'Ramptoeristen en Amateurfotografen' toegenomen? (topic helaas gesloten!)

Auteur Topic: 'Ramptoeristen en Amateurfotografen' toegenomen? (topic helaas gesloten!)  (gelezen 36625 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bart S

  • Gast
Reactie #200 Gepost op: 25 juli 2006, 13:25:32
waarom persvrijheid in het geding volgens die lui. sorry maar zoals er in het artikel ook staat voegt het tonen van een so/lijk weinig toe aan het geheel, de situatie weergeven is iets anders als tot in detail alles moeten tonen :x

Zoals gezegd is er al heel wat geschreven op dit forum over die club, en ik geloof dat ze op vrijwel alles als antwoord roepen dat de persvrijheid in het geding komt.... ;)


112 Drenthe

  • Gast
Reactie #201 Gepost op: 25 juli 2006, 16:57:21
Ramptoeristen en amateurfotografen verpesten het echt voor de professionals.

Hier in Drenthe (is inmiddels in meerdere topics besproken) lopen al geruime tijd enkele 112-piloten de hulpverleners te irriteren.

Ze hebben het nu echt verpest; (zie krantenartikel)


Ik wil toch even antwoorden op dit stukje van de zogehete "MRV". Ik weet niet waar deze man het over heeft? 112 Piloten? Amateurfotografen, ramptoeristen? 112 Drenthe is een klein onderdeel van Karnak Media die naast 112 Drenthe een tiental andere website's beheerd. Karnak Media staat ingeschreven bij de kvk en btw. Karnak Media werkt op freelance basis voor diverse omroepen (landelijk) en diverse kranten, telegraaf, typisch emmen etc.... Dus "amateurfotografen" heeft hij het mooi fout. En de professionals, laat me niet lachen!


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #202 Gepost op: 25 juli 2006, 17:46:11
Ik wil toch even antwoorden op dit stukje van de zogehete "MRV". Ik weet niet waar deze man het over heeft? 112 Piloten? Amateurfotografen, ramptoeristen? 112 Drenthe is een klein onderdeel van Karnak Media die naast 112 Drenthe een tiental andere website's beheerd. Karnak Media staat ingeschreven bij de kvk en btw. Karnak Media werkt op freelance basis voor diverse omroepen (landelijk) en diverse kranten, telegraaf, typisch emmen etc.... Dus "amateurfotografen" heeft hij het mooi fout. En de professionals, laat me niet lachen!


ik neem aan dat met amateurfotografen wordt bedoeld "zij die geen fotografieopleiding hebben en op onproffesionele wijzen hun foto's maken"
en even ter informatie: je organisatie kan nog zo mooi vormgegeven zijn enzo maar zelfs dan kan het personeel er voor zorgen dat het bedrijf als amateuristisch wordt bestempeld. en als de werkwijze waarnaar wordt gerefereerd waar is dan zou ik persoonlijk niet durven zeggen dat de in dienst van dat bedrijf zijnde fotografen een professionele werkwijze hanteren.
Politie Aspirant niveau 4


mrv

  • Gast
Reactie #203 Gepost op: 25 juli 2006, 17:57:14
Erik,

toevallig ben ik een bekende van een van de professionele media uit jullie regio. Via deze persoon krijg ik het één en ander over en van jullie mee. En nee, helaas voor jullie, dit zijn geen rooskleurige positieve berichten. Ook van andere personen uit jullie omgeving hoor ik het een en ander. Ook niet positief helaas. Dus blijft het niet bij één bron, maar bij meerdere.

Vind het echt niet gek dat jullie gekscherend "camp smitty" en shoarmabestelhuis "El Karnak" (naar een shoarmatent bij jullie uit de omgeving) worden genoemd.  

En via een andere bekende uit Groningen (jullie weten wel wie, jullie hebben immers zijn website onlangs gekaapt) heb ik mogen vernemen dat de TTG (waaronder de Telegraaf valt) helemaal niet zo content met jullie zijn.

En hoe kun je als 16-jarige (staat in je profiel op dit forum) nu serieus worden genomen als professioneel media. Zeker nu je slecht bekend staat bij de politie, NVJ en media. Je bent immers al door de NVJ meermaals de deur gewezen omtrent de aanvraag van een politieperskaart.

En als je alsnog als fotograaf of journalist aan het werk wil in de toekomst, neem dan eerst eens een volwaardige fotocursus en taalcursus.
Een taalcursus voor de vele spel en taalfouten op jullie site (ter plaatsche stond een berg houd in de brant ??);
Een fotocursus voor de vele slechte en waardeloze foto's op de site (onscherpe foto's van nietszeggende zwaailampen in het donker ??)

Sorry, maar dit moest ik even kwijt !!


