Gemeentelijke Handhavingsdiensten (stadswacht, milieupolitie, parkeercontrole, enz.)

Auteur Topic: Gemeentelijke Handhavingsdiensten (stadswacht, milieupolitie, parkeercontrole, enz.)  (gelezen 223819 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

guest16442

  • Gast
Ik baseer mij inderdaad op wat ik op de foto zie [geparkeerde/stilstaande auto van handhaving met handelaarskenteken met daaromheen handhavers]. Indien ik een dergelijk feit zou constateren dan zou ik vanzelfsprekend navraag doen, want het heeft de schijn tegen. Je hebt gelijk als je zegt dat er sprake kan zijn van een pechgeval [doch lijkt me dat bij een nieuwe voertuig nog de minste kans], of er zijn inderdaad problemen met de opbouw [er is dan sprake van een bedrijfsactiviteit en dat mag in principe, maar volgens mij dient ook in dat geval er niet geparkeerd te worden maar direct naar het bedrijf gereden te worden om aldaar het probleem op te lossen (tenzij dat niet mogelijk is, vanzelfsprekend)], of het zou inderdaad kunnen dat men even wilde kijken hoe het voertuig eruit ziet [maar dat mag dus niet, want dat is geen bedrijfsactiviteit].

Laat vooral duidelijk zijn wat er nu precies wel en niet mag wanneer er gebruik wordt gemaakt van een handelaarskenteken. Daarmee is denk ik alles wel gezegd, want je hebt gelijk dat we eigenlijk geen conclusie moeten trekken op basis van deze foto! O0


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Citaat van: Flavius link=msg=1425684 date=1464095860
of het zou inderdaad kunnen dat men even wilde kijken hoe het voertuig eruit ziet [maar dat mag dus niet, want dat is geen bedrijfsactiviteit].
Even speculaas modus op grond van de foto. Er staan Boa's achter het voertuig, dus mogelijk dat het voertuig is stilgezet om te kijken hoe het voertuig er uitziet voor overige publiek. Waren ze bezig met het om de auto lopen, stopte ze even voor een foto momentje?

Je hebt inderdaad gelijk dat parkeren met een handelaarsplaat niet mag, echter is het stilstaan met een handelaarsplaat niet verboden. Dit kan je uiteraard zelf heel makkelijk zien/ achter komen, want op het moment van de foto is het voertuig niet onbeheerd. Een van de bedrijfsactiviteiten die je mag doen met een handelaarsplaat is een proefrit. Hier zal je ook vaak zien dat men even ergens stopt om te wisselen van bestuurder, naar de buitenkant van het voertuig te kijken, even het voertuig te showen. Zolang het voertuig niet onbeheerd is dan zal er niet zo snel een probleem zijn.

En hoewel je gelijk hebt met dat er met de groene platen veel gerommeld wordt, is lang niet alles een overtreding.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Nou, niet onbeheerd?
Iedereen staat met zijn rug naar het voertuig...


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Citaat van: Groenemotormuis link=msg=1425964 date=1464250566
Je hebt inderdaad gelijk dat parkeren met een handelaarsplaat niet mag, echter is het stilstaan met een handelaarsplaat niet verboden.
Er bestaat een uitspraak dat het wel mag, parkeren met groene kentekenplaten. Dit omdat het stoppen om te urineren of eten onderweg van/naar een klant ook parkeren is.

In deze zaak werd dus gezegd dat er wat opgetreden met een proces-verbaal vanwege het parkeren van een voertuig voorzien van groene kentekenplaten bij een wegrestaurant.
In de uitspraak heeft de rechter ook laten weten dat hij snapte wat de wet bedoelde mbt. het groene kenteken, maar ook dat de wetgever zelf een betekenis heeft gegeven aan het woord "Parkeren". Volgens hem is de wet mbt het kenteken hier niet uitvoerbaar door geworden en kan het verduidelijkt worden met een tijdsnotatie aan de duur van het parkeren.
Deze uitspraak is in de jaren 90 gedaan en hangt bij een handelaar in Kampen op kantoor, deze meneer moest dus inderdaad nodig naar de wc en heeft daarna een broodje gegeten onderweg naar een klant.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Citaat van: Bert65 link=msg=1425981 date=1464254991
Nou, niet onbeheerd?
Iedereen staat met zijn rug naar het voertuig...

De fotograaf niet, en je ziet niet wie er naast hem staat.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
De fotograaf niet, en je ziet niet wie er naast hem staat.
Daar heb je gelijk in!


quattromontanes

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
Is het weer komkommertijd? Al een pagina geneuzel over die stoute handhavers. Mijn hemel.
Mensen kunnen bot en scherp tegelijk zijn..


guest16442

  • Gast
Het gaat niet zozeer om die 'stoute handhavers', maar om het handelaarskenteken. Persoonlijk vind ik dat interessant gezien het vermoedelijke misbruik dat ik in mijn werkgebied zie. Ben in dat opzicht dan ook benieuwd naar andere inzichten [zoals Groenemotormuis en HIT die hebben gegeven]. Stel je voor dat er discussie/debat plaatsvindt ter verbreding van je kennis!


quattromontanes

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
Het gebruik van handelaarplaten is mij reeds bekend, toch bedankt voor de tip.
Snap ook niet waarom er zoveel discussie kan zijn, om maar te zwijgen over het feit dat ik niet zo goed begrijp waar men zich druk over kan maken. Maar stel je voor dat je je mening deelt, dat kan toch niet op een forum. Daar moeten we vooral allemaal positief en leuk zijn.
Mensen kunnen bot en scherp tegelijk zijn..


guest16442

  • Gast
Als het inhoudelijk kan is dat inderdaad fijner. Aan geschreeuw vanaf de zijlijn heb je niets. Alsof een discussie altijd leuk/positief is. Daarentegen is het in ieder geval wél inhoudelijk. En daar laat ik het bij, want anders gaat het nog écht geneuzel worden.