Gemeentelijke Handhavingsdiensten (stadswacht, milieupolitie, parkeercontrole, enz.)

Auteur Topic: Gemeentelijke Handhavingsdiensten (stadswacht, milieupolitie, parkeercontrole, enz.)  (gelezen 223747 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
En waarom wordt er dan niet geregeld dat zij blauw (!) en sirene krijgen? Deze situatie (amber + sirene) lijkt me onwenselijk; het veroorzaakt onduidelijkheid ('bij een sirene hoort een blauw zwaailicht') en juridisch; ze zijn nog steeds geen voorrangsvoertuig bij een aanrijding...


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Vaak is er wel een blauwe kleefvoet aanwezig, ik denk dat Jerommeke dat ook bedoeld.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Citaat van: HIT link=msg=1427951 date=1465127389
Vaak is er wel een blauwe kleefvoet aanwezig, ik denk dat Jerommeke dat ook bedoeld.

Okay, maar...
Citaat van: Jerommeke link=msg=1427927 date=1465117836
Er zijn ook diverse boswachterijen die hide a way of magneetoplossingen hebben.

doet overkomen als 'er zijn er een paar die...', en niet 'ze hebben allemaal'.


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Hoe weten jullie überhaupt dat het voertuig in het filpmje van een boswachter is?


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Citaat van: LSPD link=msg=1427968 date=1465132406
Hoe weten jullie überhaupt dat het voertuig in het filpmje van een boswachter is?
Omdat de deelnemers van dit forum ook wel eens op straat spelen...

Dit betreft een voertuig van recreatieschap Noord-Holland.


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Citaat van: Frank. link=msg=1428037 date=1465165385
Omdat de deelnemers van dit forum ook wel eens op straat spelen...

Dit betreft een voertuig van recreatieschap Noord-Holland.
Was meer benieuwd of er iets op/aan de auto is waaraan je dat kunt zien. Aangezien kennis delen ook iets wat deelnemers van dit forum af en toe doen.. Naast het afkraken van elkaars reacties.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Citaat van: Haageneesch link=msg=1427940 date=1465123682
En waarom wordt er dan niet geregeld dat zij blauw (!) en sirene krijgen? Deze situatie (amber + sirene) lijkt me onwenselijk; het veroorzaakt onduidelijkheid ('bij een sirene hoort een blauw zwaailicht') en juridisch; ze zijn nog steeds geen voorrangsvoertuig bij een aanrijding...

Omdat, wat ik me alleen al kan voorstellen, de kosten niet opwegen tegen de baten....
"Even een blauwe lamp" monteren heeft ook als gevolg dat er opleidingen, trainingen en dergelijke gegeven moeten worden.
Daarnaast wordt het niet op de openbare weg gebruikt en valt het met de onduidelijkheid ook wel mee.

Een luid toeterende en wild gebarende boswachter in een 4x4 is stukken onduidelijker dan een voertuig met amber en sirene.

Wat mij overigens ook nog te binnen schiet, op veel van de bochtige fietspaden in duin en bos gebieden is het wel prettig dat men je aan hoort komen, zeker als men daar geen auto verwacht en er peletons wielrenners over heen vliegen.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Was meer benieuwd of er iets op/aan de auto is waaraan je dat kunt zien. Aangezien kennis delen ook iets wat deelnemers van dit forum af en toe doen.. Naast het afkraken van elkaars reacties.

Dat afkraken gaat me inderdaad goed af. Maar was ditmaal geenszins mijn intentie, overigens. Je vraag was waar we de auto van kennen, het antwoord is: de straat.

Op het voertuig staat het BOA-logo en het woord "toezicht." Op de vorige voertuigen stond wel wat uitgebreider de dienst genoteerd (google even op recreatieschap Noord-Holland, daar staat een foto).

Overigens ook op twitter te volgen @Boswachters_RNH.
https://twitter.com/Boswachters_RNH/status/739032542364467200?s=09


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Citaat van: Frank. link=msg=1428050 date=1465170258
Dat afkraken gaat me inderdaad goed af. Maar was ditmaal geenszins mijn intentie, overigens.
Ah, oke dan, zo kwam het wel over  O0

Citaat van: Frank. link=msg=1428050 date=1465170258
Je vraag was waar we de auto van kennen
Neh, niet helemaal. Maar oke.

Citaat van: Frank. link=msg=1428050 date=1465170258
Op het voertuig staat het BOA-logo en het woord "toezicht." Op de vorige voertuigen stond wel wat uitgebreider de dienst genoteerd (google even op recreatieschap Noord-Holland, daar staat een foto).

Overigens ook op twitter te volgen @Boswachters_RNH.
https://twitter.com/Boswachters_RNH/status/739032542364467200?s=09

Ik zie het, duidelijk!

Ik had alleen nooit verwacht dat een boswachter zou rondrijden in zo'n auto. Alle boswachters die ik in mijn leven gezien en gesproken heb zouden denk ik zichzelf veel liever primair zien als onderwijzer, gastheer/-vrouw en/of verzorger van de natuur, dan handhaver van wet & regelgeving.


Bert Zwerver

  • Handhaver-D
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 22
    • Veteranen Search Team
Citaat van: maarten43 link=msg=1416915 date=1459526356
Ik kon dit voertuig hier niet eerder vinden, stoere auto.
http://www.youtube.com/watch?v=7ZdVPSc6rP0

Deze Nissan X-Trail is de enige in zijn soort in Amsterdam en is indienst bij de Handhaving in zuidoost en niet in west.
Zijn voorgangers waren een L-300 4x4 en het vorige model X-Trail.