Nieuwe HV-1 voor brandweer Smallingerland.

Auteur Topic: Nieuwe HV-1 voor brandweer Smallingerland.  (gelezen 15976 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Snyper

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 614
Reactie #50 Gepost op: 3 mei 2006, 19:22:14
Het lijkt me ook een voorbarige conclusie...
ik moet het allemaal nog maar eens zien.

Als iemand hier eens kan vertellen hoe ze een en ander financieel denken te gaan regelen ben ik daar erg benieuwd naar. Iedereen roept weliswaar dat het materieel van de regio wordt, maar concrete plannen heb ik hier nog niet voor gezien. En daarmee bedoel ik hoe de overdracht geschiedt e.d. Is dat alles een traject van jaren, gaat het ineens, of wordt geleidelijkaan het materieel dat nieuw aangeschaft wordt door de regio aangekocht??

groeten,
Guus

Regionalisering gaat kan best wel snel gaan. Minister Remkes is hier ook hard mee bezig om met burgemeesters, regionaal commandanten, gemeentelijk commandanten op 1 lijn te krijgen voor wat betreft de brandweer. Dat regionalisatie gaat gebeuren is zeker, maar op welk termijn is lastig te zeggen. Ik ben er voorstander van. Al die flut korpsjes met 1 ts en een motivatie wagen krijgen gewoon alleen nog maar geld voor het bemensen voor wat er in hun verzorgingsgebied te leveren valt. Dit kan dus varieeren van alleen een TS of een compleet wagenpark incl. dpu, al, wo enz enz. Wat een ieder in zijn pager uitleest moet gaan uitrukken en de AC zal ook daar op toezien er erop sturen. Dus met die uit de kluiten gewassen GM, PM erachteraan stopt gewoon. Wie dan vervolgens zich niet meer inmeld bij de AC is zelf niet slim bezig als ie zo denkt toch ter plaatse te gaan. Kortom regionale brandweer komt eraan, gelukkig!


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #51 Gepost op: 3 mei 2006, 23:54:38
Ja hoera de regiobrandweer komt er aan. net als de prachtige geregelde ambulancediensten, onze altijd aanwezige politie. nee niet meer terug kijken naar het verleden en gewoon door drukken en we zien wel waar het schip strand en dan geven gewoon de schuld aan de onwillige vrijwilligers. nee dit word topie. die Remkes is een kei, die lukt dat wel. minder hogere officieren, minder kosten, en waarom ook niet een model brandweerwagen. Rosenbauer heeft ooit zo iets ontworpen. dus invoeren net als de JSF van de luchtmacht. word fantasties. waarom niet al die kleine kazernes sluiten en dan daarvoor een grote kazerne neer zetten voor een aantal plaatsen tegelijk. nog minder kosten. en alle vrijwilligers verplicht laten opkomen en doen ze dat niet er uit. zonder pardoon. zo moet je ze aanpakken.

nou als dit het verhaal zal zijn wat enkele voor ogen hebben, dan ben ik bang dat een hoop brandweerlui hun helm aan de wilgen zullen hangen. en een daarvan zal de mijne zijn. ik zie deze ontwikkeling met lede ogen aan. ik zien niet in wat hier beter aan is, minder materieel, minder mensen, minder korpsen en wat al niet meer wat men nog van plan is. nee moeten er eerst weer doden vallen voordat de ogen weer open gaan en men weer kijk naar de lessen uit het verleden. iets wat men nu dus niet doet met deze ontwikkelingen. dat is hoe ik er op dit moment over denkt.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


guus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 176
  • Dit forum is het helemaal !
    • brandweergeldrop-mierlo.nl
Reactie #52 Gepost op: 4 mei 2006, 01:21:51
en dat allemaal door die nieuwe HV-1 van smallingerland  ::) ;)


Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
Reactie #53 Gepost op: 4 mei 2006, 08:21:38
en dat allemaal door die nieuwe HV-1 van smallingerland  ::) ;)

En die nieuwe auto van Smallingerland is dan ook nog niet eens een HV-1 maar een HV-2. Hij voldoet namelijk niet aan één van de basis-eisen. In dit geval ontbreekt de 4-wielaandrijving. De aanwezigheid van de kraan verandert daar ook niets aan. Daarmee blijft het een HV-2 of eventueel een HV-2+, al is deze laatste aanduiding volgens mij geen officiële.

