Fotografen kan dit?

Auteur Topic: Fotografen kan dit?  (gelezen 785885 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

martjuh.denb

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
  • Brabant-Noord D1
Reactie #920 Gepost op: 23 augustus 2010, 10:35:21
Maar ik heb het niet over Regio15.nl
Maar ik weet genoeg, Bedankt!
Brabant-Noord  D1 s'Hertogenbosch-Rosmalen


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,287
Reactie #921 Gepost op: 23 augustus 2010, 11:28:41
Maar ik heb het niet over Regio15.nl
Maar ik weet genoeg, Bedankt!

Weet ik (dat dat er niet bij staat). Maar inderdaad; dat geldt net zo goed voor andere collega sites natuurlijk.

Ook die worden veelvuldig bezocht door de hulpverleners (brandweer/ambulance/politie) zelf. De politie ziet het dus onmiddellijk als er ongeoorloofde dingen gebeuren. Je zou als fotograaf dus 'een beetje dom' zijn (om met prinses Maxima te spreken) als je zo'n foto maakt en hem dan publiceert.

Ga er dus vanuit dat de bewoners er aan mee gewerkt hebben. Zoals gezegd: vaak willen ze dat graag, om te laten zien wat ze door dat 'geintje' van iemand anders is overkomen.

Peen
Redacteur van


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #922 Gepost op: 31 augustus 2010, 19:43:20
Ja, ja, en maar brullen als de pers het verkeerd doet. Maar als een bevelvoerder van de brandweer foto's naar de pers stuurt waar het slachtoffer op zichtbaar is hoor je niemand op dit forum ;-) ;-)



Zie www.webregio.nl

Ach, het heeft één voordeel: De komende jaren hoeven de hulpverleners niet meer te zeuren over slachtofferfoto's. De pers kan dan gewoon verwijzen naar brandweer Krommenie.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #923 Gepost op: 31 augustus 2010, 20:15:37
Ja, ja, en maar brullen als de pers het verkeerd doet. Maar als een bevelvoerder van de brandweer foto's naar de pers stuurt waar het slachtoffer op zichtbaar is hoor je niemand op dit forum ;-) ;-)

http://static-webregio.nl/content/images/xl/kop-staartbotsing-voor-verkeerslicht-op-n203-krommenie-5.jpg

Zie www.webregio.nl

Ach, het heeft één voordeel: De komende jaren hoeven de hulpverleners niet meer te zeuren over slachtofferfoto's. De pers kan dan gewoon verwijzen naar brandweer Krommenie.




Je bent de bronvermelding vergeten  ;)

Fotograaf: William van Loenen / Brandweer Krommenie - ==> http://www.google.com/url?sa=t&source=web&cd=1&ved=0CBcQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.botenmakersstraat.nl%2Fforum%2F2_NieuwsbriefBrandweerZaanstad%2F2009-03_BrandpuntZaansNieuws-090324.pdf&ei=0UZ9TLzuBMKSOKfOrYIE&usg=AFQjCNG3uDvAUDG8r2KE12OYjfS-Y3umVQ&sig2=CAaQXmpZbCBGNyLqnOPs_Q


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #924 Gepost op: 31 augustus 2010, 20:20:47
Je bent de bronvermelding vergeten  ;)
Oeps, mijn excuses ;-)


112Rene

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 436
Reactie #925 Gepost op: 31 augustus 2010, 20:44:37
Het maakt niks uit wie de foto`s maakt. Iedereen moet respect voor de slachtoffers hebben, zowel de brandweer als de fotograaf. Helaas is er ook nog niet eens de moeite gedaan om het gezicht onherkenbaar te maken. Had de foto net zo goed van een andere hoek kunnen maken dan stond deze mevrouw er niet op.  En waarom stuurt een bevelvoerder foto`s naar de pers? Deze foto voegt ook weinig meerwaarde toe aan het artikel.


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #926 Gepost op: 31 augustus 2010, 21:17:08
Het maakt niks uit wie de foto`s maakt.
Ben ik met je eens. Alleen zijn ze aangeboden als "William van Loenen / Brandweer Krommenie".


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,287
Reactie #927 Gepost op: 1 september 2010, 08:46:37
En wat Ko terecht zegt... Bepaalde 'vaste klanten' huilen als wolven in het bos; maar nu hoor je ze niet.

Overigens vertelt het verhaal niet of William op dat moment in dienst was; of in zijn spijkerbroek en vrije tijd daar stond. Maar in het laatste geval zou ik ze zelf weer niet hebben aangeboden als 'Brandweer Krommenie'; dan sta je daar als privé persoon.

Peen
Redacteur van


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #928 Gepost op: 1 september 2010, 08:58:34
En wat Ko terecht zegt... Bepaalde 'vaste klanten' huilen als wolven in het bos; maar nu hoor je ze niet.

Peen
Niet iedereen komt ook op die site natuurlijk.. Maar het blijft nogal onproffessioneel om zo'n foto te plaatsen, in welke hoedanigheid hij dan ook gemaakt is..


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #929 Gepost op: 1 september 2010, 11:41:50
Overigens vertelt het verhaal niet of William op dat moment in dienst was; of in zijn spijkerbroek en vrije tijd daar stond. Maar in het laatste geval zou ik ze zelf weer niet hebben aangeboden als 'Brandweer Krommenie'; dan sta je daar als privé persoon.
Peen
Wel of niet in dienst, de foto's zijn aangeboden door Brandweer Krommenie. Sterker nog, de eigen fotograaf van WebRegio heeft de redactie geadviseerd om de naamsvermelding achterwege te laten. Maar dat kon niet want dat was de voorwaarde van William om ze gratis te mogen plaatsen.