alarmering BHV

Auteur Topic: alarmering BHV  (gelezen 13909 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Karen Schapendonk

  • Gast
Gepost op: 16 juli 2003, 11:06:24
Ik ben op zoek naar een systeem/methode/middel om mijn EHBO&BHV-ers op een makkelijke (lees: goedkope) manier te kunnen alarmeren ZONDER hierbij iedereen binnen de organisatie ''wakker''  te maken  ;)

Flitslichten of algemene slowwoop zijn dus eigenlijk uitgesloten.
Ik weet dat er piepers e.d. mogelijk zijn, maar waar haal ik informatie vandaan?KPN heeft iets, maar ik wil graag vergelijkingsmateriaal!!

Wie kan me verder helpen  :-\ ??

Groetjes,
Karen




Fly

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
  • piepen is een vak
    • Stichting de Waecker
Reactie #1 Gepost op: 17 juli 2003, 11:20:15
kijk eens op www.callmax.nl
aan het strand is iedereen directeur


LeFay

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 17 juli 2003, 11:36:09
Ascotel (.com) heeft het een en ander op dat gebied. Als ik het goed weet met dect-achtige toestellen en sms. Casema had ook zo iets, maar of ze dat nog doen weet ik niet.

Ik ben zelf werkzaam geweest bij KPN. Hun service is niet onaardig en ze kunnen alles binnenshuis voor je regelen. Dat is wel makkelijk natuurlijk.

En er zijn altijd nog mogelijkheden via diverse call centra, die hebben vaak antwoordservices die uitgebreid kunnen worden tot een soort alarmdienst.


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #3 Gepost op: 17 juli 2003, 21:24:09
Als je alleen voor de eigen lokatie nodig hebt, dan zijn er ook lokale draadloze oproepsystemen op de markt.

Semafoons kosten niet alleen geld, maar elke oproep ook.....


vuurvlieg

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 268
  • Martin
Reactie #4 Gepost op: 21 juli 2003, 10:52:54
Wij hebben een en ander als volgt georganiseerd.
Wij hebben piepers die zijn gekoppeld aan de telefoons.
Alle BHV'ers hebben een pieper, alle ontruimers hebben een pieper en andere mensen die een mobiele functie hebben binnen het pand, maar wel bereikbaar moeten zijn.

De BHV'ers kunnen diverse meldingen krijgen op hun pieper, ingegeven door ofwel het brandmeldsysteem (autom. branddetectie en handbrandmelders) ofwel de receptie, EHBO en ontruimingen. (dit laatste alleen na opdracht hoofd BHV).
De ontruimingscode wordt zowel aan ontruimers als BHV'ers gegeven.
Daarnaast  kunnen de piepers gebruikt worden om iemand rechtstreeks te bellen. Hij of zij loopt naar de dichtsbijzijnde telefoon en kan daarvandaan bellen.

Je moet hierbij wel de BHV'ers en de ontruimers aanleren om elke dag hun pieper mee te nemen, en 's middags weer terug te zetten.

De piepers komen van bedrijf ASCOM NIRA, uit Utrecht
Martin  Centralist RAC Haaglanden (ex) Vrijwilliger Brandweer Schoolbezoeker Brand Veilig Leven


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #5 Gepost op: 22 juli 2003, 21:46:22
perfect systeem


henk_406

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 23 juli 2003, 10:26:25
Wij maken gebruik van groeps SMS.
mbv van software kan er zeer snel een tekstbericht naar een groep mobiele telefoons verstuurd worden.


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #7 Gepost op: 23 juli 2003, 19:34:58
Ja, ik ken dat systeem. Wij alarmeren bij brand altijd een bedrijfsbrandweer via groeps SMS, werkt perfect.
Uiteraard moeten ze wel de GSM aan laten staan!

Christian


kader5701

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 23 juli 2003, 21:15:58
Werkt dus niet in de petro-chemie.
Gert


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #9 Gepost op: 24 juli 2003, 01:26:05
Wel als je een explosieveilige mobiel hebt ;D

Ik geeft toe dat mijn telefoon de baas zo'n 1200 euro heeft gekost, maar dan heb je ook wat.....

Wij hebben overigens voor de BHD de beschikking over explosieveilige piepers die via hetzelfde net als de overheidsbrandweer worden aangestuurd.

Het nadeel van SMS is dat het een dienst is die moet wijken als het druk wordt op de lijnen.