C2000 portofoons, nog even wennen;

Auteur Topic: C2000 portofoons, nog even wennen;  (gelezen 15128 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #10 Gepost op: 15 april 2006, 14:57:30
ja dat zou kunnen,

ik heb voor de grap gisteravond rond een uur of 12 even geteld

7 keer in nog geen 20 minuten, op de achtergrond hoor je echt alarmbellen afgaan  :-X

Nou dat valt dan nog wel mee. Om daar nou zo'n drukte over te maken. Echt weer de Telegraaf!

Henk


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #11 Gepost op: 15 april 2006, 15:10:27
Nou dat valt dan nog wel mee. Om daar nou zo'n drukte over te maken. Echt weer de Telegraaf!

Henk

Valt mee? Denk je dat ze op de Meldkamer RPAA niks te doen hebben?  ::)


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #12 Gepost op: 15 april 2006, 15:22:43
RPAA is in goed gezelschap, gisteren ook weer een aantal noodknopjes in Rijnmond.
Op een gegeven moment was het bericht:
"Als er collega's aan het oefnene zijn met C200 port's, gaarne dan niet de noodkknop gebruiken (...)"
Dat was dan bewust gedaan, maar het komt vaak genoeg per ongeluk voor (dikke vingers noemt men dat ::) ;D)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #13 Gepost op: 15 april 2006, 16:18:25
En jahoor, in de afgelopen 4 minuten weer 3 noodoproepen.... ::)


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #14 Gepost op: 15 april 2006, 19:19:14
In ZHZ heeft men met name in het begin regelmatig loze noodoproepen gehad. De knop werd regelmatig ingedrukt bij het opbergen van de porto in het tasje. Kwestie van wennen, komt vanzelf goed.


Bart S

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 18 april 2006, 23:58:45
In ZHZ heeft men met name in het begin regelmatig loze noodoproepen gehad. De knop werd regelmatig ingedrukt bij het opbergen van de porto in het tasje. Kwestie van wennen, komt vanzelf goed.

Ik heb de Amsterdamse porto gisteren even mogen bekijken. Hardstikke mooi ding; maar de noodknop is gewoon vreemd geplaatst. Het is een echte, vrij grote, knop bovenop het apparaat. Bij onze porto's zit de noodknop ook bovenop, maar is deze veel kleiner en is hij verzonken. Dus als het moet kan je hem makkelijk indrukken met je vinger, maar per ongeluk indrukken is er eigenlijk nooit bij.


Harry007

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 20 april 2006, 11:15:43
Het antwoord is eigenlijk al gegeven, maar veel regio's maken gebruik van een koppeling tussen analoog en digitaal. Sommige regio's waren zo zeker vna hun zaak dat ze in 1 klap over zijn gegaan. Mijn regio Haaglanden bijvoorbeeld is in december 2004 heel voorzichtig gaan testen in 2 districten. Uiteraard stonden die districten gekoppeld met analoog, is wel zo handig als je de rest van de regio kunt blijven horen in geval van nood. Niet alleen in geval van nood, want als je een "eiland" creëert qua communicatie dan heb je uiteraard ook een extra centralist nodig om dat 'eiland' te bedienen.

Heel voorzichtig zijn ze half 2005 de rest van de regio van portofoons gaan voorzien. Met de nadruk op voorzichtig, eind 2005 was dit pas gerealiseerd. Toen begon men met de mobilofoons, inmiddels (bijna 1,5 jaar later) is 99% van de randapparatuur digitaal, op de mobilofoons van de meeste motorrijders na. Voor hun zit de koppeling er nog in en zodoende kunnen de luisteraars de verbindingen op C2000 dus gewoon volgen. 99% van de gesprekken vindt plaats via C2000, maar is toch via de analoge kanalen op te vangen.

Zelfs de brandweer Haaglanden heeft koppelingen achter de hand voor noodgevallen, waar onlangs nog gebruik van werd gemaakt toen een van de voertuigen problemen had met de C2000-porto. Toen was C2000 dus (even) te volgen via het oude, analoge BRW09.

Groeten, Peter.


Is er dan een bepaalde testtijd dat ze dit nog blijven doen, of gaan ze op een bepaald tijdstip "op slot"?

Greetz

Harry007


Gast

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 20 april 2006, 11:21:52
gisteren nog langdurig geluisterd naar porto Amsterdam (gekoppeld analoog aan C2000 zo te horen) en er werd regelmatig geklaagd dat er niets van te maken was, zowel door HB als porto-gebruiker.
Bij het aanvragen van gegevens over een bromfiets moesten de nummers over, kraakte de verbinding en moest alles langzaam herhaald worden.

Nog niet overal blijkt het dus naar wens te werken.


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #18 Gepost op: 20 april 2006, 23:32:35
Ik heb de Amsterdamse porto gisteren even mogen bekijken. Hardstikke mooi ding; maar de noodknop is gewoon vreemd geplaatst. Het is een echte, vrij grote, knop bovenop het apparaat. Bij onze porto's zit de noodknop ook bovenop, maar is deze veel kleiner en is hij verzonken. Dus als het moet kan je hem makkelijk indrukken met je vinger, maar per ongeluk indrukken is er eigenlijk nooit bij.
Wij hebben precies dezelfde, en de eerste weken hebben we een hoop gebak gehad, maar de laatste tijd valt het mee... ::) ::)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #19 Gepost op: 23 april 2006, 12:51:21
Ik heb de Amsterdamse porto gisteren even mogen bekijken. Hardstikke mooi ding; maar de noodknop is gewoon vreemd geplaatst. Het is een echte, vrij grote, knop bovenop het apparaat. Bij onze porto's zit de noodknop ook bovenop, maar is deze veel kleiner en is hij verzonken. Dus als het moet kan je hem makkelijk indrukken met je vinger, maar per ongeluk indrukken is er eigenlijk nooit bij.

Van welk merk is de porto en welk type???