Dat je foto's van zulke gebeurtenissen zelfs ook maar voor je zelf wilt maken vind ik al ziek.
Ik kan daar echt niet mee zitten. Zodra het eng wordt haken sommige "fotografen" af. Ik vind het geweldig om flink shockerende beelden geplaatst te zien, zoals Pim Fortuin met z'n handen in plastick zakjes. De maatschappij is hard, laat dat maar zien ook. Een ongeluk bestaat niet alleen uit tegen elkaar gebotst blik met (hoe interessant voor de 112 hobbyisten ook) brandweer, ambulance en politie er om heen. Laat maar zien dat er ook MENSEN in gezeten hebben.
Een voorrangsweg op draaien voor een tankauto heeft meer gevolgen dan vervrongen staal. En als je daar overstuur/geshockeerd van raakt en andere mensen "ziek" gaat noemen omdat ze wel alles vast leggen met hun camera, wie is dan de echte fotograaf...
Het einde van de Vietnam oorlog werd ingeluid door een foto van een half naakt Vietnamees meisje aangetast door napalm van de Amerikanen. (winnend kiekje van de world press photo)
Geen leuke, maar wel een heel mooie foto. Die veel van de "fotografen" hier dus uit de publikatie zouden hebben gehouden.
Laat ieder daarin z'n eigen normen handteren en dring de jouwe niet op aan anderen.
Ik vind echt die foto's van al dat blik dat aan z'n eind komt allemaal hetzelfde, maar ga gerust zo door, ieder z'n meug.
Henk ( met alweer een afwijkende mening
)