MMT Twente op P2000

Auteur Topic: MMT Twente op P2000  (gelezen 3779 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Gepost op: 21 juli 2006, 18:52:57
Als er hier in Twente een traumateam nodig is komt de traumahelicopter uit Rheine (D). Maar het busje staat bij het ziekenhuis in Enschede. Zijn de allermeringen van dat busje ook gewoon te zien op P2000? En is er ook een site waar je dr allermeringen van de traumahelicopter uit Rheine kunt volgen?


OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #1 Gepost op: 22 juli 2006, 07:55:41
Als er hier in Twente een traumateam nodig is komt de traumahelicopter uit Rheine (D). Maar het busje staat bij het ziekenhuis in Enschede. Zijn de allermeringen van dat busje ook gewoon te zien op P2000? En is er ook een site waar je dr allermeringen van de traumahelicopter uit Rheine kunt volgen?
Een Duitse heli zal niet via een Nederlands alarmeringsnetwerk gealarmeerd worden. Die heli zal door zijn eigen basis / meldkamer gealarmeerd worden en dat gaat weer op verzoek van de meldkamer Twente. Het busje waar jij het over hebt dat zal dan (neem ik aan) een MMT van een lokaal traumacentrum zijn, er vanuitgaande dat een Duits MMT niet in Enschede gestationeerd is?

Tot dusver maken (voor zover bekend) slechts de HS-GHOR en RGF van Twente gebruik van P2000 en zal een MMT dus via een andere weg gealarmeerd worden....

Groeten, Peter.


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #2 Gepost op: 22 juli 2006, 12:45:36
Oke. bedankt :)
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


fast-one

  • ambulance-chauffeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 149
Reactie #3 Gepost op: 26 juli 2006, 10:55:34
in limburg wordt wel de duitse brandweer via p2000 opgeroepen dit is aan de kanten van heerlen/landgraaf
als ik me niet vergis verzorgt de duitse brandweer in sommige dorpen dicht langs de grens zelfs de eerste uitruk

groeten fast-one


Denker

  • Ploegleider BHV + EHBO
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 348
Reactie #4 Gepost op: 26 juli 2006, 11:49:09
Ik zag laatst wel dat ze met de Duitse brandweer aan het oefenen waren met alarmeren.


Karim

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 26 juli 2006, 14:12:25
in limburg wordt wel de duitse brandweer via p2000 opgeroepen dit is aan de kanten van heerlen/landgraaf
als ik me niet vergis verzorgt de duitse brandweer in sommige dorpen dicht langs de grens zelfs de eerste uitruk

groeten fast-one

In Heerlen niet, wel af en toe in Landgraaf, maar hoofdzakelijk hier in Kerkrade.

Kerkrade ligt tegen 't Duitse Hertzogenrath aan (als ik in m'n tuin gaat staan springt m'n gsm nogal eens over op Duits netwerk) dus de duitse brandweer maar ook ambulance's komen nogal eens tot hier in Kerkrade (zoals bijv. bij dit incident bij mij voor de deur) .

Indien de traumaheli hier nodig is dan belt de MKA van Maastricht met de Duitse meldkamer en die sturen dan de heli (toevallig eens gezien hoe dat ging toen ik 'n dag meeliep op de MKA hier) dus de Duitse heli wordt niet via ons systeem geallarmeerd.
De brandweer wordt dat overigens wel.

En naast de Duitsers zijn er hier in de regio ook verschillende afspraken met de Belgen, o.a. met Brandweer Maasmechelen die assisteerd in Maastricht, en brandweer Maastricht die uitrukt naar het Belgische Lanaken.


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #6 Gepost op: 27 juli 2006, 09:21:53
In Heerlen niet, wel af en toe in Landgraaf, maar hoofdzakelijk hier in Kerkrade.

Kerkrade ligt tegen 't Duitse Hertzogenrath aan (als ik in m'n tuin gaat staan springt m'n gsm nogal eens over op Duits netwerk) dus de duitse brandweer maar ook ambulance's komen nogal eens tot hier in Kerkrade (zoals bijv. bij dit incident bij mij voor de deur) .

Indien de traumaheli hier nodig is dan belt de MKA van Maastricht met de Duitse meldkamer en die sturen dan de heli (toevallig eens gezien hoe dat ging toen ik 'n dag meeliep op de MKA hier) dus de Duitse heli wordt niet via ons systeem geallarmeerd.
De brandweer wordt dat overigens wel.

En naast de Duitsers zijn er hier in de regio ook verschillende afspraken met de Belgen, o.a. met Brandweer Maasmechelen die assisteerd in Maastricht, en brandweer Maastricht die uitrukt naar het Belgische Lanaken.


Nog even de fotos bekekken van de inzet voor jouw deur, allemachtig wat een theater wordt daar gemaakt bij een patient in een auto met minimale schade.....kop-staart botsing? geen uitval maar wel pijn in de rug, en toch het dak eraf plus 6 man ambulancepersoneel...pffff  zoals Shakespeare het vroeger al zei, '' Much ado about nothing..'' ;) :'(
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Karim

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 27 juli 2006, 14:54:50
Nog even de fotos bekekken van de inzet voor jouw deur, allemachtig wat een theater wordt daar gemaakt bij een patient in een auto met minimale schade.....kop-staart botsing? geen uitval maar wel pijn in de rug, en toch het dak eraf plus 6 man ambulancepersoneel...pffff  zoals Shakespeare het vroeger al zei, '' Much ado about nothing..'' ;) :'(

Ik vondt 't niet overdreven gezien de situatie, het gebeurde recht voor m'n neus en 't was toch 'n vrij harde klap, ondanks dat de snelheid nog niet zo hoog lag, en de auto's hadden dan inderdaad wel minimale schade, bij die man in de voorste auto was er toch meer aan de hand.

Ik ben direct na de aanrijding bij die man in de auto gestapt en die had zichtbaar veel pijn, en hij vertelde dat hij nog maar recent geopereerd was omdat ie z'n rug gebroken had, en hij had nu weer erg veel pijn in rug en nek en kreeg tintelingen die doorliepen tot in z'n vingertoppen.

Dus iemand die pas z'n rug gebroken heeft, en nu in 'n klein auto'tje door 'n busje van achteren wordt geramd, en daardoor weer pijn in rug en nek krijgt met tintelingen, dat is voor mij toch wel 'n reden om het zo voorzichting mogelijk aan te doen.

Dat er 6 man ambulancepersoneel bij was was gewoon toevallig, zowel de duitse ambu had 'n stagaire mee (dus die waren met z'n 3en) en omdat die zagen dat het niet goed ging met die man wilden ze er een notarzt bij, en die komen in deze regio altijd per helicopter, en toevallig kwamen er nu 2 notarzten uit, dus zo kom je aan 6 man.

En ik kan je ook vertellen dat 't halverwege de inzet opeens veel slechter ging met die man, en dat we allemaal maar wat blij waren dat er 2 notarzten bij waren, en dat er dus zeker geen "theater" gemaakt werd voor niks.

Zo zie je maar weer, niet alles is wat 't lijkt (op foto's)  ;)


Bart S

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 27 juli 2006, 16:51:18
(...) Ik ben direct na de aanrijding bij die man in de auto gestapt (...)

[offtopic]Maar toch wel pas nadat je had gecontroleerd hoe het ervoor stond met de airbags, waar ze zaten, en of ze allemaal uit waren gegaan ;) [/offtopic]