'Ramptoeristen en Amateurfotografen' toegenomen? (topic helaas gesloten!)

Auteur Topic: 'Ramptoeristen en Amateurfotografen' toegenomen? (topic helaas gesloten!)  (gelezen 36628 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #30 Gepost op: 7 mei 2006, 10:47:43
Ken je het plaatsje Warmond? Daar staat al enige tijd een huis waar je in kan kijken waar de zoon woonde die zichzelf en het huis in de fik gestoken heeft. Het uitgebrande huis is niet afgetimmerd en je kijkt zo in de woonkamer met de zwartgeblakerde spulletjes.
Tja... Dat's life.. En als je daar een foto van maakt ben je ziek?

Henk

Als je staat te fotograferen terwijl de bluswerkzaamheden nog niet zijn afgerond ben je inderdaad ziek,want dat was het geval hier in Utrecht


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #31 Gepost op: 7 mei 2006, 10:51:38
Als je staat te fotograferen terwijl de bluswerkzaamheden nog niet zijn afgerond ben je inderdaad ziek,want dat was het geval hier in Utrecht

Ja, ziek als in levensmoe. Maar ik blijf van mening dat jij als brandweerman zo'n man tegen zichzelf in bescherming dient te nemen.

Henk


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #32 Gepost op: 7 mei 2006, 10:56:50
Ja, ziek als in levensmoe. Maar ik blijf van mening dat jij als brandweerman zo'n man tegen zichzelf in bescherming dient te nemen.

Henk
Nee dat heet iemand de verantwoording in z,n schoenen schuiven,waar hij totaal niet om heeft gevraagt.Ik wil niet dat die vent daar gaat staan fotograferen ik heb er ook niet om gevraagt,dat wil die vent zelf.Dus gaat hij zelf de risico,s maar ervaren,en als ik last heb van die vent meld ik dat bij m,n bevelvoerder.En die regelt het wel verder met de politie


Lifeliner

  • Gast
Reactie #33 Gepost op: 7 mei 2006, 18:09:24
wat mij is opgevallen nadat P en C2000 ingegaan is dat er veel mensen die eerst een scanner beluisterde en niet wisten waneer ze over gingen op C2000 bij de 1e paar meldingen niet gezien heb.

Zelfs NU zie ik veel mensen niet meer die ik vroeger wel zag. Veel ramptoeristen die nu komen volgen het geluid van de brandweer of andere hulpdienst of bellen hun vrienden op dus je kan het toch niet tegen houden

MVG Stephan


maikelv

  • Gast
Reactie #34 Gepost op: 7 mei 2006, 18:48:43
Ik maak ook altijd gewoon netjes achter de afzetting mijn foto`s en soms binnen de afzetting als het mag  :) Maar ik houd me altijd netjes aan de regels ook als politie/brandweer/ambulance personeel vraagt of ik ergens anders wil gaan staan. Bij beknellingen e.d maak ik altijd pas foto`s als het slachtoffer uit het voertuig is gehaald en dan vraag ik meestal nog aan politie of ik foto`s MAG maken  ;)


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #35 Gepost op: 7 mei 2006, 20:02:18
Gaan we nu weer met z'n allen on-topic?  ::)
343, never forget.


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #36 Gepost op: 7 mei 2006, 20:35:32
Ik maak ook altijd gewoon netjes achter de afzetting mijn foto`s en soms binnen de afzetting als het mag  :) Maar ik houd me altijd netjes aan de regels ook als politie/brandweer/ambulance personeel vraagt of ik ergens anders wil gaan staan. Bij beknellingen e.d maak ik altijd pas foto`s als het slachtoffer uit het voertuig is gehaald en dan vraag ik meestal nog aan politie of ik foto`s MAG maken  ;)

Als ze het zo allemaal zouden doen was er ook niks aan de hand... complimentje voor jezelf in ieder geval  :D
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Jelmer

  • Bevelvoerder i.o, Brandweer Heerenveen; Ambulancechauffeur Kijlstra Ambulancezorg
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #37 Gepost op: 7 mei 2006, 21:20:58
"Is in jou regio sinds de invoering van C en P2000 het aantal "Ramptoeristen/Amateurfotografen/niewsgierigen" toegenomen?"
Ik heb "anders" geantwoord. Voor de hele regio (Fryslân) kan ik natuurlijk geen antwoord geven.
Ik heb zelf lange tijd een analoge scanner gehad, en nu sinds kort heb ik zelf pas een pager, omdat ik het jammer vond dat ik interessante meldingen miste. Sindsdien ga ik ook af en toe naar meldingen die te bereizen en interessant zijn. Als ik foto's maak hou ik mij wel aan de regels, alhoewel politie en brandweer elkaar ook weleens tegen spreken.
Ik denk niet dat als er iets in een dorp als waar ik woon gebeurt dat het ongemerkt voorbij gaat, de mensen horen altijd de sirene's en de mensen die dan de p2000 site's kennen kijken daarop en weten dan wat er aan de hand is, maar het gros van de mensen komt er gewoon automatisch op af omdat er iets is gebeurt. Maar als die mensen geen Pager hebben missen ze verder alle meldingen die niet in het dorp zelf zijn.
Ik denk dat het aantal 'ramptoeristen en amateurfotograven' eerder is toegenomen door de ontwikkeling van het internet en dan specifiek de opkomst van de 112 nieuwssite's, dan door de overgang op P2000.


Rémon Duivestein

  • Gast
Reactie #38 Gepost op: 8 mei 2006, 07:54:42
Ja, ziek als in levensmoe. Maar ik blijf van mening dat jij als brandweerman zo'n man tegen zichzelf in bescherming dient te nemen.

Henk

Henk je moet nog veel leren... (sorry dat ik het zeg)

Een brandweerman is bezig met zijn werk. En behoort niet met pers of amateur fotografen bezig te zijn. De politie behoort te vragen naar de perskaart is die er niet, behoort de gene achter het lintje. En de gene met perskaart staat binnen het lintje. En meestal wordt ook gezegd hou een beetje afstand, loop niet in de weg!

Een brandweerman is niet verantwoordlijk voor jou!
Jij loopt daar op eigen risico om het zo te zeggen!

En tuurlijk zegen sommige brandweermannen, ff opzei we moeten hier even bij ect. luister dan ook en ga niet in discussie.
maar voor de rest heeft een brandweerman niet de taak om fotografen op afstand te houden!


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #39 Gepost op: 8 mei 2006, 08:53:06
Henk je moet nog veel leren... (sorry dat ik het zeg)

Een brandweerman is bezig met zijn werk. En behoort niet met pers of amateur fotografen bezig te zijn. De politie behoort te vragen naar de perskaart is die er niet, behoort de gene achter het lintje. En de gene met perskaart staat binnen het lintje. En meestal wordt ook gezegd hou een beetje afstand, loop niet in de weg!

Een brandweerman is niet verantwoordlijk voor jou!
Jij loopt daar op eigen risico om het zo te zeggen!

En tuurlijk zegen sommige brandweermannen, ff opzei we moeten hier even bij ect. luister dan ook en ga niet in discussie.
maar voor de rest heeft een brandweerman niet de taak om fotografen op afstand te houden!

In mijn ogen is een brandweerman ook een hulpverlener. Hulpverleners hebben, nog meer als gewone burgers, de plicht om elkaar, maar ook anderen te helpen.

Als je als brandweerman ziet dat iemand gevaar loopt en je zegt er niets van ben je, sorry dat ik het zeg, geen knip voor de neus waard.

Henk