Nieuwe HV-1 voor brandweer Smallingerland.

Auteur Topic: Nieuwe HV-1 voor brandweer Smallingerland.  (gelezen 15972 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #40 Gepost op: 1 mei 2006, 19:41:56
Ik denk dat we 1 ding aan het vergeten zijn,een HV is in veel gevallen een regionaal voertuig,of gaan regionale voertuigen worden.Dus dan houdt dit verhaal van manschappencabine wel of niet vanzelf op,want dan bepaald een regio voor een groot gedeelte wat er op of aan een HV komt.En let wel,en ik heb dat al eens vaker gezegt.Zodra die HV elders in de regio wordt ingezet,zitten ze helemaal niet te wachten op een komplete bezetting van 6 man.Ze verwachten dan heel simpel 2 man op een HV


Snyper

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 614
Reactie #41 Gepost op: 1 mei 2006, 20:40:38
Zo is dat Peter.
In een tijd van bezuinigingen, niks kan meer, alles is te duur. Moeten we gewoon puur gaan voor een goed praktisch voertuig. Geld wat je bespaard door het niet nemen van een manschappen cabine kan je of gewoon niet uitgeven danwel uitgeven voor nog beter gereedschap bv.
Maar ik snap de grap er wel achter. Het is natuurlijk mooi om met zoveel mogelijk man naar een ongeval uit te rukken en die stop je dan mooi in je manschappen cabine. Maar ik heb er wel genoeg over gezegt, mijn gedachte lijken me helder voor iedereen.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993


Thijs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 694
    • www.1-1-2forum.nl
Reactie #43 Gepost op: 1 mei 2006, 23:31:47
Hoort een HV-1 geen katrol te hebben ???

je bedoeld een lier?


Michelle1983

  • Gast
Reactie #44 Gepost op: 1 mei 2006, 23:53:03
Volgens www.brandweerverwerving.nl dient een HV-1 inderdaad een lier te hebben (naast vierwielaandrijving en een 20 kVA-generator) om zich te onderscheiden van een HV-2. Dat doet me er meteen aan denken dat we in de regio Midden en West Brabant district Oost 1 HV-3 (korps Tilburg) hebben en 5 HV-2's (4x Regionaal, 1x korps Waalwijk). Moet dan niet iedere regio een HV-1 hebben?


Thijs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 694
    • www.1-1-2forum.nl
Reactie #45 Gepost op: 1 mei 2006, 23:59:38
De nieuwe heeft ook een lier.


Heidebrandje

  • Gast
Reactie #46 Gepost op: 2 mei 2006, 15:20:23
Ik denk dat we 1 ding aan het vergeten zijn,een HV is in veel gevallen een regionaal voertuig,of gaan regionale voertuigen worden.Dus dan houdt dit verhaal van manschappencabine wel of niet vanzelf op,want dan bepaald een regio voor een groot gedeelte wat er op of aan een HV komt.En let wel,en ik heb dat al eens vaker gezegt.Zodra die HV elders in de regio wordt ingezet,zitten ze helemaal niet te wachten op een komplete bezetting van 6 man.Ze verwachten dan heel simpel 2 man op een HV

ach nog een paar maanden en al het materiaal is van de regio


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #47 Gepost op: 2 mei 2006, 17:13:09
ach nog een paar maanden en al het materiaal is van de regio
Daar.......durf ik nog ff niet aan te denken  :D


guus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 176
  • Dit forum is het helemaal !
    • brandweergeldrop-mierlo.nl
Reactie #48 Gepost op: 2 mei 2006, 18:54:01
Het lijkt me ook een voorbarige conclusie...
ik moet het allemaal nog maar eens zien.

Als iemand hier eens kan vertellen hoe ze een en ander financieel denken te gaan regelen ben ik daar erg benieuwd naar. Iedereen roept weliswaar dat het materieel van de regio wordt, maar concrete plannen heb ik hier nog niet voor gezien. En daarmee bedoel ik hoe de overdracht geschiedt e.d. Is dat alles een traject van jaren, gaat het ineens, of wordt geleidelijkaan het materieel dat nieuw aangeschaft wordt door de regio aangekocht??

groeten,
Guus


ajax

  • Gast
Reactie #49 Gepost op: 2 mei 2006, 19:22:24
Het lijkt me ook een voorbarige conclusie...
ik moet het allemaal nog maar eens zien.

Als iemand hier eens kan vertellen hoe ze een en ander financieel denken te gaan regelen ben ik daar erg benieuwd naar. Iedereen roept weliswaar dat het materieel van de regio wordt, maar concrete plannen heb ik hier nog niet voor gezien. En daarmee bedoel ik hoe de overdracht geschiedt e.d. Is dat alles een traject van jaren, gaat het ineens, of wordt geleidelijkaan het materieel dat nieuw aangeschaft wordt door de regio aangekocht??

groeten,
Guus

kan je vertellen per 1-1-2007 is in de regio G&V al het materiaal van de regio. vorming van deze regio is te volgen op www.vrgooienvechtstreek.nl