alarmering BHV

Auteur Topic: alarmering BHV  (gelezen 13908 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

MultiBel

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 24 juli 2003, 09:11:21

Halo Karen,


Van uit mijn werk ken ik wel wat opties die jullie zouden kunnen passen. Afhankelijk van jullie wensen en specifieke bedrijfssituatie (een pand, terrein met meerdere gebouwen, alleen mensen oproepen die aan het werk zijn en/of ook mensen oproepen die thuis zijn of onderweg).
Zelf hebben we een automatische uitbelservice ontwikkeld die voor heel wat bedrijven en organisaties een betaalbare oplossing voor het oproepen is gebleken. (gemeenten/ziekenhuizen/industrie/dienstverlenining etc)
Daarnaast zijn er piepers die betaalbaar zijn o.a. DigiCall. Dat is een PZI personenzoekinstallatie die met een zendertje 'met een druk op de knop'  alle, een groep of alleen van een bepaalde BHVer het ontvangstkastje (ziet er uit als een soort semafootje) laat piepen of trillen. Het bereik is beperkt (2km open veld en tot 12 verdiepingen in een gebouw) maar door meerdere zendstations te koppelen kan het bereik worden vergroot. Ook zijn er systemen die met een zendmast werken waarvoor vergunning nodig is.
Die hebben een groter bereik.
Verder bieden KPN en CallMax traditionele de opproepservice via semafoon.
Oproepen via callcenters is vaak prijzig vanwege het aantal telefonisten die ingezet moeten worden en het is de vraag of het dan allemaal wel snel genoeg gaat.

Op dat je hier al weer wat verder mee op weg bent.

Met alle plezier geef ik je meer info en eerlijk advies.

Succes !

Mvg
Rob (boR) Planken
Email@FP Telediensten.NL
010-290.83.74


fire

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 16 augustus 2003, 22:08:08
sms oproepen is inderdaad niet echt bedrijfszeker en je bent van een 3e afhankelijk.
pzi eventueel gekoppeld aan je brandmeldcentrale is een mooiere manier.
wat ik nog niemand heb horen noemen is de mogelijkheid van portofoons. ze zijn tegenwoordig nauwelijks groter als een pieper en je hebt het voordeel van terugspraak


vuurvlieg

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 268
  • Martin
Reactie #12 Gepost op: 17 augustus 2003, 07:06:02
Bij ons is bewust niet gekozen voor porto's.
In een kantooromgeving is dat niet handig.
Daarnaast is de aanschaf van 60-70 portofoons behoorlijk, ten opzichte van het eerder genoemde systeem.

Het systeem met piepers werkt goed, en de apparaatjes zijn voor meerdere doeleinden te gebruiken.
Martin  Centralist RAC Haaglanden (ex) Vrijwilliger Brandweer Schoolbezoeker Brand Veilig Leven


Jos Kaldenhoven

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 313
  • How can I help you?
    • Jos Kaldenhoven fotografie
Reactie #13 Gepost op: 17 augustus 2003, 09:49:30
Kun je aangeven waarom het gebruik van portofoons niet handig is in een kantooromgeving?! Kan me daar niets bij voorstellen.


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #14 Gepost op: 17 augustus 2003, 21:35:03
In het staal van onze procesinstallaties wordt het bereik van portofoons soms ernstig beperkt


vuurvlieg

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 268
  • Martin
Reactie #15 Gepost op: 18 augustus 2003, 14:31:10
geplaatst door: Jos Kaldenhoven  geplaatst op: 17 Augustus 2003, 09:49:30  
Kun je aangeven waarom het gebruik van portofoons niet handig is in een kantooromgeving?! Kan me daar niets bij voorstellen.  


Beste Jos,
Portofoons en computers willen nog wel eens storen.

Mensen zijn telefonisch in gesprek, horen iets over de porto maar net niet precies wat er aan de hand is.

De porto staat op het bureau, omdat het niet fijn is om aan  je riem te hebben hangen als je in een bureaustoel zit.
Mensen die even weg zijn van hun werkplek en de portofoon vergeten (kleine pieper is makkelijker meenemen aan broekriem.)

Dames met mantelpakjes, met een grote portofoon, of een kleine pieper die in een jaszakje past. ::)

Mensen die in een vergadering zitten, moeten naar een spreker luisteren, en naar de porto (die kan behoorlijk storen tijdens een vergadering)

Een beetje het brandweer idee.  ;)
Alarmering =  pieper, communicatie = portofoon.

Nu ik dit zit te typen denk ik dat er een kleine miscommunicatie is ontstaan.
Wij gebruiken wel portofoons tijdens incidenten voor de communicatie. Want ook daar zijn ze handig op kantoor.
Maar dit topic ging over de alarmering, en daar is een porto niet handig voor in een kantoor omgeving. Daarvoor hebben we de piepers.

Ik hoop dat de bezwareb duuidelijk zijn, want het is wel iets waar we over nagedacht hebben.

groeten,
Martin
Martin  Centralist RAC Haaglanden (ex) Vrijwilliger Brandweer Schoolbezoeker Brand Veilig Leven


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #16 Gepost op: 18 augustus 2003, 19:59:48
Alles wat je door de portofoon zegt, moet ook op de voorpagina's van de lokale pers gezet gezet kunnen worden.

Dat beperkt het gebruik voor de EHBO/BHV ook aanzienlijk.


Jos Kaldenhoven

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 313
  • How can I help you?
    • Jos Kaldenhoven fotografie
Reactie #17 Gepost op: 18 augustus 2003, 21:50:48
Martin, het is me duidelijk! Bedankt voor je toelichting


Mark

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 18 september 2003, 16:01:17
Je zou eens kunnen kijken op http://www.radioshop.nl/shop/jwebshop.html bij "oproepsysteem"


Rolf

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 19 september 2003, 00:06:46
KPN bied ook een groeps abo. iedere pierer zijn eigen nummer b.v.
Jan 066.....11
Piet 066......12
trus 066.......13
etc.

groep BHV1 betaande uit Jan,Piet,Trus groeps nummer BHV ploeg 01= 066....222
Bel je de groep aan gaat er met één oproep max. 15 piepers rammelen en piepen.

En 066.......11  Jan de vergadering van morgen is verplaats naar ruimte 4.01 om 10:00h is ook nog mogelijk ;)
Verder als Trus sleutel houder is van het pand en heeft de alarm opvolging voor die week (van thuis uit) en Trus word gek van de telefoon zet Trus de GSM lekker uit en blijft zo toch berijkbaar voor de beveiliging want een systeem zoals KPN of callmax werkt ook buiten de directe omgeving.
www.Diafaan.nl heeft communicatie soft ware die standaard berichten van uit de PC naar de telefoon centrale stuurt naar KPN/Vodafoon GSM, callmax, SAMS ERMES de light versie heb ik hier op mijn PC draaien (die is gratis  ;D)