Boetes A1 ritten

Auteur Topic: Boetes A1 ritten  (gelezen 6911 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

V-V

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 83
Gepost op: 11 april 2006, 19:33:11
Hoi,

Ik had een vraag, hoe zit het met de boetes die jullie krijgen tijdens een A1 rit.
Hoe handelen jullie dat af?




strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Reactie #1 Gepost op: 11 april 2006, 19:45:45
Bij "ons" werkt het zo:

Van elke A1 rit maken wij een apart ritformulier op en deze wordt ondertekend door de arts.

Wanneer er verkeersboetes op het kantoor binnenkomen, controleert men aldaar of er sprake was van een A1 rit.

Zo ja, dan gaat er een standaard briefje naar het CJIB met het verzoek tot seponeren.
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #2 Gepost op: 11 april 2006, 22:53:19
Bij "ons" werkt het zo:

Van elke A1 rit maken wij een apart ritformulier op en deze wordt ondertekend door de arts.

Wanneer er verkeersboetes op het kantoor binnenkomen, controleert men aldaar of er sprake was van een A1 rit.

Zo ja, dan gaat er een standaard briefje naar het CJIB met het verzoek tot seponeren.


Bij ons gaat dat net zo.


Karim

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 12 april 2006, 01:09:30
Wij werkten nooit met ritformulieren bij de hap, ik heb in iedergeval nooit iets in hoeven te vullen.

Alle A1-ritten worden aangemeld via de CPA en alleen met hun toestemming wordt er met A1 gereden dus zodra d'r een boete binnenkwam werd even 'n bewijsje van de cpa gevraagd en werd het daarmee verder afgehandeld (door de secretresse).


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #4 Gepost op: 12 april 2006, 19:03:31
Ook wij moeten toestemming vragen bij de cpa en krijgen dan een rit nr.
Maar ook moeten wij een aparte forumulier invullen, dit voor de administratie op kantoor.


strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Reactie #5 Gepost op: 12 april 2006, 20:04:52
kleine toelichting: Bij "ons" is er géén toestemming nodig van de Meldkamer Ambulance. Zonodig hebben wij toestemming om te rijden met OGS
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #6 Gepost op: 12 april 2006, 22:30:18
bij de politie gebeurt het dus wel eens dat er hele stapels liggen,

donkerblauwe mercedes om 23.01
zwarte bmw om 23.02
volvo om 23.05

Dan word er gekeken of er een inzet was, zo ja, dan gaan ze in de vernipperaar, zo niet, dan moet er gewoon betaald worden.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
  • ambu
Reactie #7 Gepost op: 27 april 2006, 20:30:05
kleine toelichting: Bij "ons" is er géén toestemming nodig van de Meldkamer Ambulance. Zonodig hebben wij toestemming om te rijden met OGS

hmm vraag eens bij de leiding naar de brancherichtlijn optische en geluidsignalen. staat toch vrij duidelijk dat er sprake moet zijn van een vaste verbinding met de meldkamer én dat de mka de opdracht moet geven danwel op de hoogte moet zijn van het rijden met OGS. dat het bij jou niet gebeurt gaat goed tot je voor het bankje staat omdat je de fout in bent gegaan want dan wordt er gekeken naar die brancherichtlijn.


fast-one

  • ambulance-chauffeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 149
Reactie #8 Gepost op: 29 april 2006, 14:13:51
de branchrichtlijnen gaan pas in vanaf 1 juli 2006
maar ik proef in de vraagstelling van v-v dat er bij hun problemen zijn met bekeuringen die worden uitgedeeld tijdens A1 ritten en de verwerking ervan moeten jullie deze zelf betalen dan? laat eens wat van je horen v-v


Trophy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 223
  • keep the rubberside down
Reactie #9 Gepost op: 6 mei 2006, 00:07:50
Indien de meldkamer opdracht heeft gegeven tot A1 dan volgt er geen bekeuring. De MKA vermeld dit in de ritgegevens.
Indien ik besluit tot A1, dan moet ik dat de meldkamer mededelen. De MKA voert dit in in de ritgegevens. Ook dan volgt er geen bekeuring.

Het moet dus geregistreerd staan. Uiteraard moet er ook noodzak voor zijn, maar dat spreekt vanzelf.
VSAZ ambulancezorg