Een citaat van de site brandweerverwerving.nl:

- Het basisniveau van de bepakking van een HV-1 en een HV-2 is gelijk. Een HV-1 heeft

dezelfde bepakking als een HV-2, aangevuld met extra bepakking voor het optreden bij incidenten met gevaarlijke stoffen. Deze extra bepakking voor het optreden bij incidenten met gevaarlijke stoffen is nog niet bepaald. Het verschil tussen een HV-1 en HV-2 wordt tevens bepaald door de extra voorzieningen van een HV-1.
Er is uitsluitend sprake van een HV-1 als deze voorzien is van in ieder geval de combinatie van zowel: 4 wielaandrijving, een 50 kN lier, een 20 kVA generator.  

Een HV-1 kan eventueel van een autolaadkraan zijn voorzien.  
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.


Snyper

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 614
Reactie #54 Gepost op: 4 mei 2006, 13:36:59
Ik zal bij "overige brandweeronderwerpen" een topic starten om verder van gedachte te wisselen voor wat betreft de regionalisatie.
Mooi voertuig verder de hv van Smallingerland  :D


Eric

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 144
Reactie #55 Gepost op: 6 mei 2006, 11:53:58


- Het basisniveau van de bepakking van een HV-1 en een HV-2 is gelijk. Een HV-1 heeft

dezelfde bepakking als een HV-2, aangevuld met extra bepakking voor het optreden bij incidenten met gevaarlijke stoffen. Deze extra bepakking voor het optreden bij incidenten met gevaarlijke stoffen is nog niet bepaald. Het verschil tussen een HV-1 en HV-2 wordt tevens bepaald door de extra voorzieningen van een HV-1.
Er is uitsluitend sprake van een HV-1 als deze voorzien is van in ieder geval de combinatie van zowel: 4 wielaandrijving, een 50 kN lier, een 20 kVA generator

Een HV-1 kan eventueel van een autolaadkraan zijn voorzien. 


Nu heb ik alleen nog maar foto's gezien van het voertuig van het vooraanzicht. Is het ook mogelijk dat het voertuig voorzien is van een lier aan de achterzijde van het voertuig of moet een HV 1 specifiek voorzien zijn van een VOORBOUWLIER ?

Eric
Brandwacht BHV 'er Eerste hulpverlener Medewerker verbindingsdienst rode kruis Lid geneeskundige eenheid (sigmalid)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #56 Gepost op: 6 mei 2006, 13:14:01
Nu heb ik alleen nog maar foto's gezien van het voertuig van het vooraanzicht. Is het ook mogelijk dat het voertuig voorzien is van een lier aan de achterzijde van het voertuig of moet een HV 1 specifiek voorzien zijn van een VOORBOUWLIER ?

Eric

 ::) ::) ::) http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=8196.msg388971#msg388971  ;)


Eric

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 144
Reactie #57 Gepost op: 7 mei 2006, 02:18:41
Dus toch een HV 1 ? Er is een 5 tons lier aanwezig alleen schijnbaar aan de achterzijde.

Eric
Brandwacht BHV 'er Eerste hulpverlener Medewerker verbindingsdienst rode kruis Lid geneeskundige eenheid (sigmalid)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #58 Gepost op: 7 mei 2006, 10:26:14
het is geen 4 x 4 !!!!!!!!!!!!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Eric

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 144
Reactie #59 Gepost op: 8 mei 2006, 14:36:33
Oh ja je hebt gelijk, dit had ik weer even over het hoofd gezien, ik was al zo blij dat ik die lier gevonden had.  :D

Eric
Brandwacht BHV 'er Eerste hulpverlener Medewerker verbindingsdienst rode kruis Lid geneeskundige eenheid (sigmalid)