Fotografen kan dit?

Auteur Topic: Fotografen kan dit?  (gelezen 782467 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #2140 Gepost op: 28 januari 2014, 18:54:41
Citaat van: zwelgje link=msg=1240446 date=1390915140
Er zijn genoeg voorbeelden van mensen die in de Privesfeer problemen krijgen omdat hun kenteken in verband wordt gebracht met incidenten. Ook al waren zij daar zelf niet bij betrokken.

Nu maak je mij nieuwsgierig.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #2141 Gepost op: 28 januari 2014, 20:53:30
Citaat van: zwelgje link=msg=1240446 date=1390915140
Er zullen genoeg mensen zijn die dit wel kunnen (buiten opsporingsambtenaren). Er zijn genoeg voorbeelden van mensen die in de Privesfeer problemen krijgen omdat hun kenteken in verband wordt gebracht met incidenten. Ook al waren zij daar zelf niet bij betrokken.


Ja daar zullen gerust voorbeelden van zijn maar, als die kentekens terug geleid worden naar personen dan kan dat maar een paar dingen betekenen denk ik:
- Iemand die bevoegd is tot inzage heeft het kenteken opgevraagd (in het kader van onderzoek)
- Iemand die bevoegd is tot inzage heeft het kenteken opgevraagd (en is buiten zijn boekje geweest door die gegevens door te spelen aan derden)
- Iemand (denkt) te weten aan wie het kenteken toebehoord en brengt rare praatjes in de wereld
- Iemand denkt te weten aan wie het kenteken toebehoord en zit er ronduit naast

In het eerste geval zal er reden zijn tot het opvragen van de gegevens....
In de resterende drie kan het je ook gebeuren als je nergens iets mee te maken hebt... en tja dan volgt waarschijnlijk vanzelf optie 1
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #2142 Gepost op: 28 januari 2014, 21:16:38
De één is goed in hoofdrekenen, de ander in talen, jaartallen, de ander is creatief met zijn handen, en noem maar op. Zo zijn er ook mensen die iets met kentekens hebben. Dat kunnen politiemensen zijn maar bijvoorbeeld ook monteurs die in een garage werken. En "Jan de Burger" kan dat net zo goed hebben. Het is maar net waar je interesse ligt.

Ik ben ooit eens een opvolgend kentekentopic gestart; http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=40583.0

Ze bestaan dus wel, mensen die anderen aan hun kenteken herkennen...  :)


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #2143 Gepost op: 28 januari 2014, 21:38:55
Ja Dirk die onhebbelijke eigenschap heb ik ook.
Ik ken / weet alle kenteken nog die ik in bezit heb gehad incl. de bedrijfsbussen maar dat betekent nog niet dat ik alle kentekens kan herleiden naar persoonlijke gegevens.

Veel mensen zullen pas opzoek gaan naar beelden van een ongeval in de familie of kennissenkring nadat ze van het ongeval gehoord hebben en derhalve gericht internet afstruinen, de kans dat men beelden tegenkomt voor dat het ongeval bekent is lijkt mij naderend nul, sterker de kans dat je het ongeval in real treft lijkt me groter
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #2144 Gepost op: 28 januari 2014, 21:44:20
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1240610 date=1390941535
Ja Dirk die onhebbelijke eigenschap heb ik ook.
Ik ken / weet alle kenteken nog die ik in bezit heb gehad incl. de bedrijfsbussen maar dat betekent nog niet dat ik alle kentekens kan herleiden naar persoonlijke gegevens.
..............................
Nee, klopt. Maar er lopen nu twee dingen door elkaar;

of men mensen kan herkennen adhv kun kenteken, dan zeg ik ja.
of ik kentekens kan herleiden naar persoonlijke gegevens, dan zeg ik nee.  :)


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #2145 Gepost op: 28 januari 2014, 21:47:07
Citaat van: NikonDirk link=msg=1240614 date=1390941860
Nee, klopt. Maar er lopen nu twee dingen door elkaar;

of men mensen kan herkennen adhv kun kenteken, dan zeg ik ja.
of ik kentekens kan herleiden naar persoonlijke gegevens, dan zeg ik nee.  :)

En vanwege die laatste regel denk ik dat het blurren van kentekens weinig tot geen waarde heeft
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #2146 Gepost op: 28 januari 2014, 21:50:12
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1240617 date=1390942027
En vanwege die laatste regel denk ik dat het blurren van kentekens weinig tot geen waarde heeft
Dan verschillen we daar van mening over..


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #2147 Gepost op: 28 januari 2014, 21:53:06
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1240617 date=1390942027
En vanwege die laatste regel denk ik dat het blurren van kentekens weinig tot geen waarde heeft

Het heeft ook niets met het laatste te maken, want dan heb je het over buitenstaanders. Het gaat juist niet om buitenstaanders, maar om bekenden die het kenteken kunnen herkennen. Maargoed, als je dit in het perspectief plaatst van de social media dan zijn er vandaag de dag zat mogelijkheden om te vernemen dat een bekende een ongeluk heeft gehad, dat was 10 jaar geleden wel anders...


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #2148 Gepost op: 28 januari 2014, 21:55:34
Citaat van: Hunter link=msg=1240624 date=1390942386
Het heeft ook niets met het laatste te maken, want dan heb je het over buitenstaanders. Het gaat juist niet om buitenstaanders, maar om bekenden die het kenteken kunnen herkennen. Maargoed, als je dit in het perspectief plaatst van de social media dan zijn er vandaag de dag zat mogelijkheden om te vernemen dat een bekende een ongeluk heeft gehad, dat was 10 jaar geleden wel anders...

Das ook waar, twitter, whatsapp en sms of weet ik wie zijn sneller dan je denkt en mede daarom denk ik dat de kans op herkenning via een kenteken op een foto vele malen kleiner is dan we denken / aannemen.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #2149 Gepost op: 28 januari 2014, 22:01:34
Citaat van: DiNozzo link=msg=1240550 date=1390931681
Nu maak je mij nieuwsgierig.

Prive auto uitlegen, baas of collega ziet een filmpje waar de auto wordt gereden door de buurman een gevaarlijke actie uithalen....... Op zijn minst leverd dat veel commentaar op waar niemand op zit te wachten, maar bij een chauffeur kan dat ook andere gevolgen hebben.  :-X

Vrouw ziet een filmpje van de auto van haar man, denkt man lief zit de hele dag op het werk maar daar zie ik hem rijden. Manlief heeft al eens een scheve schaats gereden alleen nu de auto uitgeleend en weet niet dat deze wordt gebruikt om naar de vrouwtjes van plezier te gaan.....  :-X

En om het binnen het CJIB te houden, iemand rijd met mijn auto door een rood verkeerslicht maar weigert om de boete te betalen.....  :-X

Zo maar drie kleine voorbeelden waar een bezitter/gebruiker van een voertuig door andere invloeden in de problemen kan komen doordat een kenteken wordt gefotografeerd.  O0

Nog even een vierde, iemand leent de auto uit en hij wordt gebruikt bij een overval. De lener geeft niet thuis en er is niets te bewijzen, dan heeft de eigenaar een bak ellende waar hij niet om vraagt. Niet alleen met de wet, maar ook met de buren.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.