Filmpje brand Lidl

Auteur Topic: Filmpje brand Lidl  (gelezen 10791 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

LindaB

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 11 april 2006, 21:38:12
als je goed kijkt zie je dat er toch al een redelijk groot deel van het dak in de brand staat. Kijk alleen maar naar die dikke rookontwikkeling langs de hele zijkant en op het dak. Ik zou hier echt niet naar binnen gaan tenzij er personen in zouden zitten. Dan wordt het een ander verhaal.


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #11 Gepost op: 11 april 2006, 21:41:19
als je goed kijkt zie je dat er toch al een redelijk groot deel van het dak in de brand staat. Kijk alleen maar naar die dikke rookontwikkeling langs de hele zijkant en op het dak. Ik zou hier echt niet naar binnen gaan tenzij er personen in zouden zitten. Dan wordt het een ander verhaal.

Dus als je binnen vuur ziet wil je zeggen en er geen mensen meer binnen zijn gaan je niet naar binnen ??? :'(


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #12 Gepost op: 11 april 2006, 22:08:59
Maar het is daar al later, het is donker, dus de kans is klein dat er nog iemand binnen is ;)
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


Rene112

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 11 april 2006, 22:17:04
Dus als je binnen vuur ziet wil je zeggen en er geen mensen meer binnen zijn gaan je niet naar binnen ??? :'(

Volgens mij zegt Linda dat niet.....  ;)

Als je probeert de rook te "lezen" en een inschatting te maken van de situatie binnen (supermarkt is één compartiment met behoorlijke vuurbelasting, veel kunststoffen etc.) dan kan je inschatten dat de kans op een flashover behoorlijk groot is.

In een relatief kleine ruimte kan je die kans op een flashover verkleinen/minimaliseren door gericht rookgassen te koelen, maar of dat nog mogelijk is met één ploeg (1 straal) in deze situatie... Ik zou dat hier (op grond van de beelden die we nu hebben kunnen bekijken) ook niet willen gokken...  

groeten,
René de Caluwé


Rene112

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 11 april 2006, 22:18:18
De brandweer rukt uit voor een containerbrand.
Alleen ter plaatse pakt  het wat anders uit.
Let op het einde even op de jongens die er nog maar net uit kunnen komen.


KLIK HIER

Ed

Dit is trouwens perfect materiaal om van te leren!  ;)

En deze twee collega's hebben erg veel mazzel gehad... ze hadden nu net zo goed op een hele vervelende lijst kunnen staan...  :-X :-X

groeten,
René de Caluwé


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #15 Gepost op: 11 april 2006, 22:22:55
Maar het is daar al later, het is donker, dus de kans is klein dat er nog iemand binnen is ;)

veel branden 's nachts in winkels en bedrijven zijn er toch geen mensen meer aanwezig......mensen komen op de eerste plaats, dan het beperken en blussen van de brand...................toch ;)


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #16 Gepost op: 11 april 2006, 22:28:25
Volgens mij zegt Linda dat niet.....  ;)

Als je probeert de rook te "lezen" en een inschatting te maken van de situatie binnen (supermarkt is één compartiment met behoorlijke vuurbelasting, veel kunststoffen etc.) dan kan je inschatten dat de kans op een flashover behoorlijk groot is.

In een relatief kleine ruimte kan je die kans op een flashover verkleinen/minimaliseren door gericht rookgassen te koelen, maar of dat nog mogelijk is met één ploeg (1 straal) in deze situatie... Ik zou dat hier (op grond van de beelden die we nu hebben kunnen bekijken) ook niet willen gokken... 

groeten,
René de Caluwé



zie je deze foto René.............was een winkelbrand pas terug.....eerste inzet met HD;) Eerste ploeg een binnenaanval gedaan, uiteindelijk toch te heet geworden maar wel geprobeerd. Daarna tweede TS via achterzijde brand geblust;)

De discussie is al vaker gevoerd op het forum maar ik denk dat wanneer we maar er vanuit gaan dat een binnenaanval te risicovol is het niet meer doen we weer een hoop grote branden gaan krijgen ;D

[verwijderd door de beheerder]


LindaB

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 11 april 2006, 22:36:15
als ik die foto zo zie.... Als ik aan zou komen en al zo ongelovelijk veel dikke rook zie dan vind ik dat je je mensen onnodig in gevaar brengt door ze evengoed nog naar binnen te sturen. Dat vind ik gewoon niet verantwoord. Laat hem er dan maar uitkomen, laat het dan maar afbranden en zorg van te voren dat je met genoeg water klaar staat om een overslag te voorkomen.


Ed :)

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 124
  • Iedereen heeft recht op mijn mening :)
Reactie #18 Gepost op: 11 april 2006, 23:18:42
Dit is trouwens perfect materiaal om van te leren!  ;)

Daarom deel ik hem ook met jullie.
 
Ed


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #19 Gepost op: 12 april 2006, 09:54:33
Ik denk dat het op zich allemaal wel meevalt vanaf de voorzijde gezien. Zoals het er op lijkt staat de ruimte grenzend aan de container in brand. Als die container niet in brand had gestaan dan neem ik aan dat je ook een binnenaanval inzet om te voorkomen dat de hele winkel in brand komt te staan.

Ik weet niet wat ze binnen hebben aangetroffen en wat er allemaal opgeslagen lag aan spullen maar hier zou het niet anders gelopen zijn denk ik.

Hier sluit ik mij bij aan. Binnenaanval lijkt in eerste instantie goed mogelijk. Los daarvan blijft het een filmpje vanuit een bepaalde hoek en blijft het moeilijk om te oordelen wat er nou precies gebeurd is. Vanaf het forum is het dan erg makkelijk om te zeggen ik had het anders gedaan etc. Is nergens meer info te vinden over deze brand?
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.