Gemeentelijke Handhavingsdiensten (stadswacht, milieupolitie, parkeercontrole, enz.)

Auteur Topic: Gemeentelijke Handhavingsdiensten (stadswacht, milieupolitie, parkeercontrole, enz.)  (gelezen 224315 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

gebruiker0401206

  • Gast


Dienst: Natuurmonumenten / Groene Birgade
Afdeling: Zuid-Limburg
Soort voertuig: Toezicht en surveillancevoertuig
Merk & type: Dacia Duster /LemmensSpecialVehicles
Kenteken: 94-ZTV-6
Bijzonderheden: Voertuig in het nieuwe design van Staatsbosbheer. Voorzien van stopmatrix in voertuig. Voertuig wordt ingezet in buitengebieden. Signalering is daarom weggewerkt. Dakbalk en takken in het bos gaan niet goed samen...


sylvester1986

  • Gast
Wat voor signalering zit er in?


Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668


Dienst: Natuurmonumenten / Groene Birgade
Afdeling: Zuid-Limburg
Soort voertuig: Toezicht en surveillancevoertuig
Merk & type: Dacia Duster /LemmensSpecialVehicles
Kenteken: 94-ZTV-6
Bijzonderheden: Voertuig in het nieuwe design van Staatsbosbheer. Voorzien van stopmatrix in voertuig. Voertuig wordt ingezet in buitengebieden. Signalering is daarom weggewerkt. Dakbalk en takken in het bos gaan niet goed samen...

Wat geeft de stopmatrix eigenlijk aan? Alleen 'STOP' of iets van 'STOP' 'TOEZICHT'?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Wat geeft de stopmatrix eigenlijk aan? Alleen 'STOP' of iets van 'STOP' 'TOEZICHT'?

Bron RP Lemmens @ Youtube

http://www.youtube.com/watch?v=6SRxPKMBfCU
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


INRI

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 640
Zie ik nu "STOP - POLITIE" staan..?  ???


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Zie ik nu "STOP - POLITIE" staan..?  ???
Alleen als je via je spiegel kijkt. O0
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Gadgetman

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 247
  • ...zo niet...dan tóch....
Zie ik nu "STOP - POLITIE" staan..?  ???

Ja hoor, 'STOP politie' vraag de leverancier even vriendelijk dat politie uit te zetten want dat is al enige tijd VERBODEN voor niet-politie diensten. Je wekt dan nl de schijn politie te zijn ipv dienst met politietaak. Goede leidraad voor de opties die je dan wél hebt is de Regeling stilhoudingsvordering toezichthouders.


Roy009147

  • BOA, OvD-Bz
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 252
Wat ik begreep van LSV is de chauffeur van bovenstaand voertuig naast BOA ook AOA in dienst van de politie (vrijwilliger?) en zou derhalve
gebruik mogen maken van de tekst Stop-Politie.

Ruud, correct me if I'm wrong.

Ik twijfel aan bovenstaande uitleg. Volgens mij kan de BOA slechts gebruik maken van zijn bevoegdheden die hij als BOA heeft tijdens zijn dienst voor Natuurmonumenten tenzij er zwaarwegende belangen zijn om zijn bevoegdheid als AOA te gebruiken. Op voorhand al een bordje monteren met de tekst Politie lijkt me hierin wat ver gaan.
Servo Per Amikeco


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Wat ik begreep van LSV is de chauffeur van bovenstaand voertuig naast BOA ook AOA in dienst van de politie (vrijwilliger?) en zou derhalve
gebruik mogen maken van de tekst Stop-Politie.

Ruud, correct me if I'm wrong.

Ik twijfel aan bovenstaande uitleg. Volgens mij kan de BOA slechts gebruik maken van zijn bevoegdheden die hij als BOA heeft tijdens zijn dienst voor Natuurmonumenten tenzij er zwaarwegende belangen zijn om zijn bevoegdheid als AOA te gebruiken. Op voorhand al een bordje monteren met de tekst Politie lijkt me hierin wat ver gaan.
Op het moment dat het stopteken gegeven wordt, doet de bestuurder in kwestie dit als BOA, en niet als agent. Dan kan ik de tekst 'POLITIE' (EITILOP ^-^) niet plaatsen.


Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Ik vind het ook een vreemd gezicht op een handhavingsvoertuig. Eigenlijk kunnen ze volgens mij ook niet anders, want zover ik weet is alleen 'STOP' 'POLITIE' een officieel stopteken. Maar of ze daar dan rechtmatig gebruik van maken, is het tweede...