'Ramptoeristen en Amateurfotografen' toegenomen? (topic helaas gesloten!)

Auteur Topic: 'Ramptoeristen en Amateurfotografen' toegenomen? (topic helaas gesloten!)  (gelezen 36884 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

N9213Q

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 7 mei 2006, 10:25:30
Denk toch dat ze bij het invoeren van C2000/P2000 wel eea over het hoofd hebben gezien. Er zijn véél meer mensen met een internerverbinding
dan dat er vroeger een scanner hadden. Dus in die mate zou het wel eens drukker kunnen worden. Blijft natuurlijk altijd de vraag of je ergens moet gaan kijken.
Maar dat is ieders eigen verantwoording.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #21 Gepost op: 7 mei 2006, 10:25:59
Het zal niet voor zijn tijd zijn.....als je ziet wie er hier tegenwoordig allemaal met een camera rondloopt, het lijken er steeds meer te worden. Vandaag of morgen is dit gewoon klaar en wordt alles aan banden gelegd.
Nouja,ik zei al dat er hier in de regio het een en ander mis is gegaan,en dat een fotograaf doodleuk het uigebrande interieur van een woning stond te fotograferen,waar ook 2 mensen om het leven waren gekomen.
En inderdaad,jan en alleman loopt nu met een camera rond onder het mom van de een of andere site  :-\


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #22 Gepost op: 7 mei 2006, 10:31:18
En vaak is het ook zeer zeker een kwestie van bekend zijn bij de Hulpverleners. Als hun iemand zien die zich altijd netjes gedraagd en niet in de weg loopt zullen ze er (hier) niet zo veel van maken als zij binnen de afzetting lopen (hangt wel van de situatie af). Loopt er nou iemand tussen die constant heen en weer loopt/rent en overal tussendoor gaat zijn ze daar snel genoeg op uitgekeken. Nou hebben we hier gelukkig geen irritante fotograafjes, wel veel mensen met een camera maar die blijven achter het lintje, en proberen ook niet verder te komen.

Hier zijjn meestal bij een Grote Brand zo'n 3 Beroeps-fotografen, en zo'n 2a3 Goedgedragende Hobby fotografen die binnen de afzetting lopen. En dan zijn dat ook hobby-fotografen die dit al jaren doen en dus goed bekend zijn.


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #23 Gepost op: 7 mei 2006, 10:34:27
Vandaag of morgen is dit gewoon klaar en wordt alles aan banden gelegd.
En dat is jammer.
343, never forget.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #24 Gepost op: 7 mei 2006, 10:34:38
Maak je maar geen zorgen,ik weet dat dit soort discussies op regio niveau worden gevolgt,naar aanleiding van een aantal zaken die hier in de regio zijn misgelopen.En dat zal best een gevolg gaan krijgen.
En vergeet niet,ik heb al meerdere keren figuren binnen een afzetting zien lopen,op plaatsen waar wij nog geen eens mogen komen ivm instortingsgevaar.Misschien wordt het dan toch maar eens tijd dat een fotograaf iets overkomt,dan is de rest meteen genezen

Peter jij weet hoe gevaarlijk dat is, de fotograaf is daar niet voor opgeleid en voornamelijk (alleen?) bezig met de positie waarvanuit juist die ene foto genomen gaat worden die hem wereld beroemd gaat maken.

Dus die moet door mensen die beter weten (zoals jij) tegen zichzelf in bescherming genomen worden. Ik weet dat op hoog niveau over de werkcirkels wordt gepraat, maar op een of andere manier leeft het niet op de werkvloer, vooral niet bij de politie. Uiteindelijk moet die het doen en wachten tot de OVD brandweer er om verzoekt hoeft niet, als eerst arriverende politie auto gaan kijken naar een mooie fik verlaagt je tot het niveau van een ramptoetrist, vooral als je dienstauto ook nog eens in de weg staat. Hup handen uit de mouwen, daar wordt je voor betaald! En Jeroen, een figuur dat de boel verziekt is snel bekend en kan geweerd worden. Ook zonder lijst, alleen professionele fotografen binnen cirkel 2, heb je geen lijst bij nodig. Ik arriveer altijd voor de cirkels dus heb nergens last van. Als er verder nog niemand is loop je ook niet in de weg  ;D  ;)  8).

Henk  

Henk


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #25 Gepost op: 7 mei 2006, 10:38:57
Peter jij weet hoe gevaarlijk dat is, de fotograaf is daar niet voor opgeleid en voornamelijk (alleen?) bezig met de positie waarvanuit juist die ene foto genomen gaat worden die hem wereld beroemd gaat maken.

Dus die moet door mensen die beter weten (zoals jij) tegen zichzelf in bescherming genomen worden. Ik weet dat op hoog niveau over de werkcirkels wordt gepraat, maar op een of andere manier leeft het niet op de werkvloer, vooral niet bij de politie. Uiteindelijk moet die het doen en wachten tot de OVD brandweer er om verzoekt hoeft niet, als eerst arriverende politie auto gaan kijken naar een mooie fik verlaagt je tot het niveau van een ramptoetrist, vooral als je dienstauto ook nog eens in de weg staat. Hup handen uit de mouwen, daar wordt je voor betaald! En Jeroen, een figuur dat de boel verziekt is snel bekend en kan geweerd worden. Ook zonder lijst, alleen professionele fotografen binnen cirkel 2, heb je geen lijst bij nodig. Ik arriveer altijd voor de cirkels dus heb nergens last van. Als er verder nog niemand is loop je ook niet in de weg  ;D  ;)  8).

