Fotografen kan dit?

Auteur Topic: Fotografen kan dit?  (gelezen 782313 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

1300001-MR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,198
Reactie #540 Gepost op: 21 september 2009, 19:59:48
Niet gepast op een forum, maar op een nieuwssite als Ad.nl ofso houd je dit toch altijd. Persoonlijk zou ik zo'n foto niet maken.


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #541 Gepost op: 27 september 2009, 19:29:50
Waar ik zelf nogal verbaasd over ben is foto 6 op http://www.112nwv.nl/index.php?pagina=actueel&id=591 - op zich geen 'erge' toestanden maar mijn inziens voegt de foto helemaal niks toe aan het hele verhaal. Als fotograaf weet je dat elk slachtoffer van een ongeval wordt afgevoerd naar het ziekenhuis, dus elke keer zul je zo'n foto dan in principe overnieuw maken. Mijn idee bij het fotograferen van ongevallen ligt denk ik meer op het vertellen van een verhaal (hoe het gebeurd zou kunnen zijn) en het laten zien van de werkzaamheden van de HV'ers... Wat ik bijvoorbeeld erg jammer vind (en Jordy, zie dit niet als negatieve kritiek maar meer als opbouwende ;)) is dat er bijvoorbeeld geen close-up is gemaakt van die vrouw die een infuuszakje vasthoudt op foto 16. Zoiets verteld denk ik veel meer over de ernst van het ongeval dan iemand die wordt afgevoerd met een brancard.

Graag wat reacties (alleen opbouwende kritiek) want ik ben nieuwsgierig naar andere meningen hierover. :)

Misschien is het een idee om een topic te openen waarbij je foto's kunt aandragen waarbij je opbouwende kritiek kunt geven zodat we van elkaar kunnen leren? :)
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


spanjaard

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 129
Reactie #542 Gepost op: 27 september 2009, 21:24:57
Waar ik zelf nogal verbaasd over ben is foto 6 op http://www.112nwv.nl/index.php?pagina=actueel&id=591 - op zich geen 'erge' toestanden maar mijn inziens voegt de foto helemaal niks toe aan het hele verhaal. Als fotograaf weet je dat elk slachtoffer van een ongeval wordt afgevoerd naar het ziekenhuis, dus elke keer zul je zo'n foto dan in principe overnieuw maken. Mijn idee bij het fotograferen van ongevallen ligt denk ik meer op het vertellen van een verhaal (hoe het gebeurd zou kunnen zijn) en het laten zien van de werkzaamheden van de HV'ers... Wat ik bijvoorbeeld erg jammer vind (en Jordy, zie dit niet als negatieve kritiek maar meer als opbouwende ;)) is dat er bijvoorbeeld geen close-up is gemaakt van die vrouw die een infuuszakje vasthoudt op foto 16. Zoiets verteld denk ik veel meer over de ernst van het ongeval dan iemand die wordt afgevoerd met een brancard.

Graag wat reacties (alleen opbouwende kritiek) want ik ben nieuwsgierig naar andere meningen hierover. :)

Misschien is het een idee om een topic te openen waarbij je foto's kunt aandragen waarbij je opbouwende kritiek kunt geven zodat we van elkaar kunnen leren? :)



Ik vind het na mijn mening gewoon kunnen omdat je er niets ergs aan ziet en de personen zijn netjes geblurbt(hoe je het ook schrijft). Mooie foto's hoor Jordy O0
Fotograaf Hollands-midden en Haarlemmermeer.  WWW.HILLEGOM112.WEB-LOG.NL


AMK

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 695
  • VPK io
Reactie #543 Gepost op: 27 september 2009, 21:29:11
Ik vind het na mijn mening gewoon kunnen omdat je er niets ergs aan ziet en de personen zijn netjes geblurbt(hoe je het ook schrijft). Mooie foto's hoor Jordy O0
Waar ik zelf nogal verbaasd over ben is foto 6 op http://www.112nwv.nl/index.php?pagina=actueel&id=591 - op zich geen 'erge' toestanden maar mijn inziens voegt de foto helemaal niks toe aan het hele verhaal. Graag wat reacties (alleen opbouwende kritiek) want ik ben nieuwsgierig naar andere meningen hierover. :)



Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #544 Gepost op: 27 september 2009, 21:33:05
Waar ik zelf nogal verbaasd over ben is foto 6 op http://www.112nwv.nl/index.php?pagina=actueel&id=591 - op zich geen 'erge' toestanden maar mijn inziens voegt de foto helemaal niks toe aan het hele verhaal.

