beveiliging op school

Auteur Topic: beveiliging op school  (gelezen 15251 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Target77

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 18 maart 2006, 20:12:00
Zo van....Goedemorgen..met huppeldepup van die en die school. We moeten een leerling overplaatsen omdat hij een leraar mishandelt heeft en nou was mijn vraag of jullie een plekje voor deze lieve jongen......ehhhh....de leraar?? Oww met hem gaat het wel goed hoor. Hij is nu buiten levensgevaar.  **tuuuut tuuuuut tuuuut* Jeetje opgehangen.  :P


Thijs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 694
    • www.1-1-2forum.nl
Reactie #21 Gepost op: 18 maart 2006, 20:15:20
wilde dat ff weten want moest vrijdag me tas laten controle. dat noemen ze steeksproef gewijs.  :(
Ging je de school in of uit? Werd dit ook in een aparte ruimte gedaan? Waren daar meerdere beveiligers bij aanwezig?

Als je daar antwoord op kan geven zal ik daar mijn reactie opformuleren.


Thijs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 694
    • www.1-1-2forum.nl
Reactie #22 Gepost op: 18 maart 2006, 20:16:31
Zo van....Goedemorgen..met huppeldepup van die en die school. We moeten een leerling overplaatsen omdat hij een leraar mishandelt heeft en nou was mijn vraag of jullie een plekje voor deze lieve jongen......ehhhh....de leraar?? Oww met hem gaat het wel goed hoor. Hij is nu buiten levensgevaar.  **tuuuut tuuuuut tuuuut* Jeetje opgehangen.  :P
De leraar of de jongen?


Target77

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 18 maart 2006, 20:17:23
De leraar of de jongen?

De telefoonverbinding  :P ;D


Racoon

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 18 maart 2006, 22:06:08
De leraar of de jongen?

Jemig Thijs, heb je nooit leren begrijpend te lezen op school!

 :o :o :o :o


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #25 Gepost op: 19 maart 2006, 11:57:59
Bij ons op school waren er ook diversen vechtpartijen ect.
Die gasten staan hier dus nu ook, maar ik hoorde dat dat voor hun een stage is, ze komen van het ''ROC Amsterdam''.
De directie zei tegen ons ook dat we schoolpas moeten laten zien, maar ze staan alleen maar bij de poort te kijken.

Ja dat moet ik dus ook doen in het kader van mijn opleiding, die kinderen bij jouw op school zitten zelfs bij mij in de klas,

Waar het op neer komt is dat wij eigenlijk nog te jong zijn voor beveiling (onder de 18) maar wel de zelfde bevoegdheden hebben, wij mogen dus wel mensen weigeren als ze geen pas hebben, mensen dr tas leeg laten halen, etc etc, dat zijn de regels van de school en als je het daar niet mee eens bent heb jij dus een probleem. Ik kan je een ding vertellen, ik heb op een school gestaan, waar je meer meemaakte als bij de gemiddelde discotheek in een weekend, van diefstal tot mishandeling, tot messen noem het maar op!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #26 Gepost op: 19 maart 2006, 11:59:27
Ja dat moet ik dus ook doen in het kader van mijn opleiding, die kinderen bij jouw op school zitten zelfs bij mij in de klas,

Waar het op neer komt is dat wij eigenlijk nog te jong zijn voor beveiling (onder de 18) maar wel de zelfde bevoegdheden hebben, wij mogen dus wel mensen weigeren als ze geen pas hebben, mensen dr tas leeg laten halen, etc etc, dat zijn de regels van de school en als je het daar niet mee eens bent heb jij dus een probleem. Ik kan je een ding vertellen, ik heb op een school gestaan, waar je meer meemaakte als bij de gemiddelde discotheek in een weekend, van diefstal tot mishandeling, tot messen noem het maar op!
En door wie ben jij dan aangesteld omdat te doen?En waar staat dat dan zwart op wit beschreven?


security88

  • Hoofdbeveiliger, manager en centralist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 177
  • EHBO-er, BHV-er, Hoofdbeveiliger en ex-NRK
Reactie #27 Gepost op: 19 maart 2006, 12:34:03
ikzelf zit op ROC ASA te Amnersfoort en werk daar als coordinator beveiliging i.o. wij hebben daar sinds kort een toegangscontrole waaraan iedereen zich moet onderwerpen. iedereen heeft een pasje ook personeel, er zijn dagpassen en bezoekerspassen voor bezoekers en personeel van derden. zonder pas of geldige legitimatie kom je de school niet in tenzij je bezoeker bent. die worden van en naar de afspraak begeleid. dit alles staat ook in het schoolreglement. wij zijn dus bevoegd om iemand te weigeren.
Leef in het hier en nu, alles kan zomaar anders zijn!


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #28 Gepost op: 19 maart 2006, 13:04:06
En door wie ben jij dan aangesteld omdat te doen?En waar staat dat dan zwart op wit beschreven?

ik ben niet aangesteld maar verplicht om die stage te lopen! En je daar zo op te stellen dat je de gestelde regels in diverse schoolregelementen uitvoerd, wij hebben een praktijkwerkovereenkomst die wij en de stageplaats moeten tekenen.

ikzelf zit op ROC ASA te Amnersfoort en werk daar als coordinator beveiliging i.o. wij hebben daar sinds kort een toegangscontrole waaraan iedereen zich moet onderwerpen. iedereen heeft een pasje ook personeel, er zijn dagpassen en bezoekerspassen voor bezoekers en personeel van derden. zonder pas of geldige legitimatie kom je de school niet in tenzij je bezoeker bent. die worden van en naar de afspraak begeleid. dit alles staat ook in het schoolreglement. wij zijn dus bevoegd om iemand te weigeren.

dit is inderdaad de bedoeling op alle ROC scholen, er zijn nu al enkele scholen van rocva (van amsterdam) die dit systeem hebben werken, dat is opzich een heel mooi systeem, er zitten dan paslezers bij elke deur, en elk pasje is geautoriseerd voor bepaalde deuren (werkliedenpas voor elke deur, bezoekerspas voor alle deuren van trappenhuizen, en leerlingenpassen voor kluisjes en trappenhuisdeuren, lokaaldeuren etc)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #29 Gepost op: 19 maart 2006, 14:03:04
ik ben niet aangesteld maar verplicht om die stage te lopen! En je daar zo op te stellen dat je de gestelde regels in diverse schoolregelementen uitvoerd, wij hebben een praktijkwerkovereenkomst die wij en de stageplaats moeten tekenen.

Ahaa,dus nergens een wettelijke basis om iemand de toegang te weigeren  ::)