Fotografen kan dit?

Auteur Topic: Fotografen kan dit?  (gelezen 772398 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #40 Gepost op: 7 mei 2006, 10:59:14
Ahaaa,daar draait alles om.Zoveel mogelijk bezoekers trekken op een 112site,en geen ene ruk om de privacy van een ander geven.Dus onze Henk snapt het wel ::)
Kijk Henk,dan is het toch helemaal simpel.Al die foto,s zijn alleen maar bedoelt om de een of ander site te promoten,dus die foto,s hebben dan totaal geen toe gevoegde waarde.Dus,waarom zouden wij die fotografen toelaten op plaats incident.Wegwezen met die gasten

Wat dacht jij dan, in welke wereld leef jij? In een wereld waar fotograven ethisch bewust foto's maken voor de hulpverleners?

De wereld is hard en kijk mij er niet op aan, ik heb 'm niet gemaakt...

Henk


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #41 Gepost op: 7 mei 2006, 11:00:48
Wat dacht jij dan, in welke wereld leef jij? In een wereld waar fotograven ethisch bewust foto's maken voor de hulpverleners?


Henk
Nee,ik verbaas me dat je de oplossing toch zelf weet 8) ;)


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #42 Gepost op: 7 mei 2006, 11:02:44
De wereld is hard
Henk

Tja dat is zeer zeker zo veranderd vergeleken de "oude garde".

Wat mij ook opvalt zijn dus de zeurende omstander die het een schande vinden als er fotos worden gemaakt of wordt gefilmd, maar ohja wat doen ze om 18.00u?...................juist ja naar het nieuws kijken om de Beelden van het ongeval te bekijken  ::)

En maar zeuren..........  ??? 8)

(was eigenlijk een beetje off-topic)


firemanr

  • Gast
Reactie #43 Gepost op: 7 mei 2006, 11:03:24
Waarom worden altijd alleen de 112-sites genoemd? Ik kom vaak genoeg proffesionele nieuwssites tegen met zulk soort fotos erop hoor  ::) en ja ook die willen als eerst het nieuws hebben en de meeste bezoekers  ;), maar waar is dat niet zo?  ::)

Ook wij zijn een prof. site, maar wel 1 die onder controle staat. En dat we bericht krijgen van mensen dat het cru is dat het ongeval erop staat komen we in zoverre tegemoet dat we dus 24 uur wachtten. Als dit dan betiteld wordt als "oud nieuws", het zij zo. Wij hechtten meer waarde aan mensen die onze site bezoeken vanwege de nieuwswaarde en niet aan mensen die sensatiebelust zijn....die gaan maar naar die andere sites. Persoonlijk vindt ik het niet echt getuigen van goede smaak als je een so, wat overleden is, zo vlug mogelijk op een internet pagina moet zetten, om "maar zo veel mogelijk bezoekers te trekken". Dan heb je net zo veel verstand als die mensen die die sensatiebeluste sites: geen dus.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #44 Gepost op: 7 mei 2006, 11:12:47
Ook wij zijn een prof. site, maar wel 1 die onder controle staat. En dat we bericht krijgen van mensen dat het cru is dat het ongeval erop staat komen we in zoverre tegemoet dat we dus 24 uur wachtten. Als dit dan betiteld wordt als "oud nieuws", het zij zo. Wij hechtten meer waarde aan mensen die onze site bezoeken vanwege de nieuwswaarde en niet aan mensen die sensatiebelust zijn....die gaan maar naar die andere sites. Persoonlijk vindt ik het niet echt getuigen van goede smaak als je een so, wat overleden is, zo vlug mogelijk op een internet pagina moet zetten, om "maar zo veel mogelijk bezoekers te trekken". Dan heb je net zo veel verstand als die mensen die die sensatiebeluste sites: geen dus.

Iemand waar je het niet mee eens bent betichten van het "ontbreken van verstand" is een hele ouwe, die meer zegt over de zender dan over de ontvanger...