Jij begint nu een discussie over fotoverhalen en de keuze van
de fotograaf. Dat is volgens mij niet iets voor dit topic.  Dat zou
inderdaad in een ander topic thuis horen  ;)


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #545 Gepost op: 28 september 2009, 09:36:05
Waar ik zelf nogal verbaasd over ben is foto 6 op http://www.112nwv.nl/index.php?pagina=actueel&id=591 - op zich geen 'erge' toestanden maar mijn inziens voegt de foto helemaal niks toe aan het hele verhaal. Als fotograaf weet je dat elk slachtoffer van een ongeval wordt afgevoerd naar het ziekenhuis, dus elke keer zul je zo'n foto dan in principe overnieuw maken. Mijn idee bij het fotograferen van ongevallen ligt denk ik meer op het vertellen van een verhaal (hoe het gebeurd zou kunnen zijn) en het laten zien van de werkzaamheden van de HV'ers... Wat ik bijvoorbeeld erg jammer vind (en Jordy, zie dit niet als negatieve kritiek maar meer als opbouwende ;)) is dat er bijvoorbeeld geen close-up is gemaakt van die vrouw die een infuuszakje vasthoudt op foto 16. Zoiets verteld denk ik veel meer over de ernst van het ongeval dan iemand die wordt afgevoerd met een brancard.

Graag wat reacties (alleen opbouwende kritiek) want ik ben nieuwsgierig naar andere meningen hierover. :)

Misschien is het een idee om een topic te openen waarbij je foto's kunt aandragen waarbij je opbouwende kritiek kunt geven zodat we van elkaar kunnen leren? :)



We hebben het over de heli neem ik aan? Ik vind het een fraaie plaat en zou niet weten wat er mis mee is. Een foto van een heli spreekt toch veel mensen aan.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


JelZo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,258
  • Brandweerman / Brandweerduiker
    • JelZo Fotografie
Reactie #546 Gepost op: 11 oktober 2009, 09:28:58
De nieuwswaarde van dit item is vrij laag en slachtoffers zijn herkenbaar (+ kentekens, maar dat terzijde).

http://www.webregio.nl/amstelland/regionaal-nieuws/artikel/512132/foto/1/scooter-botst-met-auto-op-rotonde-dreef.aspx


guest4965

  • Gast
Reactie #547 Gepost op: 11 oktober 2009, 09:47:13
De nieuwswaarde van dit item is vrij laag en slachtoffers zijn herkenbaar (+ kentekens, maar dat terzijde).

http://www.webregio.nl/amstelland/regionaal-nieuws/artikel/512132/foto/1/scooter-botst-met-auto-op-rotonde-dreef.aspx

Wil je hiermee zeggen dat, als de nieuwswaarde hoog is, je wel mensen herkenbaar in beeld mag brengen (+ de kentekens)? ???


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #548 Gepost op: 11 oktober 2009, 10:57:04
We hebben het over de heli neem ik aan? Ik vind het een fraaie plaat en zou niet weten wat er mis mee is. Een foto van een heli spreekt toch veel mensen aan.
De foto's op de site zijn verwisseld ;-) ik doel op foto 5!
De nieuwswaarde van dit item is vrij laag en slachtoffers zijn herkenbaar (+ kentekens, maar dat terzijde). - http://www.webregio.nl/amstelland/regionaal-nieuws/artikel/512132/foto/1/scooter-botst-met-auto-op-rotonde-dreef.aspx
Klopt, belachelijk. Kenteken weg, persoon onherkenbaar... recht fotograferen (dat wil zeggen: rechte horizon) en die ambulance op foto 2 niet zo afkappen aan de linkerkant.
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #549 Gepost op: 11 oktober 2009, 11:04:13
De foto's op de site zijn verwisseld ;-) ik doel op foto 5!

niks mis mee, slachtoffer niet herkenbaar, foto maakt deel uit van een serie die de hulpverlening in beeld brengt, mooie foto.
ik snap niet dat je deze foto in het onderwerp "Fotografen kan dit???" ter sprake brengt...

Jij begint nu een discussie over fotoverhalen en de keuze van
de fotograaf. Dat is volgens mij niet iets voor dit topic.  Dat zou
inderdaad in een ander topic thuis horen  ;)
Samen sterk in de hulpverlening!