Fotografen kan dit?

Auteur Topic: Fotografen kan dit?  (gelezen 781292 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #1480 Gepost op: 26 maart 2012, 15:18:17
Bovenstaande link of een andere link?


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #1481 Gepost op: 26 maart 2012, 15:25:28
De link naar Geenstijl openen en dan nog eens op de foto klikken.
Je krijgt dat een vergroting van de foto waar ook meer op staat, het gehele gezicht bijvoorbeeld.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #1482 Gepost op: 26 maart 2012, 15:28:39
Aaah ok, dat wist ik niet. De pagina bestaat ook niet meer trouwens.


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #1483 Gepost op: 26 maart 2012, 15:31:54
LexxxusTheDon heeft inderdaad de foto en de video waar het slachtoffer op te zien was verwijderd. Misschien uit respect naar de nabestaanden  O0
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #1484 Gepost op: 26 maart 2012, 15:34:32
LexxusTheDon op twitter:

Citaat
Ik heb alle beelden foto's verwijderd ik word fucking door het nieuws gebeld mowfuckers staan voor me kk deur ik praat niet man met niemand
en
Citaat
Ik upload geen video niks geen foto niks man als popo aan me deur komt ik gooi heet water op ze ik zweer op me momms
Wat dat laatste betreft:  :-X

https://twitter.com/#!/LexxxusTheDon
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,287
Reactie #1485 Gepost op: 26 maart 2012, 16:21:05
Klinkt als iemand die "druk druk druk" is met het helpen oversteken met oude dametjes en daarom geen tijd heeft  ;D

Peen
Redacteur van


sylvester1986

  • Gast
Reactie #1486 Gepost op: 26 maart 2012, 16:23:09
@peen van dienst,

Ik las een paar tweets en dacht precies hetzelfde :D :D


xangadib

  • IvP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 422
Reactie #1487 Gepost op: 26 maart 2012, 17:16:15
Foto is nog te zien op Spitsnieuws. Ik vind dit een typisch voorbeeld van kan niet.

Let op kan als schokkend ervaren worden.http://www.spitsnieuws.nl/archives/crime/2012/03/weer-schietpartij-adam-zo
Digitaal onderzoek


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #1488 Gepost op: 26 maart 2012, 17:37:35
Aan de andere kant vraag ik mij af, wie in deze 'fout' zit. De foto-nemer (zal 'm geen fotograaf noemen) met klaarblijkelijk het IQ van een borrelnootje of de media die die foto daarna gebruiken. Zij gebruiken niet meer dan al bestaand materiaal...

Overigens vooropgesteld dat ik zo'n foto ook niet vind kunnen. Maar hoezeer het ook een dooddoener is, zo liggen de zaken nou wel tegenwoordig dat alles op het internet verschijnt.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #1489 Gepost op: 26 maart 2012, 18:46:45
De link naar Geenstijl openen en dan nog eens op de foto klikken.
Je krijgt dat een vergroting van de foto waar ook meer op staat, het gehele gezicht bijvoorbeeld.

De hele foto (herkenbaar gezicht in een plas bloed) stond pontificaal op GeenStijl, zie dat dat inmiddels is veranderd. Waarschijnlijk vonden ze het zelf ook niet zo'n goed idee. Zelf ben ik hier dus ook geen voorstander van. Hoewel het mij persoonlijk weinig doet ben ik het er 'moreel' niet mee eens dat dit zo gebracht wordt. Weinig respectvol richting slachtoffer en nabestaanden.

Overigens ben ik het met Frank eens. Je mag in mijn ogen van een redactie verwachten dat zij een goede belangenafweging maken, voordat ze dergelijke foto's op internet plaatsen. Het lijkt er nu op dat men maar iets plaatst en dat de belangenafweging pas wordt gemaakt als er kritiek komt.
Senior GGP / Oost-Brabant