Gemeentelijke Handhavingsdiensten (stadswacht, milieupolitie, parkeercontrole, enz.)

Auteur Topic: Gemeentelijke Handhavingsdiensten (stadswacht, milieupolitie, parkeercontrole, enz.)  (gelezen 223767 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Ron-Almere

  • Gast
Iedere gemeente mag er de stripping opzetten welke ze zelf willen, daar is geen landelijke regeling voor.
In Gooi& Vechtstreek hebben ze bijna dezelfde stripping als Apeldoorn. In Almere heeft men weer de blauwestripping.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
In hoeverre er sprake is van een wel of niet hulpverleningsvoertuig weet ik niet, weet wel dat er striping op zat. Misschien iets van gemeentelijke handhaving ??

GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
In hoeverre er sprake is van een wel of niet hulpverleningsvoertuig weet ik niet, weet wel dat er striping op zat. Misschien iets van gemeentelijke handhaving ??

http://i205.photobucket.com/albums/bb290/brandweeraalsmeer112/8-10.jpg

Zat ook een mob in (analoog). Lijkt me ook niet dat gemeentewerken met bzk achtige striping rijdt, dus ik dacht ook aan handhaving.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Zat ook een mob in (analoog). Lijkt me ook niet dat gemeentewerken met bzk achtige striping rijdt, dus ik dacht ook aan handhaving.

In combinatie met de sirenespeaker in de balk, dacht ik aan een soort van gemeentelijke handhaving welke (gezien de materialen in het voertuig) ook dienst deed op het strand. Andere voertuigen van de gemeente reden daar niet met de striping  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Hier kunt u uw foto's plaatsen van Gemeentelijke Handhavingsdiensten.
Stadswacht, milieupolitie, parkeercontrole, enz.

Bij het plaatsen van foto's graag het volgende rijtje met voertuigggevens hanteren.
Kopieer onderstaande code. Vul op de plaats van de golfjes de gegevens in en voila, daar is uw rijtje. De gegevens staan dan netjes onder elkaar :)


[pre][size=10pt]
Dienst:                    ~
Roepnummer:                ~
Soort voertuig:            ~
Merk en type:              ~
Overige bijzonderheden:    ~
[/size][/pre]

Doel hiervan is dat foto's niet zomaar klakkeloos worden neergezet, maar dat dat even wat meer moeite wordt gedaan om info te achterhalen. Hiermee wordt de voertuigencategorie ook veel informatiever O0

Je zult niet altijd alle gegevens weten van een voertuig. Plaats in ieder geval wel het hele lijstje. Mogelijk heeft een ander forumlid wel gegevens over het voertuig, welke later toegevoegd kunnen worden.

Houdt bij het plaatsen van foto's a.u.b. rekening met de Boardregels

Maarten.
moderator
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


guest4965

  • Gast
Deze is eigendom van Stadstoezicht Deventer






Dienst:                    Stadstoezicht Deventer
Roepnummer:                .
Soort voertuig:            surveillancevoertuig
Merk en type:              Ford Focus C-Max 1.6D
Overige bijzonderheden:    .


Lijstje met gegevens toegevoegd
Maarten.


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
In hoeverre er sprake is van een wel of niet hulpverleningsvoertuig weet ik niet, weet wel dat er striping op zat. Misschien iets van gemeentelijke handhaving ??



Gemeentelijke strandvonder
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Gemeente Ede, toezicht & handhaving

Dit lijkt wel een semi-politiekorps, onder andere door het blauw op het dak. De mensen regelden gisteren m.n. het verkeer, in samenwerking met de politie. Blauw zwaailicht is iets wat we niet vaak zien bij stadswacht in Nederland. Ik ben benieuwd of ze ook een sirene hebben en ik vraag me af wat de functie van het blauwe zwaailicht is. Rijdt de stadswacht hier prio 1 meldingen? Is het alleen voor afzetting?

Sterker; zoals ik de Vista's ken is het (standaard) niet mogelijk te schakelen tussen het linker- en rechterdeel van de balk. Dus ze staan tegelijk aan denk ik... Vreemd idd


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Sterker; zoals ik de Vista's ken is het (standaard) niet mogelijk te schakelen tussen het linker- en rechterdeel van de balk. Dus ze staan tegelijk aan denk ik... Vreemd idd

Vraag me niet hoe het technisch in elkaar steekt, maar slechts één van de kleuren stond aan ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Ron-Almere

  • Gast
Trouwens even tussendoor, sinds waneer heeft een parkeerwacht een auto? Meen toch te weten dat een parkeerwacht in een garage zit en daarniet met een auto rondrijdt. Dat de parkeerpolitie/controle rond rijdt in een auto dat kan wel kloppen.

Terug on topic ;)