Boetes A1 ritten

Auteur Topic: Boetes A1 ritten  (gelezen 6883 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Reactie #10 Gepost op: 7 mei 2006, 13:06:59
hmm vraag eens bij de leiding naar de brancherichtlijn optische en geluidsignalen. staat toch vrij duidelijk dat er sprake moet zijn van een vaste verbinding met de meldkamer én dat de mka de opdracht moet geven danwel op de hoogte moet zijn van het rijden met OGS. dat het bij jou niet gebeurt gaat goed tot je voor het bankje staat omdat je de fout in bent gegaan want dan wordt er gekeken naar die brancherichtlijn.

Beste Rick,

Die richtlijnen die heb ik wel...

Bij ons "in de regio" (Den Haag, Wassenaar, Voorschoten, Leidschendam-Voorburg, Rijswijk) is het inderdaad niet nodig om van te voren toestemming te vragen aan de meldkamer voor het rijden met OGS.
Dit is een afspraak gemaakt tussen de betrokken partijen, met instemming van de wetgevende instanties.

Natuurlijk zou het niet de eerste keer zijn dat een rechter uiteindelijk anders beslist, maar daar ga ik gemakshalve maar niet vanuit.

Het grappige van de hele discussie is alleen dat het initiatief om het niet te melden komt vanuit de meldkamer (!)  

Voor het overige is er ook HE-LE-MAAL niets anders en gaan wij op dezelfde wijze om met de richtlijnen.
Ook worden alle A1 ritten geregistreerd en kan men dit zonodig altijd op een later moment alsnog inzien.

Persoonlijk zie ik ook niet zo de noodzaak over alle ophef, zolang er controle mogelijk is op misbruik en alle partijen met elkaar overeenstemming hebben bereikt...

Op één punt maak ik mij wel zorgen; Nog te vaak worden nieuwe chauffeurs zonder een gedegen opleiding in het rijden met optische- en geluidssignalen de weg opgestuurd. Voor een chauffeur zelfstandig de weg op gaat moet een chauffeur de gevorderde rijopleiding hebben voltooid en helaas is dat nog lang niet altijd het geval.

En daar maak ik mij nou druk over  

(overigens denk ik sowieso dat de (medisch ondersteunende) opleiding van de hapchauffeurs vaak voor verbetering vatbaar zijn. Ik denk dat het ook goed zou zijn wanneer de chauffeurs via een onafhankelijke instantie regelmatig worden getoetst op hun bekwaamheid)
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur


helm

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 7 mei 2006, 15:31:15
Ik denk dat het ook goed zou zijn wanneer de chauffeurs via een onafhankelijke instantie regelmatig worden getoetst op hun bekwaamheid

Ga een met NedCert praten, die kan vast wel wat voor ze betekenen.


strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Reactie #12 Gepost op: 8 mei 2006, 09:58:09
Ga een met NedCert praten, die kan vast wel wat voor ze betekenen.

Goed idee! Ik zal het zeker bespreekbaar maken binnen de organisatie!
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur


firefighter5175

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 21
Reactie #13 Gepost op: 5 december 2006, 21:42:34
ik heb vandaag te horen gekregen dat ik een boet heb gekregen tijdens een A1 rit en hij kon niet geseponeerd worden omdat de tijden niet kloppen maar wij moeten ons aan de klok in de auto houden dus dan krijg ik nu te horen dat hij niet geseponeerd kan worden dus ik ga er nu zelf mee in de weer kijken of ik er wat wijzer van wordt en dan meld ik het hier
dus vertrouw nooit op de klok in de dienstauto want dan ga je de mist in!!!!
Bij "ons" werkt het zo:

Van elke A1 rit maken wij een apart ritformulier op en deze wordt ondertekend door de arts.

Wanneer er verkeersboetes op het kantoor binnenkomen, controleert men aldaar of er sprake was van een A1 rit.

Zo ja, dan gaat er een standaard briefje naar het CJIB met het verzoek tot seponeren.