zijn,die zal denken "op verzoek een vrije dag"  :D
Een goede beveiliger komt niet in een tas maar laat de eigenaar de spullen uit de tas halen.


Target77

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 18 maart 2006, 20:00:56
Een goede beveiliger komt niet in een tas maar laat de eigenaar de spullen uit de tas halen.

Daar gaat de discussie niet over  ;)


Thijs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 694
    • www.1-1-2forum.nl
Reactie #18 Gepost op: 18 maart 2006, 20:02:48
Daar gaat de discussie niet over  ;)
Ik reageer op Peter ivm het doorzoeken van een tas.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #19 Gepost op: 18 maart 2006, 20:08:58
Maar daarin staat niet dat je van school gestuurd hoeft te worden.  ::)

Volgens mij zal er vast wel iets instaan dat als je je niet gedraagt de mogelijkheid bestaat om je te schorsen / uit te schrijven van school.  :)

Volgens mij is de school dan wel verplicht een andere school voor je te zoeken als je nog leerplichtig bent.