Fotografen kan dit?

Auteur Topic: Fotografen kan dit?  (gelezen 772620 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #80 Gepost op: 10 mei 2006, 10:36:48
En ik kom zojuist de volgende tegen, waar ik toch wel tegen zeg: "Dat kan écht niet"........... >:(
http://www.112noordholland.nl/newsbringer_read.php?bericht=PsChmHdu4zjbi8fMIRaRAQP0arCHNhLYR

 :-\

(foto is volgensmij ook nog gemaakt door de brandweer zelf  :-\)


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #81 Gepost op: 10 mei 2006, 11:04:03
En ik kom zojuist de volgende tegen, waar ik toch wel tegen zeg: "Dat kan écht niet"........... >:(
http://www.112noordholland.nl/newsbringer_read.php?bericht=PsChmHdu4zjbi8fMIRaRAQP0arCHNhLYR

 :-\

(foto is volgensmij ook nog gemaakt door de brandweer zelf  :-\)

En ook hier staat de foto.....................zucht.........

http://www.kazernewillem.web-log.nl/


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #82 Gepost op: 10 mei 2006, 13:03:04
Het is niet de bedoeling dat dit topic een digitale schandpaal gaat worden.


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #83 Gepost op: 10 mei 2006, 13:20:15
Het is niet de bedoeling dat dit topic een digitale schandpaal gaat worden.

Dat is het inderdaad niet!
Toch vind ik ook bovenstaande niet kunnen! Wat is in vredesnaam de nieuwswaarde hier van?
Het is paginavuller maar daar is ook alles mee gezegd!


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #84 Gepost op: 10 mei 2006, 13:41:50
Dat is het inderdaad niet!
Toch vind ik ook bovenstaande niet kunnen! Wat is in vredesnaam de nieuwswaarde hier van?
Het is paginavuller maar daar is ook alles mee gezegd!
Ik deel deze mening. Maar ik denk dat het niet helpt als deze foto's hier worden geplaatst. Sterker nog, je bezorgt de website op deze manier zelfs meer bezoekers! Een betere oplossing zou een direct mailtje zijn naar de webmaster.  ;)


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #85 Gepost op: 10 mei 2006, 16:57:34
Het is niet de bedoeling dat dit topic een digitale schandpaal gaat worden.

Snap jouw reactie niet. Wederom neem je het op voor dit soort gasten. Laats heb je ook al een topic over 112 fotografen gesloten. In wat voor verhouding staat ''schandpaal''  tegen over een SO dat open en bloot op het net te zien is????. Zou me daar meer druk over maken als over een goede discussie van wat wel en niet kan.

En even verder over deze foto. Als brw Amsterdam deze foto's inderdaad beschikbaar heeft gesteld zijn ze niet goed bezig!
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #86 Gepost op: 10 mei 2006, 17:38:33
Snap jouw reactie niet. Wederom neem je het op voor dit soort gasten. Laats heb je ook al een topic over 112 fotografen gesloten. In wat voor verhouding staat ''schandpaal''  tegen over een SO dat open en bloot op het net te zien is????. Zou me daar meer druk over maken als over een goede discussie van wat wel en niet kan.

Het is geen kwestie van het "opnemen voor iemand" lijkt me; Ger@rd zal dit ook niet uit eigen belang doen of uit het belang van die website ;)
Dit soort "op de man spelen" is gewoon niet de bedoeling van het forum.

(Ik sluit me overigens volledig bij jullie mening aan ;))
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #87 Gepost op: 10 mei 2006, 17:42:30
Snap jouw reactie niet. Wederom neem je het op voor dit soort gasten. Laats heb je ook al een topic over 112 fotografen gesloten. In wat voor verhouding staat ''schandpaal''  tegen over een SO dat open en bloot op het net te zien is????. Zou me daar meer druk over maken als over een goede discussie van wat wel en niet kan.


Ten eerste neem ik het voor niemand op. Ten tweede is die topic toen de tijd gesloten door onacceptabel gedrag van bepaalde mensen waaronder ook jij. Het heeft weinig zin om dat weer naar boven te halen. Ik weet best hoe jij er over denkt. En ten derde, wat heeft het voor een zin om dit topic vol te proppen met foto's die niet kunnen, of webmasters belachelijk maken?
Zoals ik al zei heeft dit toch weinig effect. Het werkt zelfs omgekeerd. Die webmasters zien hun bezoekersaantallen tot in grote hoogte stijgen! Dit motiveerd ze misschien alleen maar meer om dit soort foto's te plaatsen.
Wat meer effect zou hebben is (wat ik ook al eerder aangaf) een mail sturen naar die webmaster/ fotograaf. Maak daarin kenbaar wat je ervan vind en wacht een reactie af.

