Fotografen kan dit?

Auteur Topic: Fotografen kan dit?  (gelezen 781357 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #1460 Gepost op: 15 maart 2012, 16:30:08
Ja, maar jij noemt dat "onherkenmaar maken"?   ;D   ;D   ;D

Geweldig Peen! "ik dreig niet, maar mensen uit de buurt herkennen mij".   O0


MHL media

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
  • www.mediatv.nl
    • MediaTV
Reactie #1461 Gepost op: 15 maart 2012, 19:02:16
En voor de gene die hem nog niet herkend hadden, heeft hij zelf maar even bekend gemaakt dat hij op de foto's staat. 098uo
Voor het laatste hulpverleningsnieuws uit de regio Rijnmond kijk op www.mediatv.nl of @mediatvnl


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #1462 Gepost op: 15 maart 2012, 19:17:21
En voor de gene die hem nog niet herkend hadden, heeft hij zelf maar even bekend gemaakt dat hij op de foto's staat. 098uo

Via de links op z'n Twitteraccount idd en de foto die erbij staat.  998765
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


112fotograaf

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
Reactie #1463 Gepost op: 15 maart 2012, 20:37:04
Best wel dom, door zo een reactie kreeg hij vanzelf aandacht die hij niet wilde.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #1464 Gepost op: 15 maart 2012, 21:47:18
Zou je deze foto van 'm mogen publiceren, kan dat?  :-\



Bron Black-money Records

Vooral nu hij zich bekend heeft gemaakt en een publiek bekend (nieuwswaardig) persoon is?


Wat mij bijvoorbeeld opvalt is dat op de voorpagina van verschillende Belgische kranten de groepsfoto genomen van de slachtoffertjes tijdens het wintersportuitje prijkt. Hoezo slachtoffers niet in beeld brengen. De foto werd vervolgens weer op het journaal getoond. Krijgt de fotograaf daar ook voor betaald? Is daar geen portretrecht van toepassing?

(leuk he, internet. Als je een beetje speurt ondek je wat een sporen je achterlaat, niet handig als je eigenlijk een tijdje even zou willen onderduiken...)


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,287
Reactie #1465 Gepost op: 15 maart 2012, 21:53:33
O ja. We hebben het hier altijd over privacy, maar als je ziet wat mensen dan eerder (en vrijwillig) over zichzelf hebben prijsgeven.... Gaat nergens over.

En inderdaad - die foto van die kinderen waarvan je weet dat de meesten inmiddels dood zijn... Maar die wordt wel ongeblurd in kranten afgedrukt en op het journaal getoond. Vind ik dan toch weer net een stap verder gaan dan een volwassen man met een gebroken been in beeld brengen.

Peen
Redacteur van


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #1466 Gepost op: 15 maart 2012, 21:59:30
O ja. We hebben het hier altijd over privacy, maar als je ziet wat mensen dan eerder (en vrijwillig) over zichzelf hebben prijsgeven.... Gaat nergens over.

Dat geldt natuurlijk niet voor iedereen.   Dus het gaat echt nog steeds ergens over.  

Als ik naar mezelf kijk is er weinig informatie te vinden over mij.   Facebook doe ik ook aan maar niet onder mijn eigen naam en zonder foto.  
Regelmatig type ik mijn voor- en achternaam in om te zien wat er van mij te vinden is  en wat er te vinden is is door anderen geplaatst.  (tot nu toe, gelukkig, zeer weinig)


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #1467 Gepost op: 15 maart 2012, 22:08:16
Dat geldt natuurlijk niet voor iedereen.   Dus het gaat echt nog steeds ergens over.  

Als ik naar mezelf kijk is er weinig informatie te vinden over mij.   Facebook doe ik ook aan maar niet onder mijn eigen naam en zonder foto.  
Regelmatig type ik mijn voor- en achternaam in om te zien wat er van mij te vinden is  en wat er te vinden is is door anderen geplaatst.  (tot nu toe, gelukkig, zeer weinig)

Je doet het verkeerd, zoek eens op "kusje"....   :D  ;D  ;D  ;D


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #1468 Gepost op: 15 maart 2012, 22:33:41
Je doet het verkeerd, zoek eens op "kusje"....   :D  ;D  ;D  ;D

er is zelfs een liedje over me......... http://www.songteksten.nl/songteksten/47997/herman-van-veen/kusje.htm


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #1469 Gepost op: 22 maart 2012, 11:40:56
Gewoon benieuwd naar jullie mening. Vinden jullie dit net op of net over het randje (let op: lichaam te zien van stoffelijk overschot te water)?

http://www.omroepwest.nl/nieuws/camerateam-vindt-lijk-tijdens-opnames
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)