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #204 Gepost op: 25 juli 2006, 18:00:41
Even een paar reacties op Theo 01

Citaat
Waar de regionale radio en TV  het laat afweten zijn de 112-site als 1 van de eertsen met het nieuws en up to date met het nieuws daar kunnen heel wat regionale radio en TV zender wat van leren.
klopt omdat deze professionele organisaties vaak geen pagers hebben en sterk in de minderheid zijn mbt het aantal fotografen.

Citaat
Steek de hand ook in je eigen boezem.. ik zie hier ook 112-site's van leden of foto-sites van leden waar ook een slachtoffer op staat
klopt maar dan wel onherkenbaar.

Citaat
of waar de hulpverlening nog bezig is en dan staat er nog z'n fotograaf op nog geen 3 meter ervanaf die nog een foto moet hebben terwijl ze nog bezig zijn..  maar daar hoor ik juliie niet over..
als die hinderlijk bezig zijn worden die ook terechtgewezen als je de goed meeleest.

Citaat
Nee een collega persburo afvallen daar zijn jullie goed..
collega persbureau?
en de WERKWIJZE word afgekeurd niet het bedrijf als zijnde een persbureau
Politie Aspirant niveau 4


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #205 Gepost op: 25 juli 2006, 18:45:35
Gaarne persoonlijke problemen uitvechten via PB en NIET via deze topic!

Bericht van 112 drente om die reden verwijderd :)


Mod Rick


mrv

  • Gast
Reactie #206 Gepost op: 28 juli 2006, 09:55:59
Zelfs de "collega's" van 112drenthe nemen afstand van hun.

Citaat vanaf 112groningen:

Mededeling: Alle 112Groningen fotografen samen hebben besloten ivm de lijkfoto die iedereen erg schokte op 112Drenthe.com van Nieuw Buinen paar dagen geleden te stoppen met samenwerken. In diverse kranten stonden stukjes erover. Wij willen niet weer negatief in het daglicht komen. Momenteel is er een zeer goede verstandhouding tussen fotografen en politie enz. van deze site. Wij zullen dan ook geen foto s meer leveren aan hun. Dit is onze vrije keus en een weloverwogen beslissing. Ook zijn er diverse fotografen van hun site zelf ook gestopt om dezelfde redenen. 112Groningen  blijft gewoon hun zelf en blijft rustig op een normale manier doorgaan.

Redactie


DaTa

  • Gast
Reactie #207 Gepost op: 29 juli 2006, 11:32:27
Geweldige actie van 112groningen om alle banden met 112drenthe te verbreken.Nu maar hopen dat ook vele anderen dit voorbeeld zullen nemen.Misschien dat ze zich dan wat beter gaan gedragen, regelmatig hoor ik vervelende verhalen over deze mensen.Maar er zijn zeker een paar belangrijke spelers die eigenlijk niet moeten meewerken aan de praktijken van deze mensen ik bedoel hiermee RTV Drenthe en Tv Noord waar ik regelmatig foto"s zie van 112 drenthe,Ik persoonlijk vindt dit dus niet kunnen zij zullen hier mee moeten stoppen vindt ik.Maar enig commentaar kunnen ze niet verdragen waarom is anders het gastennboek van hun site verdwenen?? te veel vervelende reacties waarschijnlijk.Regelmatig heb ik mail naar ze gestuurd met de opmerking dat ze beter op hun spelling moeten letten maar zo als verwacht natuurlijk geen reactie.Ik hoop echt dat ze ooit gaan verdwijnen en dat alleen de goeden overblijven.
zo dat ben ik ff kwijt


Rene112

  • Gast
Reactie #208 Gepost op: 29 juli 2006, 21:03:16
Na overleg in het moderatorteam hebben we helaas moeten besluiten om dit onderwerp te sluiten.

De reden hiervoor is de helaas steeds terugkerende strijd rondom de website 112Drenthe.
Al diverse malen (de afgelopen dagen maar ook de afgelopen maanden) hebben wij berichten moeten verwijderen omdat het (zeer) persoonlijke aanvallen betrof of omdat ze te off-topic waren. Wij hebben toen zowel de mensen van 112Drenthe als hun "tegenstanders" verzocht om die strijd niet op ons hulpverleningsforum uit te voeren.

Nu dat toch weer schijnt te moeten gebeuren, hebben wij helaas meer drastische maatregelen moeten nemen.
Omdat het oproepen/waarschuwen door moderators blijkbaar niet voldoende blijkt te zijn, wordt het onderwerp gesloten. Dit is is iets wat wij (moderatorteam) zo weinig mogelijk willen doen op het hulpverleningsforum. Een op zich interessant onderwerp met af en toe leuke discussie wordt zo om zeep geholpen.

Het is te hopen dat wij op het hulpverleningsforum voortaan niet meer te maken krijgen met persoonlijke aanvallen en andere vijandigheden rondom 112Drenthe. Wij hebben in die gevallen dusdanig veel verzoeken moeten plaatsen om "normaal" te doen en berichten moeten aanpassen of verwijderen... dat de maat nu vol is!

Helaas, maar het is niet anders!

René de Caluwé
Moderator team