De wereld veranderd en het staat iedereen vrij om vast te houden aan de "oude" normen en waarden. Maar kunt er het beste maar aan wennen dat de wereld doordraait en groter is dan Eemnes. Als je je er aan gaat ergeren dat niet iedereen jouw normen en waarden toepast bij de dingen die hij doet krijg je het steeds drukker.

Soms moet je gewoon accepteren dat niet alles bij het oude blijft. Je hoeft er niet aan mee te doen, maar blijven roepen dat bezoekersaantallen er niet toe zouden moeten doen, maakt je een soort Don Quichote die de windmolens van de "vooruitgang" bevecht.

Henk


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #45 Gepost op: 7 mei 2006, 11:21:36
De hulpverlenende instanties hebben het voor een groot deel zelf in de hand, zo simpel is het.
Als het fotografenwereldje verhard, dan moet je daar als hulpverlenende instanties op reageren.
Ruim afzetten, alleen mensen met politieperskaarten (beperkt) toegang geven, en hindering van hulpdiensten cq slachtoffers hard aanpakken. Het is jammer dat het zo moet, maar het is niet anders.

Je zult dan nog niet alle vervelende gevallen kunnen voorkomen, maar dat is niet anders.

Gr
Erik


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #46 Gepost op: 7 mei 2006, 11:26:07
@ Ronald: jullie zijn als fotograaf in dienst van de brandweer en jullie maken foto's voor de officiele website van de brandweer (en voor vele andere toepassingen binnen de brandweer) die als zodanig ook onder toezicht van jullie commandant/kader staat. Je fotografeert dus in dienst en in opdracht van een overheidsorgaan. Dat is iets heel anders dan welke nieuws- of 112site dan ook.
In een aantal gevallen heb je dan gewoon de morele plicht om geen foto's te publiceren van een bepaald incident of dat pas in een later stadium te doen.

Gr
Erik


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #47 Gepost op: 7 mei 2006, 12:11:21
Ik vind het in ieder geval een goede gezonde discussie dat voorop gesteld.


112 sites geven de indruk dat ze voor en over de hulpdiensten fotograferen. Vaak worden de namen van brandweerkorpsen gebruikt in een url. Als je zo graag SO's op de foto wilt zetten doe dat dan onder je eigen naam. (www.persbureaublabla.nl

Met het gebruik van 112 en brandweer...  schep je verwachtingen naar buitenstaanders. Het is dan erg vreemd om opeens geconfronteerd te worden met onafgedekte SO's etc

ogrisch etc valt niet te vergelijken met lokale 112-sites. Ik vind dit dan ook geen vergelijking. Zoals ik al eerder schreef, de steekwoorden voor een vette 112-site zijn: troffeehunter - veel bezoekers -
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


firemanr

  • Gast
Reactie #48 Gepost op: 7 mei 2006, 13:27:44
@ Ronald: jullie zijn als fotograaf in dienst van de brandweer en jullie maken foto's voor de officiele website van de brandweer (en voor vele andere toepassingen binnen de brandweer) die als zodanig ook onder toezicht van jullie commandant/kader staat. Je fotografeert dus in dienst en in opdracht van een overheidsorgaan. Dat is iets heel anders dan welke nieuws- of 112site dan ook.
In een aantal gevallen heb je dan gewoon de morele plicht om geen foto's te publiceren van een bepaald incident of dat pas in een later stadium te doen.

Gr
Erik

Die morele plicht zou iedereen moeten hebben....nu verschijnen er gewoon "ordinaire" foto's op het internet, liefst nog voor de mensen die het betrefd fatsoenlijk ingelicht zijn door de politie..... :-X


Martijn de Vries

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #49 Gepost op: 7 mei 2006, 13:39:31
Bij dodelijke ongevallen wachten wij samen met de andere sites hier in de regio minimaal 10 uur met het plaatsen van foto's.
Dit omdat de politie dan de tijd heeft om de familie in te lichten en niet een bekende op eens op een site zijn of haar auto herkend.