Gemeentelijke Handhavingsdiensten (stadswacht, milieupolitie, parkeercontrole, enz.)

Auteur Topic: Gemeentelijke Handhavingsdiensten (stadswacht, milieupolitie, parkeercontrole, enz.)  (gelezen 223739 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Ik ben ook wel benieuwd naar de binnenzijde van handhavingsvoertuigen. Ik vermoed dat ze erg divers zijn opgebouwd en uitgerust. Waar bestaat de uitrusting van een gemiddeld handhavingsvoertuig uit?
Senior GGP / Oost-Brabant


jelle1983

  • BOA Domein 1, ex politie, ex KMar
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 36
Citaat van: Nick link=msg=1462173 date=1479552300
Ik ben ook wel benieuwd naar de binnenzijde van handhavingsvoertuigen. Ik vermoed dat ze erg divers zijn opgebouwd en uitgerust. Waar bestaat de uitrusting van een gemiddeld handhavingsvoertuig uit?

Bij dit voertuig moeten ze de binnenzijde nog afwerken. We hebben er nu nog een losse kist in. Het volgende ligt erin: 2 maglites met oranje opzetstuk. 3 pionnen,, vuilniszakken, handschoenen, bewijszakjes, alcohol en zeep, tierips, startkabels, hesjes voor verkeer regelen en ik vergeet vast nog wel wat.  Wat we er nog bij willen: opklapschep en bezem, AED en EHBO tas.

Verder zit er een control unit voor de lichtbak in de auto. Hier kunnen we veel woorden en tekens op projecteren: stop, volgen, ongeval, <<<<<<,>>>>>> en nog meer teksen indien nodig. Stop voor word nog ingebouwd.


Roy009147

  • BOA, OvD-Bz
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 252
Citaat van: jelle1983 link=msg=1462178 date=1479555333
Verder zit er een control unit voor de lichtbak in de auto. Hier kunnen we veel woorden en tekens op projecteren: stop, volgen, ongeval, <<<<<<,>>>>>> en nog meer teksen indien nodig. Stop voor word nog ingebouwd.

Welke control unit is er ingebouwd?
Servo Per Amikeco


Rutger1

  • Integrale Handhaving
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 150
Dit is de inhoud van onze primaire voertuigen:



In de lades liggen nog spullen zoals hesjes, redlijn, verrekijker, lint, sleutels, handschoenen, monsterzakken, testened
In het voertuig is tevens een AED aanwezig
- Werkzaam als Integraal Handhaver (BOA domein I) - Voormalig horecaportier en HTV-P student  Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel


DD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 351
De huidige gemeentelijke handhavingsdiensten zijn aanzienlijk beter uitgerust dan de toenmalige gemeentepolitie. Het is een kwestie van tijd of ze gaan ook zo weer heten. In veel landen heb je verschil in taken en bevoegdheden tussen lokale en nationale politiediensten. De rijkshuisstijl volgende, is 'Rijkspolitie' ook een meer logische naam voor de Nationale Politie...  ;)
(oud) politie- en militair brandweerofficier hoofdofficier bij land- en luchtmacht  instructeur rampenbestrijding


jelle1983

  • BOA Domein 1, ex politie, ex KMar
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 36
Citaat van: Roy009147 link=msg=1462263 date=1479644504
Welke control unit is er ingebouwd?



Gadgetman

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 247
  • ...zo niet...dan tóch....
Citaat van: jelle1983 link=msg=1464999 date=1481031381


Off topic, welk type merk balk/ leverancier is dit?


jelle1983

  • BOA Domein 1, ex politie, ex KMar
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 36
Citaat van: Gadgetman link=msg=1466557 date=1481699031
Off topic, welk type merk balk/ leverancier is dit?

Het is van Whelen. Type is Freedom geloof ik. Zelfde balk als de politie, maar dan met 1 laag leds.


Proost

  • Politiekundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
Zit er blits uit. Heb alleen twee vragen.
Valt de striping onder de vorm Biza striping (ivm de gebruikte hoek)?
En is iemand verplicht om te stoppen wanneer die van dit voertuig een stopteken krijgt?


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Nee, dit valt niet onder BZK striping maar is gewoon vrij bruikbaar.

De tweede lijkt mij een mooie zoekvraag voor je. Kan je vast oefenen voor je toekomstige opleiding ;)
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein