03 juni 2011 Dreamnight at the zoo @ Artis Amsterdam

Auteur Topic: 03 juni 2011 Dreamnight at the zoo @ Artis Amsterdam  (gelezen 86292 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Gepost op: 20 april 2006, 00:07:41
Op 2 juni wordt er door een hoop hulpverleners en andere vrijwilligers een avond georganiseerd voor ernstig zieke kinderen en hun familie...

Ik hoop dat ik mijn baas ook zover krijg dat we met een delegatie mee kunnen helpen daar!!

www.dedokteriseenolifant.nl
http://www.dreamnightatthezoo.nl/
Dreamnight @ the zoo in Artis in amsterdam

Vanaf 18 uur opent Artis haar deuren voor de Vipgasten, maar meestal is het al zo druk dat er al eerder gasten binnen komen. Bij de ingang krijgen de gasten een warm onthaal met onder andere ontvangst van de directeur van Artis. Door het hele park heen lopen diverse artiesten die voor een gezellige sfeer zorgen. Ook de clini-clowns zijn aanwezig. Veel ruimtes die normaal niet geopend zijn voor het publiek zijn dan juist wel toegankelijk. Zo kunnen de gasten bijvoorbeeld de echte operatiekamer van Artis bekijken of het voedselmagazijn in om te zien hoe het eten van de dieren klaar gemaakt wordt. Verder zijn er diverse dieren van dichtbij te bekijken, aan te raken en mag er zelfs bij sommige dieren geholpen worden met het voeren. Bij de verblijven zullen ook verzorgers zijn die op vragen antwoord kunnen geven. Tanja, het nijlpaard van Artis eet die avond heel wat peentjes weg.

De brandweer is ook met diverse voertuigen aanwezig, kinderen mogen met de hoogwerker de lucht in, in een oude brandweerwagen zitten en met waterspuiten op clowns spuiten, natuurlijk allemaal in een echt brandweerpak. De politie herhaalt dit jaar haar activiteiten. Kinderen kunnen bij de politie een plaatje met daarop gegevens laten graveren. Verder mogen ze vingerafdrukken nemen en natuurlijk op de motor bij oom agent.

Ook zijn de diensten als stadstoezicht, de wegenwacht en parkeerbeheer vertegenwoordigt met diverse activiteiten. Natuurlijk zal ook de dierenambulance er zijn.Tussen alle bedrijven door kunnen de gasten genieten van lekkernijen en drinken dat door verschillende bedrijven is verzorgd. In het Planatarium is er een kinderdisco en zullen op verschillende plaatsen verhalen worden verteld door heuse verhalenvertellers. Een ritje met paard en wagen of een supersnelle Porsch behoren ook tot de mogelijkheden deze avond.
 Artis in amsterdam


-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Bart S

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 20 april 2006, 12:06:17
Hmm.... ze zijn niet genoemd in het berichtje, maar er zullen ook een hoop ambulances deelnemen.... ;)


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #2 Gepost op: 20 april 2006, 23:30:01
Hmm.... ze zijn niet genoemd in het berichtje, maar er zullen ook een hoop ambulances deelnemen.... ;)
:-[ :-[ :-[

Beetje slordig gecopypaste vanaf de site... hele verhaal staat daar... bij ons kwamen 2 VZA-collega's vragen of wij wilden participeren in dit hele verhaal... wordt voor zover ik begreep idd door een aantal Ambulancecollega's geinitieerd..... :-[ waarvan bij deze akte ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Francesco

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 3 mei 2006, 17:54:19
Het Sigma team amsterdam staat ( net zoals vorige jaren) ook met een team bij de dreamnight :)

Vorig jaar konden broers/zussen/ouders een "certificaat verband aanleggen"  krijgen. ---> Na instructie door een sigma lid zelf uitvoeren  :-\
Hilariteit alom natuurlijk als een ouder weer eens wordt verbonden !
Vorig jaar  werden er ook demo's reanimatie en beademen gegeven; dit jaar ....... nog geen idee
Ikzelf ben dit jaar uitgeloot helaas  i.v.m. de vele aanmeldingen

Ik kan iedereen aanraden om dit evenement te promoten ! het is niet alleen voor de zieken maar zeker ook voor de naaste familie en verzorgers.


Bart S

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 25 mei 2006, 23:45:18
Beetje slordig gecopypaste vanaf de site... hele verhaal staat daar... bij ons kwamen 2 VZA-collega's vragen of wij wilden participeren in dit hele verhaal... wordt voor zover ik begreep idd door een aantal Ambulancecollega's geinitieerd..... :-[ waarvan bij deze akte ;)

En... kom je ook? Ik heb net gehoord dat ik er bij ben ;)


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #5 Gepost op: 29 mei 2006, 16:40:34
En... kom je ook? Ik heb net gehoord dat ik er bij ben ;)

Ik heb net gehoord dat de leiding alleen de motorrijders toestemming heeft gegeven, en helaas ben ik geen motorrijder dus ik ben er niet bij :( Busjes was iets met verzekering dat iets moeilijks schijnt te zijn...
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Bart S

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 29 mei 2006, 16:44:06
Ik heb net gehoord dat de leiding alleen de motorrijders toestemming heeft gegeven, en helaas ben ik geen motorrijder dus ik ben er niet bij :( Busjes was iets met verzekering dat iets moeilijks schijnt te zijn...

Ah jammer.... ik ben benieuwd. Het wordt nogal een spektakel geloof ik....


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #7 Gepost op: 29 mei 2006, 17:42:47
Ah jammer.... ik ben benieuwd. Het wordt nogal een spektakel geloof ik....
Heb vanmiddag mijn cam weer opgehaald... dus denk dat ik toch stiekem ff langsrij... alleen niet met een stripingvoertuig...... ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Susannah

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 3 juni 2006, 15:40:26
En,hoe was het? :)


Bart S

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 3 juni 2006, 23:40:49
En,hoe was het? :)

Geweldig. Ik heb alleen maar blije mensen gezien, en dat alleen maar door een stukkie te rijden, wat wil je nog meer. Alles was perfect, tot in de details, geregeld. De kinderen, broertjes, zusjes en ouders hebben volgens mij een topavond gehad, en daar deden we het voor.