Fotografen kan dit?

Auteur Topic: Fotografen kan dit?  (gelezen 783241 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #1140 Gepost op: 27 mei 2011, 23:57:26
Niemand is daar objectief in (zelfs de politieagent Dingens niet, al komt ie dichtbij denk ik  0098), omdat er geen abstract antwoord op de vraag mogelijk is. Het antwoord bevindt zich zowiezo ergens op een analoge, glijdende schaal waarbij iedereen weer een andere plek aanwijst waar het kantelpunt moet komen te liggen.

Ik ben geen blauwe infuuspaal, maar dat terzijde.  ;) ;D


HJ94

  • Aspirant manschap & Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,351
Reactie #1141 Gepost op: 22 juni 2011, 21:54:16


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #1142 Gepost op: 22 juni 2011, 22:05:40
Werkelijk schandalig dat ze zoiets doen. Ik ben benieuwd hoe ze zoiets als redactie verantwoorden. "Ja, het leek mij wel een veelzeggende foto". Ja, en hoe. >:( >:( >:(
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #1143 Gepost op: 22 juni 2011, 23:19:52
-Maak kentekenplaten onleesbaar en scherm logo's op bv auto's geheel af (niet zo lekker doorschijnend dat je nog steeds het logo herkent)
Kentekenplaten onherkenbaar maken is meestal het probleem niet. Dat wordt ook door de meeste media geaccepteerd. Logo's worden meestal niet onherkenbaar gemaakt. Het is simpel, die kentekenplaat is uniek en verplicht vanuit de overheid. Het logo is vaak niet uniek en een vrije keuze van de eigenaar. Verder heeft het onherkenbaar maken van het logo vaak weinig zin als de vorm en de kleur van de auto voldoende aanwijzing geeft om welk bedrijf het gaat. Uitzondering maak ik wel eens met eenmansbedrijven die veel meer nadeel van publicatie kunnen hebben als grote bedrijven.


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #1144 Gepost op: 22 juni 2011, 23:21:07
Nah, veel hoef ik er vast ook niet over te zeggen.
http://www.nufoto.nl/fotos/216814/dode-bij-schietpartij-amsterdam-zuidoost.html
Het is de enige foto van deze 'fotograaf' die op nu.nl staat. Waarschijnlijk een toevallige voorbijganger die eer geen kaas van heeft gegeten. Nu.nl heeft er wel kaas van gegeten en had beter moeten weten.


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #1145 Gepost op: 22 juni 2011, 23:29:03
Het is de enige foto van deze 'fotograaf' die op nu.nl staat. Waarschijnlijk een toevallige voorbijganger die eer geen kaas van heeft gegeten. Nu.nl heeft er wel kaas van gegeten en had beter moeten weten.

Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten ;) Zo'n foto hoort niet op het web... als je uberhaubt moedwillig deze plaatjes schiet ben je toch al aardig respectloos bezig mijns inziens.
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


SpaX

  • Handhaver Openbare Ruimte (Domein 1), DHW controleur, Student IV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 196
Reactie #1146 Gepost op: 23 juni 2011, 02:58:34
De foto is inmiddels verwijderd als ik het goed zie. Krijg een foutmelding op Nu.nl namelijk.
Al mijn berichten zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn (vroegere) werkg


hoefhaan

  • IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 818
  • maak ze beter!
Reactie #1147 Gepost op: 23 juni 2011, 16:46:51
Even wat anders.
Bij ons in de regio zijn de afgelopen dagen enkele jonge personen om het leven gekomen bij eenzijdige ongevallen. (elke keer auto vs boom). In de lokale media (en dan vooral de hv-sites) vind ik foto's terug van de voertuigen van redelijk dichtbij gefotografeerd terwijl ik weet (of ik lees in het bericht) dat het slachtoffer er nog in zit (vervoer naar lokale berger om daar de auto open te knippen)
In alle gevallen zijn de slachtoffers nét niet te zien, maar worden de voertuigen dus vrij gedetailleerd gefotografeerd.

Ik wil de foto's hier niet plaatsen omdat het allemaal zeer recent gebeurd is en ik de foto's op het randje vind.
Duidelijk gesteld: er is geen deel van het slachtoffer te zien.

Mij gaat dit net wat te ver.
1 omdat de fotograaf dus erg dicht bij het voertuig komt terwijl daar een dode in zit (of ver inzoomt)
2 omdat de foto wordt gepubliceerd en iedereen weet dat het slachtoffer er nog in zit.

