Brandblussers

Auteur Topic: Brandblussers  (gelezen 7005 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #10 Gepost op: 20 maart 2006, 22:02:08
Lang geleden zijn er al brandblussers van glasfiber geweest (ergens tot 1979) die zijn op een gegeven moment niet meer gemaakt ivm problemen bij de druktesten (volgens amerikaanse bronnen)
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #11 Gepost op: 20 maart 2006, 22:05:29
Lang geleden zijn er al brandblussers van glasfiber geweest (ergens tot 1979) die zijn op een gegeven moment niet meer gemaakt ivm problemen bij de druktesten (volgens amerikaanse bronnen)

Ik heb dat ook al eens gehoord.Maar de kunstoffen die nu bestaan zijn weer beter dan die van toendertijd  ;)
Maar ik vrees dat een kunstofbrandblusser gewoonweg onbetaalbaar zal gaan worden  ;)


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #12 Gepost op: 20 maart 2006, 22:07:32
Ik heb dat ook al eens gehoord.Maar de kunstoffen die nu bestaan zijn weer beter dan die van toendertijd  ;)
Maar ik vrees dat een kunstofbrandblusser gewoonweg onbetaalbaar zal gaan worden  ;)

Er zijn hele grote flessen voor ruimteblussing en die zijn soms wel van kunstof, maar of je dat nog een brandblusser moet noemen ....
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #13 Gepost op: 20 maart 2006, 22:10:41
Er zijn hele grote flessen voor ruimteblussing en die zijn soms wel van kunstof, maar of je dat nog een brandblusser moet noemen ....
klopt ja,maar die zijn ondanks dat ze van kunstof zijn niet te tillen,dit vanwege de kilo,s aan blusstof  ;D


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #14 Gepost op: 20 maart 2006, 22:11:29
Misschien is het een optie om een kunststof brandblusser koffer (helemaal onderaan) aan te schaffen, zodat de brandblusser enigzins beschermd is. Ik weet niet of dat praktisch is op een reddingsboot. Het is wel schrikbarend duur zo'n koffer :o
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #15 Gepost op: 20 maart 2006, 22:12:05
Wat dacht je van een glazen blusser??
Ik ben bang dat ze niet meer gemaakt worden,maar ze hebben bestaan!




Foto van www.brandweermuseum.nl
Brandweermuseum Rijssen
  Ta


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #16 Gepost op: 20 maart 2006, 22:13:30
Misschien is het een optie om een kunststof brandblusser koffer (helemaal onderaan) aan te schaffen, zodat de brandblusser enigzins beschermd is. Ik weet niet of dat praktisch is op een reddingsboot. Het is wel schrikbarend duur zo'n koffer :o

Die koffers zijn er naar mijn weten niet in een formaat voor een 2 kilo blusser,maar vanaf 6 kilo,en dat is te groot voor aan boord.
En regen kunnen ze hebben,maar zodra er beweging in komt sluiten een aantal merken niet goed meer af zodat er alsnog water in komt..
  Ta


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #17 Gepost op: 20 maart 2006, 22:15:57
Misschien is het een optie om een kunststof brandblusser koffer (helemaal onderaan) aan te schaffen, zodat de brandblusser enigzins beschermd is. Ik weet niet of dat praktisch is op een reddingsboot. Het is wel schrikbarend duur zo'n koffer :o
och 2x een nieuwe blusser moeten aanschaffen omdat hij verroest is door het zout,en je kast heb je eruit.En wat Annemiek al aangeeft voor een 2 kilo blusser heb je geen kasten  ;)


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #18 Gepost op: 20 maart 2006, 22:29:01
Slecht idee dus ;D
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #19 Gepost op: 20 maart 2006, 22:35:18
Slecht idee dus ;D

Nee hoor,dat niet,maar voor op een reddingsboot werkt het niet....

Op een groot stabiel vrachtschip waar weinig beweging in zit zou het een prima idee zijn.  ;)
  Ta