Dat heeft tie! Daarom wist hij wat hij hoe moest fotograferen...
Scherp houden doen de collega's niet. Niet op de manier waarop ik bedoel. Alleen al de gedachte al dat de aandacht van de collega's voldoende zou zijn de belangen van het publiek te waarborgen.
Het minachtend "fotografen denken alleen aan hun plaatjes" is daar ook een goed voorbeeld van. Weet jij veel dat ze dmv die plaatjes misstanden aan de kaak kunnen stellen. Misstanden komen immers bij de politie nooit voor, daar zorgen de collega's wel voor!
Je vind ook vast niet dat het publiek recht heeft om haar politie te controleren.
Die opvattingen maken me nu juist zo bang, en overtuigen me van het feit dat er fotografen moeten kunnen blijven fotograferen zonder bemoeienis. Als er echt iets niet kan, moet er ingegrepen worden na publikatie, op basis van wetgeving en niet opgrond dat er - om wat voor reden dan ook- weer iemand gevonden wordt die iets ontdekt heeft waardoor de foto's in zijn ogen "niet kunnen". Er is altijd wel iemand te vinden die iets tegen een foto heeft en waar stopt dit.
Als ie inderdaad die kennis heeft (van die constructiefouten bijv.) dan is dat prima, en dan is het inderdaad goed dat ie dat aan de kaak stelt door middel van foto's.
Maar je heb 't nu steeds over het controleren van de hulpdiensten en democratie, en de "belangen van het publiek te waarborgen" enzo, en dat allemaal door 'n paar fotograven.....
Jij gaat ze al vergelijken met de rechter, en dat zij ook maar een "aangewezen instantie moeten zijn om iemand op z'n vingers te tikken"
Zon fotograafje houdt mij echt niet scherp hoor, die heeft vaak helemaal geen verstand van zaken, en mijn collega's wel, en reken maar dat die mij scherp houden, ik ben als 19 jarige dit wereldje ingerold, en dan wordt echt wel elke stap die je doet in de gaten gehouden door minstens 3 ervaren collega's...
Niet dat daar iets mis mee is overigens, zij zijn degene die mij moeten aansturen. Maar dat is dus niet de taak van zo'n fotograaf.
En zeker niet 't gros van de fotograven die hier in mijn regio rondrennen. Bij elk incident komen d'r zwermen van die 13-17 jarige sensatiegeile pubertjes aangerend, al dan niet met 'n hesje brandweerfotograaf en dat is gewoon uitermate irritant.
Als wij bezig zijn met 'n klein meisje dat voor d'r huis op d'r fietsje is aangereden door 'n auto en d'r moeder staat er huilend bij, helemaal over de toeren, waarom moeten dan daar dan van dichtbij foto's gemaakt worden ??
Waren moeten ze dan in de struiken en bosjes klimmen om maar 'n dichtbij mogelijk foto te maken ?? Dat ze lekker oprotten, dat ze dat arme kindje met rust laten, en ook die huilende moeder heeft echt geen behoefte aan dat al geflits om d'r heen, en ze wil zo ook vast niet op internet komen te staan.
Maar als wij dan die fotograafjes laten wegsturen zijn wij weer de boeman want de fotograven, die dus geen verstand van zaken hebben, zijn nu opeens de "aangewezen instantie om ons op de vingers te tikken"...
Ik zeg niet dat ze allemaal zo zijn, uiteraard zijn er ook fotograven die wel weten waar ze mee bezig zijn, en wel respect hebben voor de gewonde medemens. Als 90-8 (die ook in dit topic post) bij een incident foto's komt maken zal hier zich daar niemand aan storen, van hem weten we dat hij 'n professioneel brandweerman is, en dat hij weet hoe wij en zijn collega's denken, en wat wel en niet kan.
Maar helaas komen d'r steeds meer jonge fotograafjes bij die alles voor hun plaatje willen doen, om dat maar zo snel mogelijk op weer 'n nieuwe 112site te kunnen zetten.