Fotografen kan dit?

Auteur Topic: Fotografen kan dit?  (gelezen 782731 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

BHN849

  • Gewezen IVK-student
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,005
  • Benthuizen
    • FotoBPR.nl
Reactie #1040 Gepost op: 21 oktober 2010, 17:48:26


Inderdaad een topplaat. Geeft heel duidelijk de situatie weer, en maakt aan de rest van Nederland duidelijk wat er gebeurde.
Voor nieuws uit de regio Zoetermeer keek je vroeger op www.fotobpr.nl!


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #1041 Gepost op: 21 oktober 2010, 17:55:53
Hij had van mij best anders gemogen. Vind het dus niet zo'n topplaat. Laat mij -bijvoorbeeld- de verwrongen vloerdelen zien. Dan ben ik zelf creatief genoeg om de ontbrekende plaatjes in te vullen. Maar niet iedereen kan zich blijkbaar ergens een beeld van vormen zonder letterlijk alles gezien te moeten hebben.  :|


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #1042 Gepost op: 21 oktober 2010, 21:23:41
Het is niet schokkend, maar het slachtoffer is te goed in beeld.
Niet schokkend? Leuk hoor... stel dat deze foto morgen in de krant wordt geplaatst... hoe leg je zoiets uit aan je 3-jarige kind die de krant ziet liggen op de keukentafel?

Smerige foto, klaar. Ongepast.
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #1043 Gepost op: 21 oktober 2010, 21:26:49
Niet schokkend? Leuk hoor... stel dat deze foto morgen in de krant wordt geplaatst... hoe leg je zoiets uit aan je 3-jarige kind die de krant ziet liggen op de keukentafel?

Smerige foto, klaar. Ongepast.

Daar kan ik me alleen maar bij aansluiten.  O0
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


Dokterswacht

  • fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 691
Reactie #1044 Gepost op: 21 oktober 2010, 22:01:34
Op zich valt het schokkende van deze foto wel mee naar mijn idee (uit aardbevingsgebieden komen veel schokkender foto's die dan ook nog eens als promotie voor een evt inzamelingsaktie gebruikt worden). Hierbij wil ik wel opmerken dat ik deze foto niet zou hebben gepubliceerd, niet omwille van de verwondingen/bloed wat zichtbaar is, maar om de herkenbaarheid van het slachtoffer als persoon.
Daar heb ik meer moeite mee dan met het feit dat er verwondingen zichtbaar zijn.


Gast48368

  • Gast
Reactie #1045 Gepost op: 21 oktober 2010, 22:13:08
Niet schokkend? Leuk hoor... stel dat deze foto morgen in de krant wordt geplaatst... hoe leg je zoiets uit aan je 3-jarige kind die de krant ziet liggen op de keukentafel?

Smerige foto, klaar. Ongepast.

Nou, in de loop der jaren hebben er al heel wat smerige foto's op de voorpagina's van kranten gestaan. Dan zijn dit soort foto's peanuts...... als je je 3 jarige kind voor alles wilt beschermen moet je geen abonnement nemen op een krant/ geen tv aan, niet naar buiten gaan, vooral geen bioscoop enz enz.........

* Denkt aan Sinterklaasrel*  8)


pascalpost

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 41
Reactie #1046 Gepost op: 21 oktober 2010, 22:22:23
Ik ben het eens met stefan.

dit kan gewoon niet stel je voor dat jij daar ligt wil jij dan landelijk bekend staan op deze manier.

nog een aantal punten zijn wil iemand weten of die daar is op dat moment
of dat ie dat werk doet.

Dit kan voor de persoon in kwestie ernstige gevolgen hebben ik vind dit echt niet normaal.

laat de persoon achter de publicatie maar zelf eens op een foto in de krant staan ik denk dat deze dat niet meer wil of durft


JM

  • Arnemuiden, Zeeland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 463
  • Arnemuiden 4534
Reactie #1047 Gepost op: 21 oktober 2010, 22:41:33
De discussie over schokkend of niet schokkend kan oneindig doorgaan omdat het een mening betreft. Ik zou zeggen: foto weghalen op grond van privacy.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #1048 Gepost op: 21 oktober 2010, 23:13:29
De discussie over schokkend of niet schokkend kan oneindig doorgaan omdat het een mening betreft. Ik zou zeggen: foto weghalen op grond van privacy.

Ja, ik leg dat altijd uit met "ik vind deze kleur rood niet kunnen, dat zou verboden moeten worden. Zo lelijk!"


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #1049 Gepost op: 22 oktober 2010, 11:14:28
laat de persoon achter de publicatie maar zelf eens op een foto in de krant staan ik denk dat deze dat niet meer wil of durft

Geloof maar dat Robin Utrecht al aardig landelijk bekend is bij de medemens en vaak genoeg op TV is geweest of in de krant heeft gestaan ;)