Gerard
Moderator


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #88 Gepost op: 10 mei 2006, 18:05:16
Het "probleem"  fotograaf speelt ook erg in de regio Zuid-Holland-Zuid, de politie heeft met diverse mensen hier over gesproken, en heeft er het volgende over gezegd:

 
GORINCHEM  - De politie Zuid-Holland-Zuid gaat erop letten of amateurfotografen zonder politieperskaart bij incidenten achter het politielint blijven. Deze week is een aantal amateurfotografen, die eerder zich daar niet aan hielden, bij de politie geroepen.
Een aantal van de aangesproken amateurfotografen levert ook wel eens een foto aan deze internetkrant en beschikt niet over een politieperskaart. Hoofdredacteur Peter Donk sprak woensdag 10 mei 2006 daarom telefonisch met de politie over de kwestie. "We zitten redelijk op één lijn. Wij hebben de amateurfotografen gevraagd wél voortaan achter het lint te blijven, want anders heeft de politieperskaart van de Stichting Landelijke Politieperskaart voor alle beroepsfotografen geen enkele zin. Deze perskaart krijg je alleen als je hoofdberoep journalist is en de journalistiek de hoofdinkomsten zijn. Dat zou dus ook voor brandweerfotografen moeten gelden, want die kunnen vaak wel dichtbij komen en zij leveren ook aan media. De brandweerfotografen hebben namelijk ook géén perskaart. Een oplossing zou een speciale perskaart voor brandweerfotografen zijn. Deze lijn trekt de politie Zuid-Holland-Zuid opvallend genoeg niet door. Op de openbare weg is verder een ieder vrij om foto's te maken. Brandweermensen en sommige agenten in de regio lijken zelfs daarvan niet echt op de hoogte, want regelmatig horen wij van onze medewerkers dat ze gehinderd worden een plaatje te schieten", reageert Peter Donk, hoofdredacteur van de Internetkrant voor Zuid-Holland-Zuid. De amateurfotografen zijn door Donk geadviseerd de politiewoordvoerder aan te spreken als ze achter het lint ook nog worden gehinderd. Donk: "De politie en de amateurfotografen zijn op de hoogte dat we bij ernstige incidenten alleen foto's op afstand plaatsen. Als de internetkrant het kon betalen, dan hadden we alleen beroepsfotografen die voor ons werkte, maar helaas is dat nog onmogelijk." De politie heeft beroeps(foto)journalisten aangeraden hun politieperskaart om de nek te dragen bij incidenten voor een betere herkenbaarheid. De actie van de politie is het gevolg van 'de wildgroei'.

Bron:   http://www.zuid-holland-zuid.nl/
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #89 Gepost op: 10 mei 2006, 18:34:58

Ten eerste neem ik het voor niemand op. Ten tweede is die topic toen de tijd gesloten door onacceptabel gedrag van bepaalde mensen waaronder ook jij. Het heeft weinig zin om dat weer naar boven te halen. Ik weet best hoe jij er over denkt. En ten derde, wat heeft het voor een zin om dit topic vol te proppen met foto's die niet kunnen, of webmasters belachelijk maken?
Zoals ik al zei heeft dit toch weinig effect. Het werkt zelfs omgekeerd. Die webmasters zien hun bezoekersaantallen tot in grote hoogte stijgen! Dit motiveerd ze misschien alleen maar meer om dit soort foto's te plaatsen.
Wat meer effect zou hebben is (wat ik ook al eerder aangaf) een mail sturen naar die webmaster/ fotograaf. Maak daarin kenbaar wat je ervan vind en wacht een reactie af.

Gerard
Moderator


Ik ben het helemaal met je eens! Maar ik vind dus wel, dat als de brandweer mensen weg stuurd bij iets, en zij zelf nog dichterbij foto's gaat staan maken dat er iets niet klopt! En dan verwacht ik toch helemaal niet dat als een slachtoffer nog op de grond ligt, dat dan notabene de brandweer zelf het slachtoffer op de foto gaat zetten! Ik vind dit van een zeer laag niveau, totaal geen nieuwswaarde hebbende! Ook al staat de man niet herkenbaar op de foto!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !