Brandblussers

Auteur Topic: Brandblussers  (gelezen 7013 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rescue-Boy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 235
  • Velocitas-Vis-Nostra
    • Arctic-challenge
Gepost op: 20 maart 2006, 20:44:03
Voor op de boten van de strand reddingsbrigade zijn we op zoek naar branblusertjes.
Niet de normale stalen types van 2 kg maar naar blussers gemaakt van kunststof.
Wie kan mij vertellen welke fabrikant kunststof blussers levert???, kunststof roest niet en gaat op zee dus langer mee.

Res ( die graag kennis van anderen vergaart)  8)


NoordBorgh go's North again in 2009


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #1 Gepost op: 20 maart 2006, 20:55:23
Voor op de boten van de strand reddingsbrigade zijn we op zoek naar branblusertjes.
Niet de normale stalen types van 2 kg maar naar blussers gemaakt van kunststof.
Wie kan mij vertellen welke fabrikant kunststof blussers levert???, kunststof roest niet en gaat op zee dus langer mee.

Res ( die graag kennis van anderen vergaart)  8)

Ik zou geen idee hebben of het überhaupt bestaat.... :-\
  Ta


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #2 Gepost op: 20 maart 2006, 21:16:36
http://www.globalsources.com/gsol/I/Fire-extinguisher/p/2000000003844/3000000149681/sm/1001795279.htm

FE02 Aluminum Fire Extinguishers of Weight 0.3 and 0.5kg with Metal Bracket or Plastic Bracket


Ook alu:

http://www.kiddeus.com/Fire+Extinguisher+Catalog.shtml

of

http://www.firex.nl/helpdesk.php

22. Waarom zit er geen coating in de schuimblusser ?
Regulier worden schuimblussers gemaakt van stalen rompen welke voorzien worden van een interne coating ter voorkoming van roestvorming. FireX schuimblussers beschikken over aluminium getrokken romp waar geen lasnaden in aanwezig zijn. en welke niet aangetast wordt door het toegepaste water/schuimmengsel. Een coating is derhalve niet noodzakelijk. Bijkomend voordeel is dat er in geval van mechanische beschadigingen geen corrosie op kan treden.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #3 Gepost op: 20 maart 2006, 21:26:30
Voor op de boten van de strand reddingsbrigade zijn we op zoek naar branblusertjes.
Niet de normale stalen types van 2 kg maar naar blussers gemaakt van kunststof.
Wie kan mij vertellen welke fabrikant kunststof blussers levert???, kunststof roest niet en gaat op zee dus langer mee.

Res ( die graag kennis van anderen vergaart)  8)

Kunstof blussers bestaan niet,wel aluminium maar daar moet bij gezegt worden dat zodra daar iets van de lak weg is aluminium ook gaat corroderen.Zeker als de blusser in een zoute omgeving zoals de zee wordt gebruikt. ;)


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #4 Gepost op: 20 maart 2006, 21:28:42
Ja,in Alu zijn ze er genoeg,maar ik kan je aluminium blussers ook afraden,zeker op zee.
We hebben op de zaak van diverse merken aluminium schuimblussers staan die doorgerot zijn.
De blusser is van aluminium,de afsluiter van messing.
Die twee materialen gaan de strijd aan met elkaarvanwege de zouten die ook in schuim zitten,en messing wint.
Het aluminium gaat van binnen uit corroderen en de gaten vallen werkelijk in de blusser.
Je kan wat dat aangaat nog beter een stalen blusser nemen op zee en hem elke avond goed afspoelen en afdrogen...maar goed,dat gaat op den duur vergeten worden of als minder belangrijk bestempeld worden.
Als je een aluminium schuimblusser die van druk is leeghaalt ligt er altijd een laagje witte prut onderin.Als de blusser een tijdje op een kant heeft gelegen,wat vaak in een boot zo is,dan kun je precies zien waar die witte prut gelegen heeft,want daat is het aluminium deels weggevreten...
  Ta


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #5 Gepost op: 20 maart 2006, 21:31:59
Ja,in Alu zijn ze er genoeg,maar ik kan je aluminium blussers ook afraden,zeker op zee.
We hebben op de zaak van diverse merken aluminium schuimblussers staan die doorgerot zijn.
De blusser is van aluminium,de afsluiter van messing.
Die twee materialen gaan de strijd aan met elkaarvanwege de zouten die ook in schuim zitten,en messing wint.
Het aluminium gaat van binnen uit corroderen en de gaten vallen werkelijk in de blusser.
Je kan wat dat aangaat nog beter een stalen blusser nemen op zee en hem elke avond goed afspoelen en afdrogen...maar goed,dat gaat op den duur vergeten worden of als minder belangrijk bestempeld worden.
Als je een aluminium schuimblusser die van druk is leeghaalt ligt er altijd een laagje witte prut onderin.Als de blusser een tijdje op een kant heeft gelegen,wat vaak in een boot zo is,dan kun je precies zien waar die witte prut gelegen heeft,want daat is het aluminium deels weggevreten...


Een perfect aanvulling  ;)


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #6 Gepost op: 20 maart 2006, 21:37:09
Een perfect aanvulling  ;)

Ik was al bezig met typen,maar ja,jij kwam er tussendoor!  ;D

Ik zal morgen wel even wat foto's maken van dichtbij,dat men kan zien wat het doet.
  Ta


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #7 Gepost op: 20 maart 2006, 21:37:35
OK! Weer wat wijzer geworden!!  ;D

Ze maken 'tegenwoordig' al ademluchtflessen van koolstof. Zijn er nog geen koolstof blussers??  ???


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #8 Gepost op: 20 maart 2006, 21:42:36
OK! Weer wat wijzer geworden!!  ;D

Ze maken 'tegenwoordig' al ademluchtflessen van koolstof. Zijn er nog geen koolstof blussers??  ???
ja en kunstof gasflessen  ;)
Nee er zijn nog geen kunstof brandblussers,maar wat niet is kan nog komen.Het zou me niets verbazen als er op een gegeven moment een fabrikant het gaat proberen.De blustof hoeft geen preobleem te zijn,we kennen immers ook de kunstof overmaatse vaten die geschikit zijn voor chemicalien.Dus die zelfde kunstof kun je gebruiken voor een brandblusser,zodat de blusser bestand is tegen de zoute inwerking van de blusstof.
Er zijn overigens wel kunstof brandslanghaspels,die worden veelal gebruikt in zeer vochtige omgevingen zoals slachterijen enz  ;)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #9 Gepost op: 20 maart 2006, 21:50:12
ja en kunstof gasflessen  ;)
Nee er zijn nog geen kunstof brandblussers,maar wat niet is kan nog komen.Het zou me niets verbazen als er op een gegeven moment een fabrikant het gaat proberen.De blustof hoeft geen preobleem te zijn,we kennen immers ook de kunstof overmaatse vaten die geschikit zijn voor chemicalien.Dus die zelfde kunstof kun je gebruiken voor een brandblusser,zodat de blusser bestand is tegen de zoute inwerking van de blusstof.
Er zijn overigens wel kunstof brandslanghaspels,die worden veelal gebruikt in zeer vochtige omgevingen zoals slachterijen enz  ;)

Moet ik patent gaan aanvragen.....  ::) ::) ;)