Henk  

Henk
Dus ik moet als een kleine kinderjuf tegen die opdringerige fotgrafen gaan vertellen dat ze daar niet mogen lopen  ???
Ik denk dat je dan een aantal zaken totaal niet snapt,ik ben dan bezig met MIJN werk,en het schoonvegen van mijn werkgebied laat ik wel aan de politie over.En geloof me als de voortekenen doorgaan komt er over een poosje geen enkele fotograaf meer in de buurt van een incident


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #26 Gepost op: 7 mei 2006, 10:42:02
Nouja,ik zei al dat er hier in de regio het een en ander mis is gegaan,en dat een fotograaf doodleuk het uigebrande interieur van een woning stond te fotograferen,waar ook 2 mensen om het leven waren gekomen.
En inderdaad,jan en alleman loopt nu met een camera rond onder het mom van de een of andere site  :-\

Ken je het plaatsje Warmond? Daar staat al enige tijd een huis waar je in kan kijken waar de zoon woonde die zichzelf en het huis in de fik gestoken heeft. Het uitgebrande huis is niet afgetimmerd en je kijkt zo in de woonkamer met de zwartgeblakerde spulletjes.
Tja... Dat's life.. En als je daar een foto van maakt ben je ziek?

Henk


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #27 Gepost op: 7 mei 2006, 10:43:54
En Jeroen, een figuur dat de boel verziekt is snel bekend en kan geweerd worden. Ook zonder lijst, alleen professionele fotografen binnen cirkel 2, heb je geen lijst bij nodig. Ik arriveer altijd voor de cirkels dus heb nergens last van. Als er verder nog niemand is loop je ook niet in de weg  ;D  ;)  8).

Henk  

Henk

Zo hebben we hier een enorm vervelende amateurtje gehad, die onder andere het volgende flikte:

- Zo'n 400 meter door de berm van een provincialeweg rennen, om bij een ongeval te komen
- Bij een ongeval zijn brommer snachts(dus pikkedonker) midden op t fietspad laten staan
- Voorbij de afzettingen gaan
- OVDP tegenspreken/ discussie aangaan
- Irritante vragen stellen aan de hulpverleners terwijl ze bezig zijn, en dan vragen zoals; hoe is het onstaan?, zijn er slachtoffers?, Is het aangestoken? etc.
- Niet rustig rondlopen maar echt heen en weer rennen om maar het goede foto-tje te hebben
- En het absolute hoogtepunt (en toen was het ook voor de politie genoeg), onderweg naar een Auto te water door rood rijden, waardoor de politie met optische en geluidssignalen voor hem in de remmen moest....

En toen was het allemaal wel genoeg voor de politie (na het laatste punt) want toen hij bij die auto te water kwam en zijn brommer neerzette, werd hij bij zijn arm gepakt een meegesleurd en na een goed gesprekje kon hij zijn scooter starten en terug naar huis ;) en dat werd vervolgens bij ieder incident gedaan waar hij aankwam  ;) en t werkte wel.

Alleen was hij zelf zo stom (hij zal zich zelf wel no negatiever bekend hebben willen maken) om ook nog een een klacht in te dienen tegen de agent die hem iedere keer wegstuurde  ::), hoe dom kun je zijn  :-\

Maargoed hij had er iig van geleerd, en nu is tie lekker verhuisd en hebben ze hier geen last meer van hem  ;)


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #28 Gepost op: 7 mei 2006, 10:44:56
Ken je het plaatsje Warmond? Daar staat al enige tijd een huis waar je in kan kijken waar de zoon woonde die zichzelf en het huis in de fik gestoken heeft. Het uitgebrande huis is niet afgetimmerd en je kijkt zo in de woonkamer met de zwartgeblakerde spulletjes.
Tja... Dat's life.. En als je daar een foto van maakt ben je ziek?

Henk


Precies, iedereen mag er in kijken, maar zodra er een camera tevoorschijn komt ben je ineens ziek  :-\ (geld overigens ook bij ongevallen soms, iedereen staat wel naar te kijken maar als er iemand fotos maakt vinden ze dat een schande  ::)


ltdoka

  • Gast
Reactie #29 Gepost op: 7 mei 2006, 10:45:55
Ik denk dat de "goed" willenden er op vooruit zijn gegaan met P2000 en dat de echte ramp toeristen dergelijke siyes niet 1,2,3 weten te vinden.
Als ik naar mezelf kijk dan stond er 24 uur per dag een analogescanner te draaien vaak was ik met de melding van een brand al weg voor de eerst brandweerwagen, vaak ook alweer onderweg naar huis omdat het loos was.
Tegenwoordig hoor je brandweer uitrukken en loop ik rustig naar de PC zoek de p2000 sites op en kijk eerst de melding even aan pas wanneer het echt serieus lijkt te worden stap ik eens de deur uit om te kijken of er een rookkolom te zien is, zo niet blijf ik lekker binnen en als het wel zo is dan is het vroeg genoeg om fiets of scooter te pakken en tja dat je dan niet vooraan staat das dan jammer maar, heeft als voordeel dat je nooit gezeik hebt dat je in de weg staat. Moet ik wel zeggen dat ik geen foto's maak simpel weg omdat ik daar de spullen niet voor heb en ach hoe je me dan wilt noemen...... een ramptoerist loopt volgens mij overal op en ik ben toch wat selectiever geworden