Alle leden berichten laten aanpassen/verwijderen ?

Auteur Topic: Alle leden berichten laten aanpassen/verwijderen ?  (gelezen 27821 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Karim

  • Gast
Gepost op: 28 maart 2006, 02:07:45
Las net hier dat er nieuwe plannen zijn om hier op 't forum wat te veranderen en dat de bedoeling is dat straks iedereen van elkaar de berichten kan aanpassen en verwijderen.
Volgends het moderator-team is het wel de bedoeling dat je je naam eronder zet als je iemands bericht aanpast/verwijderd maar of dat gebeurd is 'n 2e natuurlijk....

Dus moderators worden eigenlijk overbodig en iedereen kan naar hartelust elkaars berichten veranderen cq verwijderen, naar mijn mening een belachelijk idee. Dat is net alsof je in't echt iedereen politie agent zou maken en iedereen elkaar maar naar hartelust zou kunnen bekeuren.

De meeste hier kunnen het prima met elkaar vinden, maar d'r zijn altijd mensen die je gewoon wat minder mag en d'r staan ook af en toe vrij pittige discussie's hier op 't forum, en 't zou toch eigenlijk te gek zijn als je maar elk bericht wat je niet aan staat zomaar kan veranderen of verwijderen.

Vandaar even deze poll opgestart om te zien of ik de enige bent die dat helemaal niks lijkt.




RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #1 Gepost op: 28 maart 2006, 08:21:09
ik heb nee gestemt.. .als wij dit kunnen waarom zijn er dan moderators.. hun moeten alles toch in goede banen leiden... dat hoeven we toch niet zelf te doen!!!!


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #2 Gepost op: 28 maart 2006, 09:20:46
Wij willen meer betrokkenheid bij het forum en dat mensen gaan na denken voordat ze wat op het forum neerzetten. Nu is het aan de mod's om alles te gaan corrigeren. Waarna mensen weer boos op ons worden. Als mensen gaan na denken is dat misschien niet meer nodig!!! (minder nodig!)

We schatten in dat andere fora op den duur de zelfde functionaliteit gaan invoeren.  :)


Gast

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 28 maart 2006, 09:33:34
Wij willen meer betrokkenheid bij het forum en dat mensen gaan na denken voordat ze wat op het forum neerzetten. Nu is het aan de mod's om alles te gaan corrigeren. Waarna mensen weer boos op ons worden. Als mensen gaan na denken is dat misschien niet meer nodig!!! (minder nodig!)

We schatten in dat andere fora op den duur de zelfde functionaliteit gaan invoeren.  :)

Een nobele gedachte maar een utopie. Elk forum is een afspiegeling van wat je om je heen ziet in de maatschappij, het is niet anders. Lieverds en rotte appelen gelijk.
In plaats van corrigeren kun je als mod ook achter de schermen iemand aanspreken op zijn gedrag, en lukt het niet na zoveel waarschuwingen dan verwijder je zo iemand. Wie zegt dat mod's aardig gevonden moeten worden dan?
Natuurlijk begrijpt iedereen dat je als moderator het liefste wilt dat iedereen een beetje nadenkt wát hij post zodat je niet in hoeft te grijpen, maar om te streven naar meer betrokkenheid door de leden is dit niet de manier. Je suggereert met jouw woordkeuze nu namelijk dat er NIET nagedacht wordt voor er gepost wordt, ik geloof niet dat dat is wat je over wilt brengen, maar de strekking van het verhaal is dat er wat minder vlotjes op de VERSTUUR knop gedrukt moet worden.

Dat ben ik wél met je eens. Het te vlotjes en ondoordacht reageren is één van de redenen waarom de moderatorgroep van een luchtvaart-website waar ik ook toe behoor juist GEEN postings edit, maar diegene achter de schermen (en als het moet ook voor de schermen) aanspreek op zijn of haar gedrag. Je hebt bepaalde gedragsregels per forum en daar heb je je aan te houden. Er zal altijd een deel blijven wat dat NIET wilt of het niet SNAPT of alleen maar post OM te posten zonder iets bij te dragen.

Het is niet erg als mensen boos worden op mod's, want ze vinden het alleen maar vervelend dat ze "betrapt" of gewezen zijn op iets wat ZIj fout hebben gedaan en gecorrigeerd moest worden.

De inschatting dat andere fora op den duur dezelfde functionaliteit zullen gaan invoeren is denk ik eentje zonder al te veel stevige basis. Ik ken er in ieder geval al drie waarbij dit idee wenkbrauw-fronzend en hoofdschuddend werd aangehoord.


spruit

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 331
Reactie #4 Gepost op: 28 maart 2006, 10:11:37
Ik heb Nee gestemd ik vindt het niet echt een goed idee..ik vindt gewoon dat de moderators het moeten blijven doen.


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #5 Gepost op: 28 maart 2006, 10:56:01
Weer een bij het 'nee' kamp... Voor mijn uitleg, zie het topic waarin het bekend wordt gemaakt ;)
Arts  www.alphalog.nl


Chopsticks

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 302
Reactie #6 Gepost op: 28 maart 2006, 11:21:53
Als Administrator op een groot forum kan ik alleen maar zeggen dat dit een zeer onverstandig idee is. Ruzies, vete's, en wat al niet meer zullen de goede bedoelingen van anderen om berichten aan te passen alleen maar verzieken. Immers, er is geen controle meer op wat wanneer gewijzigd wordt, ja je kunt laten zien wie als laatste het bericht heeft gewijzigd en als moderator kun je de ipadressen zien. Dit zal dan altijd mosterd na de maaltijd zijn. Lekker een nieuw accountje aanmaken om de ander te gaan stangen en zijn berichten aanpassen zonder dat hij of zij het in de gaten heeft.
Daarnaast; waarom zou iemand mijn bericht willen wijzigen? Wie zegt dat de 'goede' bedoeling van de ander ook mijn goede bedoeling is? Nee dank je, er kleven veel meer nadelen aan dan voordelen.


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #7 Gepost op: 28 maart 2006, 11:34:02
ik heb nee gestemt.. .als wij dit kunnen waarom zijn er dan moderators.. hun moeten alles toch in goede banen leiden... dat hoeven we toch niet zelf te doen!!!!

MMm ik kon nog maar net de verleiding onderdrukken om het woord ''hun'' aante passen tot ''zij''  ;) :D' maar goed, t lijkt verleidelijk maar ik vind dat men zelf maar de eigen berichten moet aanpassen als dat nodig is.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #8 Gepost op: 28 maart 2006, 12:12:16
We zullen natuurlijk wat hier gestemt wordt mee nemen maar ik denk dat er minimaal een 2/3 meerderheid moet zijn voordat we het mee zullen wegen. Zoals Pieter al aangaf gaan we het anders een maand proberen en gaan we het na die tijd evalueren.l


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #9 Gepost op: 28 maart 2006, 15:49:23
voorlopig is 79% tegen... naja, trek de conclusie ;)