Brandpreventie nieuwtjes

Auteur Topic: Brandpreventie nieuwtjes  (gelezen 361915 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Coen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 165
  • Brandweer 4 Life
Gepost op: 18 april 2006, 08:48:39
Het is er al een tijdje stil, maar heeft iemand misschien nog nieuwtjes op het gebied van brandpreventie?

Misschien nieuwe producten, toepassingen of regelgeving?


Een domme leert van zijn eigen fouten, een slimme van de fouten van een ander. Deel daarom de kennis die je hebt!


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #1 Gepost op: 18 april 2006, 10:25:54
Er schijnt wat duidelijkheid te zijn / komen in de regeling BMI.... Wie weet wat??  ??? ::)


fireco64

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 18 april 2006, 12:58:17
Nee nog geen idee, ben ook wel benieuwd.


FirefighterNL

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 26 april 2006, 19:09:38
Toevallig gehoord dat er in augustus 2006 uitspraak wordt gedaan over het eventueel verlengen van de keuringsdatum kleine blusmiddelen.
Plannen zijn er om de jaarlijkse keuring te veranderen in een keuring 1x per 2 jaar.


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #4 Gepost op: 26 april 2006, 23:58:38
Toevallig gehoord dat er in augustus 2006 uitspraak wordt gedaan over het eventueel verlengen van de keuringsdatum kleine blusmiddelen.
Plannen zijn er om de jaarlijkse keuring te veranderen in een keuring 1x per 2 jaar.


Lijkt me niet verstandig,maar goed.... :-\
  Ta


Guust

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
  • Don't shoot the messenger!
Reactie #5 Gepost op: 27 april 2006, 08:18:03
Ik heb iets gehoord over het veranderen van de DM1?    

zijn er al andee bedrijven die een gelijkwaardig maar stukken goeddkoper kunnen aanbieden.

Ik hoorde iets over soort ISDN met als tweede lijn een GSM module?


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #6 Gepost op: 27 april 2006, 10:19:38
Ik heb iets gehoord over het veranderen van de DM1?    

zijn er al andee bedrijven die een gelijkwaardig maar stukken goeddkoper kunnen aanbieden.

Ik hoorde iets over soort ISDN met als tweede lijn een GSM module?

Google maar eens op "Digi Access Alarm"  ;)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #7 Gepost op: 28 april 2006, 21:29:54
Toevallig gehoord dat er in augustus 2006 uitspraak wordt gedaan over het eventueel verlengen van de keuringsdatum kleine blusmiddelen.
Plannen zijn er om de jaarlijkse keuring te veranderen in een keuring 1x per 2 jaar.

Dat zal een feest worden,als een blusmiddel netjes aan de muur in een kantoorpand hangt kan ik me er iets bij voorstellen.Maar ik ken legio voorbeelden waar het volstrekt onverantwoord zal zijn om maar 1x in de 2 jaar te controleren,en dat daar zeer veel problemen van zullen gaan komen


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #8 Gepost op: 18 mei 2006, 23:50:53
??? ??? ??? KLBD.... Korps landelijke brandweerdiensten....  :P ;)

http://www.perssupport.anp.nl/Home/Persberichten/Actueel?itemId=79713

Origineel persbericht.

Dit is een persbericht van de Commissie Stevens

Den Haag, 18 mei 2006

Stevens: Minder regels voor de Industrie

Donderdag 18 mei heeft prof. Leo Stevens het domeinrapport Industrie aan staatssecretaris
van Gennip van Economische Zaken overhandigd. Stevens vindt dat wetten en regels
belangrijk zijn voor het ordelijk verloop van het economisch verkeer, maar regels kunnen
ook te rigide zijn waardoor zij het ondernemen frustreren. De commissie onderzoekt voor
een viertal domeinen op welke wijze de regeldruk voor ondernemers concreet kan worden
verminderd en doet aanbevelingen. Na het financieel-administratieve domein volgt thans
het domein van de industrie, de bouw en de chemie. Het domein van de detailhandel en van
de horeca/vrijetijdsbedrijven/podiumkunsten komen in de loop van dit jaar aan de beurt.

Voor de industrie doet de commissie Stevens 10 aanbevelingen: introduceer een
nalevingsassisistent die de ondernemer in concrete gevallen zal beschermen tegen
nalevingsperikelen, breng de beroepsprocedures terug tot zinnige verhoudingen, versoepel
het ontslagrecht, verminder het aantal vergunningen voor het MKB, regel de
gebruiksvergunning landelijk,
schaf nationale koppen af, snoei in het woud van
certificeringen, draai de doorgeschoten autonomie van gemeenten terug, maak
aanbestedingsprocedures efficiënter en ruim de misverstanden op.

Dit is de derde set van aanbevelingen die de Commissie uitbrengt aan het kabinet. Eerder
verschenen al een top 10 met ergernissen bij het bedrijfsleven, aanbevelingen om de
regeldruk in het financieel-administratieve domein te verminderen en in maart verschenen
adviezen om de inspectiediensten richting ondernemingen efficiënter te laten
functioneren.

Staatssecretaris van Gennip sprak haar waardering uit voor het werk en de aanpak van de
Commissie Stevens. Het kabinet maakt dankbaar gebruik van de adviezen van de Commissie
Stevens. Zij kondigde aan dat er in september een actieplan van het kabinet komt met
maatregelen om de regeldruk in de industrie te verminderen. Bij dat actieplan zullen de
aanbevelingen van Stevens voor een groot deel overgenomen worden worden, stelde zij.

Meer informatie bij de secretaris van de Commissie Stevens, Henk Vreeswijk, 070 3796920,
h.vreeswijk@minez.nl.


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #9 Gepost op: 22 mei 2006, 21:16:11
Dat zal een feest worden,als een blusmiddel netjes aan de muur in een kantoorpand hangt kan ik me er iets bij voorstellen.Maar ik ken legio voorbeelden waar het volstrekt onverantwoord zal zijn om maar 1x in de 2 jaar te controleren,en dat daar zeer veel problemen van zullen gaan komen

Het hervullen van schuim elke 5 jaar wordt ook lastig met een controle eens per twee jaar!  ;)
  Ta