Wat vinden jullie hiervan?
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.


bartbev

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 332
  • bevelvoerder aspiranten-- 2010 beste jun. bev. nl.
    • www.blusgroeploppersum.nl
Reactie #1148 Gepost op: 23 juni 2011, 17:22:29
Even wat anders.
Bij ons in de regio zijn de afgelopen dagen enkele jonge personen om het leven gekomen bij eenzijdige ongevallen. (elke keer auto vs boom). In de lokale media (en dan vooral de hv-sites) vind ik foto's terug van de voertuigen van redelijk dichtbij gefotografeerd terwijl ik weet (of ik lees in het bericht) dat het slachtoffer er nog in zit (vervoer naar lokale berger om daar de auto open te knippen)
In alle gevallen zijn de slachtoffers nét niet te zien, maar worden de voertuigen dus vrij gedetailleerd gefotografeerd.

Ik wil de foto's hier niet plaatsen omdat het allemaal zeer recent gebeurd is en ik de foto's op het randje vind.
Duidelijk gesteld: er is geen deel van het slachtoffer te zien.

Mij gaat dit net wat te ver.
1 omdat de fotograaf dus erg dicht bij het voertuig komt terwijl daar een dode in zit (of ver inzoomt)
2 omdat de foto wordt gepubliceerd en iedereen weet dat het slachtoffer er nog in zit.

Wat vinden jullie hiervan?

Ik kan jouw mening wel vinden maar ben er niet helemaal tegen ,

laten we even voor op houden dat het gaat om een ingezoomde foto (ik hou er absoluut niet van dat fotograven voor de poten van hulpverleners lopen voor een ''schier plaatje'')

Ik vind dat ze het recht hebben om te plaatsen , zei hebben het materiaal er voor gekocht etc. das klaar , maar als er dan word ingezoomd en vervolgens gepubliceerd dan moet dit pas gebeuren naar dat de familie is geďnformeerd , wat je al zegt met nog een dode die er inzet die ze er bij kazerne uit gaan halen kun je het niet maken om de foto's van de auto te plaatsen ook al heb je het kenteken afgeschermd , want ik kan persoonlijk heel goed en snel zien of het een bekende auto is. als ze dan ook nog zo dus danig inzoomen dat je kenmerken kan zien (bijna iedereen heeft wel iets herkenbaars in zn voertuig bv. beertje oid.) vind ik dit idd niet kunnen , als ze inzoomen op bijv. een foto van de achter wiel die helemaal verbogen is vind ik dit nog ''ok''


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #1149 Gepost op: 23 juni 2011, 21:52:29
Even wat anders.
Bij ons in de regio zijn de afgelopen dagen enkele jonge personen om het leven gekomen bij eenzijdige ongevallen. (elke keer auto vs boom). In de lokale media (en dan vooral de hv-sites) vind ik foto's terug van de voertuigen van redelijk dichtbij gefotografeerd terwijl ik weet (of ik lees in het bericht) dat het slachtoffer er nog in zit (vervoer naar lokale berger om daar de auto open te knippen)
In alle gevallen zijn de slachtoffers nét niet te zien, maar worden de voertuigen dus vrij gedetailleerd gefotografeerd.

Ik wil de foto's hier niet plaatsen omdat het allemaal zeer recent gebeurd is en ik de foto's op het randje vind.
Duidelijk gesteld: er is geen deel van het slachtoffer te zien.

Mij gaat dit net wat te ver.
1 omdat de fotograaf dus erg dicht bij het voertuig komt terwijl daar een dode in zit (of ver inzoomt)
2 omdat de foto wordt gepubliceerd en iedereen weet dat het slachtoffer er nog in zit.

Wat vinden jullie hiervan?

Ik weet over welke incidenten je het hier hebt.. De fotograaf mocht na onderzoek gewoon gaan en staan waar die wou, dus er hadden ''ergere'' foto's gemaakt kunnen worden, wat bij deze HV site niet gedaan wordt.. Er is zelfs gekozen om op afstand te blijven en wat meer in te zoomen..

Als publiceren een probleem is kunnen we beter stoppen, bij elk dodelijk ongeval heeft er iemand in de auto gezeten, of het slachtoffer nou nog in de auto zit of ernaast ligt.. Het is trouwens de politie die deze informatie naar buiten brengt.. In alle gevallen waren de families en dergelijke ook al op de hoogte gebracht..