(Eigen ontwerp van) Ambulance striping

Auteur Topic: (Eigen ontwerp van) Ambulance striping  (gelezen 7391 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Karim

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 24 april 2006, 21:09:11
Dat is pertinent niet waar. Zowel VZA als de GGD hebben hun afwijkende kleurstelling uit oogpunt van veiligheid en om hun eigen identiteit te behouden.

Ik heb daar enige tijd geleden een praatje over gehad met 'n team van de GGD (dat toen nog GG&GD heette) die ik toevallig in A'dam tegen kwam, en dat is wat ze mij verteld hadden.
Volgens hun had de VZA die bonus niet nodig en ze wilden met die striping inderdaad hun eigen identiteit behouden.


peteroff

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 31 juli 2007, 16:52:54
Wie kan mij vertellen waarom de ambulances van de VZA niet hoeven te voldoen aan de Biza-striping?

Niet omdat het heel mooi of juist heel lelijk is, ik ben er van overtuigd dat er een overdachte reden voor is -weet alleen niet welke  :-[

Hoor het graag.


Karim

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 31 juli 2007, 18:49:47
Daar zijn al verschillende topics over geweest geloof ik.

Uit een van die topics :

Ik kan zo snel niet vinden waar ik dat antwoord onlangs ook al heb gegeven, dus dan tik ik het hier ook maar even neer:
nee, de kleur en striping is niet verplicht.

De overheid heeft wel de wens om de uniforme kleur en striping door alle ambulancevoertuigen te laten voeren.
Om de vervoerders over te halen toch hiervoor te kiezen krijgen zij bij aankoop van een nieuw voertuig in de gele uitvoering met Sovam-striping, vrijstelling van BPM-belasting.

BPM-belasting is het grote deel dat men betaalt bij aanschaf van een nieuwe auto. Ik weet zo uit mijn hoofd niet hoeveel dat precies is, maar het is een groot percentage.

Dus diensten hoeven niet te kiezen voor de nieuwe kleur en striping.
Echter, zij betalen bij aanschaf van een nieuw voertuig dan wel de volle aanschafprijs. En daar de meeste diensten krap bij kas zitten worden de meeste voertuigen dus geel met rood en blauwe strepen.


Ik meende ook al eens eerder iets dergelijks gehoord te hebben, dat 't te maken had met belasting voordeel, alleen ik wist het niet zeker en werdt toen weer verbeterd door Bart, die werkzaam is bij de VZA :

Dat is pertinent niet waar. Zowel VZA als de GGD hebben hun afwijkende kleurstelling uit oogpunt van veiligheid en om hun eigen identiteit te behouden.

Dus ik kan je helaas in iedergeval geen duidelijk antwoord geven met zekerheid.


RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #13 Gepost op: 31 juli 2007, 19:21:10
de striping is geen verplichting... ook bij de brandweer en politie niet... het is echter gedaan voor de herkenbaarheid wat ik gehoort heb..