Star of Life , nu wel of niet beschermd

Auteur Topic: Star of Life , nu wel of niet beschermd  (gelezen 54104 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #140 Gepost op: 8 augustus 2012, 16:13:08
@PN: ik begrijp u niet. Het lijkt erop dat u om de een of andere reden een kruistocht bent begonnen ter bescherming van de Star of Life. Zo vermoed ik dat u ook op Wikipedia een zinsnede hebt toegevoegd omtrent deze beeldmerkbescherming. Dit terwijl zowel internationaal als in Nederland de Star of Life het universele symbool voor geneeskundige hulpverlening is, naast het rode kruis/rode halve maan. Op de hele wereld zijn duizenden, misschien wel tienduizenden voertuigen voorzien van de Star of Life. Wat is nu in vredesnaam uw probleem?
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #141 Gepost op: 9 augustus 2012, 18:19:47
Ik zie veel discussies over de Star of Life (SOL) en dan vooral het gebruik ervan. Ik zie dat de discussies over het algemeen ouder zijn, maar je ziet de Star of Life plots wel erg vaak. In tegenstelling tot wat er wordt beweert is het niet toegestaan de Star of Life te gebruiken. Het gebruik is voorbehouden aan AmbulanceZorg Nederland. Zij hebben het logo geregistreerd in het merkenregister nr 0653473, registratie 0937338 op 28 april 1999 en is geldig tot 2019. Verder is het logo ook vastgelegt door de staat in de landelijke striping (www.ambulancestriping.nl) en ook deze striping mag niet zomaar gebruikt worden. Verder is het alleen de door de minister aangewezen diensten toegestaan blauwe zwaai en flits lampen te hebben en gebruiken, voor alle andere is bezit veboden. Het voertuigreglement, artikel 5.2.65, 5.3.65 verbiedt het aanwezig zijn van deze verlichting op het voertuig. 98uiye hopelijk is het zo duidelijk  ^-^

Ik merk dat je echt verdiept hebt.. alleen niet in de inhoud..   In het merken register onder 0653473 of registratie 0937338 staat geen SOL.. of een aangepaste SOL.

Het is niet beschermt en valt ook niet te beschermen.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #142 Gepost op: 27 september 2014, 00:05:30
Ik werd gewezen op een tweet, een stap in de goede richting:

Star of life is beschermd & gedeponeerd bij het benelux merkenregister. Rechten star of life zijn van AZN. Via @vandeambulance


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Reactie #143 Gepost op: 27 september 2014, 00:49:06
Citaat van: Dinges link=msg=1298465 date=1411769130
Ik werd gewezen op een tweet, een stap in de goede richting:

Star of life is beschermd & gedeponeerd bij het benelux merkenregister. Rechten star of life zijn van AZN. Via @vandeambulance

 ;D ;D ;D


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #144 Gepost op: 27 september 2014, 01:08:35
Citaat van: Dinges link=msg=1298465 date=1411769130
Ik werd gewezen op een tweet, een stap in de goede richting:

Star of life is beschermd & gedeponeerd bij het benelux merkenregister. Rechten star of life zijn van AZN. Via @vandeambulance

Zullen ze in Belgie en Luxemburg ook blij mee zijn  ;)
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #145 Gepost op: 27 september 2014, 01:17:58
Goed, maar ik vond het een prachtig twitterbericht. Is het gebakken lucht? Vertel, zit op het puntje van m'n stoel.  >:D
Niet iets met landelijke rechten ofzo?


Nils

  • Verkeersregelaar, AED & EHBO, verzamelaar ambulancefoto's
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 411
    • AmbuMedia
Reactie #146 Gepost op: 27 september 2014, 01:31:23
Citaat van: Dinges link=msg=1298474 date=1411773478
Goed, maar ik vond het een prachtig twitterbericht. Is het gebakken lucht? Vertel, zit op het puntje van m'n stoel.  >:D
Niet iets met landelijke rechten ofzo?

Dit staat een paar berichtjes eerder.

Citaat van: PN link=msg=1066389 date=1344158192
Ik zie veel discussies over de Star of Life (SOL) en dan vooral het gebruik ervan. Ik zie dat de discussies over het algemeen ouder zijn, maar je ziet de Star of Life plots wel erg vaak. In tegenstelling tot wat er wordt beweert is het niet toegestaan de Star of Life te gebruiken. Het gebruik is voorbehouden aan AmbulanceZorg Nederland. Zij hebben het logo geregistreerd in het merkenregister nr 0653473, registratie 0937338 op 28 april 1999 en is geldig tot 2019. Verder is het logo ook vastgelegt door de staat in de landelijke striping (www.ambulancestriping.nl) en ook deze striping mag niet zomaar gebruikt worden.

En dit staat in het Ambulancevakblad editie september 2014, pagina 6:

Citaat
Reguliere ambulancezorg moet altijd duidelijk herkenbaar zijn
Ambulancezorg is hoogwaardige professionele (acute) zorg die verleend wordt door gekwalificeerde professionals. Het is belangrijk dat het grote publiek ambulancehulpverleners snel en goed kan herkennen aan hun kleding, de Star of Life en de striping op de ambulances. Mensen moeten er immers op kunnen vertrouwen dat zij de juiste zorg krijgen, verleend door de juiste en daartoe gekwalificeerde hulpverleners.

Verwarring voorkomen
De sector ambulancezorg vindt het van groot belang dat op geen enkele wijze verwarring kan ontstaan tussen reguliere ambulancezorg enerzijds en ander ambulancevervoer ('bijzondere ambulancezorg' genoemd in de Tijdelijke Wet Ambulancezorg) en evenementenhulpverlening anderzijds.

Citaat
Bescherming en handhaving striping en Star of Life
Een aantal huisstijlelementen van de ambulancesector is auteurs- en merkrechterlijk beschermd, te weten de ambulancestriping en de Star of Life. Dit betekent dat derden deze symbolen niet mogen gebruiken als zij hiervoor geen toestemming voor hebben. Het Instituut voor Fysieke Veiligheid (IFV) is verantwoordelijk voor de handhaving van de ambulancestriping. Het IFV voert een zogenaamd passief handhavingsbeleid. Dit betekent dat zij in actie komen als zij een melding krijgen vanuit de hulpdiensten en/of zij formele meldingen ontvangen van particulieren. Het IFV neemt naar verwachting in de nabije toekomst ook de handhaving van de Star of Life op zich.


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Reactie #147 Gepost op: 27 september 2014, 01:33:40
Citaat van: Nils link=msg=1298477 date=1411774283
Dit staat een paar berichtjes eerder.

En dit staat in het Ambulancevakblad editie september 2014, pagina 6:

En........?????


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Reactie #148 Gepost op: 27 september 2014, 01:43:43
Bij deze klaag ik Joffry aan voor misbruik van SOL als avatar..hahahahahahahahahah

Joffry..foei..het AZN heeft het beeldmerk gedeponeerd...wat een ......


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #149 Gepost op: 27 september 2014, 01:47:01
Ik zou zeggen; doe aangifte en wees de eerste, maak een statement.  ::) 0098

Maar goed, feit blijft dat via officiële twitterkanalen dingen worden geroepen.