Fotografen kan dit?

Auteur Topic: Fotografen kan dit?  (gelezen 784890 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

guest13155

  • Gast
Reactie #1610 Gepost op: 8 november 2012, 09:45:22
Voor de goede orde: niks mis met "het gebruik van leken"!

Wat ik meer bedoelde dat ik iemand met het stabilisatiemateriaal voor het voertuig bezig zie. Dan komt er ook een stukje eigen veiligheid bij kijken volgens mij. Ik veroordeel het niet direct, maar het verbaasd me wel.


hoefhaan

  • IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 818
  • maak ze beter!
Reactie #1611 Gepost op: 18 november 2012, 11:24:05
Ah, die stabilisatie. Nee, dat lijkt me dan weer niet juist.
Ik dacht natuurlijk weer aan mijn eigen werkveld. Kon de beelden niet zien, vandaar.
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #1612 Gepost op: 6 december 2012, 11:43:31
Ik vind dit niet tactisch van de New York Post.
link.


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,287
Reactie #1613 Gepost op: 6 december 2012, 15:57:27
Tja; het is een dramatische foto. Maar: alleen doordat je weet wat erna komt.

Anders gezegd: als het een foto was geweest van een man die van het perron gekiept is en de metro stond stil, was er niets aan de hand geweest.
Redacteur van


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #1614 Gepost op: 6 december 2012, 16:03:34
Ik vind het net zo dramatisch dat men liever een foto maakt dan deze man probeert te helpen...


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #1615 Gepost op: 6 december 2012, 16:24:04
Ik vind het net zo dramatisch dat men liever een foto maakt dan deze man probeert te helpen...
De verklaring  :-X
Citaat van: http://www.slate.com/blogs/behold/2012/12/04/ny_post_subway_death_photo_of_ki_suk_han_why_r_umar_abbasi_s_image_disturbs.html
According to a Post video segment, Abbasi, who waiting for the subway on an unrelated assignment when Han was pushed off the platform, was not “strong enough to physically lift the victim himself,” and so chose to use “the only resources available to him, and began rapidly flashing his camera to signal the train conductor to stop.” This image, then, is ostensibly a dark serendipity, an accidental artifact delivered by happenstance from the ether. But many, like Gawker writer (and Slate husband) John Cook, aren't buying it: “amazing Post photog R Umar Abbasi took a focused composed pic of man abt to die on subway even tho he says he was just using flash to warn.”


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #1616 Gepost op: 6 december 2012, 18:57:38
De verklaring  :-X
Ik zou mezelf niet meer in de spiegel aan kunnen kijken... Maar ja, dat ben ik.


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,287
Reactie #1617 Gepost op: 9 december 2012, 11:15:12
Ik zou mezelf niet meer in de spiegel aan kunnen kijken... Maar ja, dat ben ik.
okay, maar dat is een hele andere discussie. We hebben het hier over het al-dan-niet publiceren van de foto.

Peen
Redacteur van


hoefhaan

  • IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 818
  • maak ze beter!
Reactie #1618 Gepost op: 10 december 2012, 20:09:17
Ok, het ZOU zo kunnen zijn dat de persoon foto's maakte om de trein te waarschuwen maar het lijkt mij allemaal erg sterk.
Volgens mij gooi je dan je camera aan de kant en ga je zwaaien met je armen.

En al zou het wel zo zijn: deze persoon heeft ervoor gekozen de foto in de openbaarheid te brengen. En daar gaat het voor mij al te ver.
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.


bryanvisser

  • Verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 64
Reactie #1619 Gepost op: 2 februari 2013, 15:44:02


Foto van een foto de auto, Goeie foto's volgen later.  :) Video ook online:



Met alle respect, ook qua vrijheid voor pers. Maar moeten we echt dit soort foto's online posten? Wat heeft dit als extra op het nieuws item?
Verpleegkundige Rode Kruis Medische Dienst