Fotografen kan dit?

Auteur Topic: Fotografen kan dit?  (gelezen 772378 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Martijn de Vries

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #10 Gepost op: 6 mei 2006, 00:13:56
Ik vind dit toch echt niet kunnen...
Er zitten foto's bij waar het SO het onderwerp van de foto is a hoewel on herkenbaar gemaakt maar wat voor meerwaarde heeft zoon foto?


N9213Q

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 6 mei 2006, 08:12:31
Zo kan het dus ook. Zelfde ongeval, betere fotograaf:  :)

http://www.hulpdienstenzhz.nl/gallery/Ongeval_toermalijnring_03-05-2006


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #12 Gepost op: 6 mei 2006, 09:49:01
Zo kan het dus ook. Zelfde ongeval, betere fotograaf:  :)

http://www.hulpdienstenzhz.nl/gallery/Ongeval_toermalijnring_03-05-2006



Wat een saaie foto's.

Alleen maar blik. Zie ik al genoeg in de file.

Als je een 30 tonner geen voorrang geeft kom je op de foto, want dan ben je nieuws. Zo gaat dat. Mag je nog blij zijn dat je het overleeft en dat je dan ook nog onherkenbaar gemaakt wordt door de fotograaf. "Dan herkennen kennissen hem"  ik ben bang dat ie het gebeurde moeilijk geheim kan houden voor z'n omgeving.

Waar is de auto? (Die is even naar de wasstraat)...


Henk


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #13 Gepost op: 6 mei 2006, 10:16:07
Áls ik zulk soort platen maakte, zou ik het nooit op deze wijze doen. Mijns inziens zijn er nog teveel herkenbare punten in beeld. En ik weet zeker dat als dit iemand uit je straat is, je hem duidelijk herkend aan zijn kleding en zijn auto. 1+1=2. Eén stap verder en het slachtoffer valt achter de hulpverleners en klaar ben je. Het gaat bij zoiets ook niet om de persoon maar om de situatie als geheel. Tevens zal een persfotograaf met vakmanschap hem uit respect ook nooit zo maken!

Gr,

13Q.

En ja, laat de reacties maar weer komen.... :P



Helemaal mee eens!
Ik vind dat je voor je eigen archief best zulke foto's mag maken, maar om ze dan te publiceren dat vind ik niet kunnen. En je moet niet alleen naar de fotograaf kijken vind ik want Ik begrijp zo'n webmaster dan ook niet helemaal.


Rémon Duivestein

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 6 mei 2006, 11:24:58
Deze foto;s kunnen echt niet... Nou is deze site al niet mijn vriend.. want ze plaatsen nog wel meer dingen. Zoals teksten waar dood leuk instaat. '' Het is een gelukte zelfmoord, enkelt het lichaam is niet gevonden'' spijt me zeer.......


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #15 Gepost op: 6 mei 2006, 14:05:09
Deze foto;s kunnen echt niet... Nou is deze site al niet mijn vriend.. want ze plaatsen nog wel meer dingen. Zoals teksten waar dood leuk instaat. '' Het is een gelukte zelfmoord, enkelt het lichaam is niet gevonden'' spijt me zeer.......

Ik wil niet afdoen op personen, maar ik heb mij wel gestoord aan de manier waarop mensen in beeld worden gebracht en ook om wat voor reden. Ik heb niet veel websites gezien die foto's plaatsen van OMS-meldingen en onwelwordingen. Wat heeft dat nou voor nieuwswaarde? Leuk om de voertuigen te fotograferen misschien maar meer ook niet. Ik geloof ook niet dat het beeld dat hulpverleners van fotografen hebben, positief beinvloed wordt als je bij een onwelwording het slachtoffer op brandcard duidelijk in beeld brengt.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #16 Gepost op: 6 mei 2006, 14:16:38
Ik zie de meerwaarde van dit soort foto's niet in. Qua beeldvorming hoeven er geen slachtoffers op. Ik heb zelf de indruk dat dit soort foto's een troffee is voor de maker. Zo van kijk eens wat ik heb kunnen fotograferen.

Ik merk in onze regio dat er vanuit de hulpdiensten steeds meer weerstand tegen dit soort personen komt. Gewoon ruimer afzetten en weg jagen. Voorheen waren er enkele 112- fofografen die achter het lint ''gedoogd'' werden. Binnen de korste keren werd daar misbruik van gemaakt en was het afgelopen.

Los ervan of het wel of niet mag, vind ik dat je het niet kunt maken om foto's met SO's te publiceren. En zouden deze foto's intern een meerwaarde hebben (en dat hebben ze met regelmaat, lees INTERN) laat dit dan over aan de daartoe aangestelde personen, en niet door een of andere troffeehunter!
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Rémon Duivestein

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 6 mei 2006, 20:21:59
Ik wil niet afdoen op personen, maar ik heb mij wel gestoord aan de manier waarop mensen in beeld worden gebracht en ook om wat voor reden. Ik heb niet veel websites gezien die foto's plaatsen van OMS-meldingen en onwelwordingen. Wat heeft dat nou voor nieuwswaarde? Leuk om de voertuigen te fotograferen misschien maar meer ook niet. Ik geloof ook niet dat het beeld dat hulpverleners van fotografen hebben, positief beinvloed wordt als je bij een onwelwording het slachtoffer op brandcard duidelijk in beeld brengt.

Wehebben het inderdaad over de zelfde, Ik ben het met je eens... Nieuwswaarde kent die site niet. En de manier van foto;s maken. Dit kan betekennen dat ze het voor de rest erg verzieken.  >:(


N9213Q

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 6 mei 2006, 21:06:33
Wat een saaie foto's.

Alleen maar blik. Zie ik al genoeg in de file.

Als je een 30 tonner geen voorrang geeft kom je op de foto, want dan ben je nieuws. Zo gaat dat. Mag je nog blij zijn dat je het overleeft en dat je dan ook nog onherkenbaar gemaakt wordt door de fotograaf. "Dan herkennen kennissen hem"  ik ben bang dat ie het gebeurde moeilijk geheim kan houden voor z'n omgeving.

Waar is de auto? (Die is even naar de wasstraat)...


Henk

Ik hoop dat ik hier een aantal smiley's mis.... ???


Lifeliner

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 6 mei 2006, 21:12:16
iedere fotograaf heeft zijn eige aanpak. Er zijn zelfs fotografen die naar zelfmoord pogingen gaan en daar dan foto's schieten. Ik zelf schiet gewoon de foto's en kijk thuis welke er wel kunnen en welke niet. Als ik vind dat ze door de beugel kunnen stuur ik ze naar verschillende site's op.. wat die site's er mee doen beslissen ze zelf.. Maar als ik slachttoffers op de foto zet worden ze altijd afgeschermd en 9 van de 10 x worden ze niet eens naar de site's gestuurd.

MVG Stephan