Fotografen kan dit?

Auteur Topic: Fotografen kan dit?  (gelezen 776158 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #130 Gepost op: 19 mei 2006, 14:28:12
Citaat van 90-8
Jouw eigen mening is jouw goed recht en dat respecteer ik.
Ik kan me er echter absoluut niet in vinden. Gelukkig de meerderheid van de  bezoekers eveneens niet, en nog belangrijker, de hulpverleners ter plaatse ook niet.

Dat jij je er niet in kan vinden is jouw goed recht.
Dat je dan jouw mening als eenzelfde mening neerzet voor de meerderheid van de bezoekers én de hulpverleners, wat je niet kunt waarmaken overigens, is een waarde-oordeel geven waarmee je Henk NIET in zijn waarde laat!
Henk geeft zijn mening op een loepzuivere manier, en of je het er nu wel of niet mee eens bent, veroordeel niet spiegelend aan wat jij vindt dat wel of niet kan.
Een woordje als GELUKKIG maakt dat je laat zien dat je hem toch niet respecteert in wat hij vindt.

Als ik met colega's in mijn omgeving praat blijkt wel degelijk dat ze mijn mening delen. De reacties hier op het forum liegen er niet om. Ik kan het dus wel degelijk waar maken. Ik weet verder niet wat je wil bereiken met je les psygologie, maar ik kan nog altijd heel goed voor mijzelf uimaken wat ik respecteer en wat niet. Daar heb ik jou niet voor nodig. Als ik zeg dat ik henk zijn mening respecteer dan is dat zo, geen discussie mogelijk klaar uit.




Henk, ik heb waardering voor hoe jij zuiver voor je mening uitkomt .
Zie mijn eerdere post.

Ik vind dat slachtoffers, mits onherkenbaar gemaakt, best in beeld mogen komen ter publicatie. Of een fotograaf wat gevoel in zijn flikker heeft zul je aan de manier van afbeelden kunnen zien.
Zoals eerder gezegd, ieder zijn mening.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Gast

  • Gast
Reactie #131 Gepost op: 19 mei 2006, 14:36:05
Als ik met colega's in mijn omgeving praat blijkt wel degelijk dat ze mijn mening delen. De reacties hier op het forum liegen er niet om. Ik kan het dus wel degelijk waar maken.
Fijn dat je dat zelf vind. Of het waar is dat het voor iedere forumbezoeker geldt geloof ik geen hout van.
Ik weet verder niet wat je wil bereiken met je les psygologie, maar ik kan nog altijd heel goed voor mijzelf uimaken wat ik respecteer en wat niet. Daar heb ik jou niet voor nodig.

Dat is belangrijk, dat je dat voor jezelf kunt uitmaken wat je respecteert en wat niet. Daar heb je inderdaad mij niet voor nodig. Je aangevallen voelen daar waar het niet nodig is heb je mij ook niet voor nodig, doe je ook zelf. Vind je dat vervelend dan, een opmerking vanuit mijn mening over je woorden?
Wie zegt dat ik iets wil bereiken, en wie heeft het over een lesje, dat zou jouw woorden. Ik zeg wat ik van jou vind en de manier hoe jij je woorden gebruikt om aan te geven dat GELUKKIG de anderen het met je eens zijn. Heb je dat nodig, steun van anderen, om ergens achter te blijven staan?
Nee toch? Dan maakt het toch ook niet uit of GELUKKIG die anderen op het forum, en hulpverleners, jouw mening delen voor wat betreft jij vond van Henk zijn gedachtengang?

Als ik ze dat ik henk zijn mening respecteer dan is dat zo, geen discussie mogelijk klaar uit.
Alles is mogelijk, ook discussies. Gooi de deur niet dicht met "klaar uit", dat is wel zo makkelijk, vind IK.

Zoals eerder gezegd, ieder zijn mening.

Dat is het enige wat telt.


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #132 Gepost op: 19 mei 2006, 16:01:38
Fijn dat je dat zelf vind. Of het waar is dat het voor iedere forumbezoeker geldt geloof ik geen hout van.
Ik zij meerderheid. dat is wat anders als iedere bezoeker. SVP niet mijn woorden verdraaien.



Dat is belangrijk, dat je dat voor jezelf kunt uitmaken wat je respecteert en wat niet. Daar heb je inderdaad mij niet voor nodig. Je aangevallen voelen daar waar het niet nodig is heb je mij ook niet voor nodig, doe je ook zelf.

Nee hoor helemaal niet dat doe jij.

Vind je dat vervelend dan, een opmerking vanuit mijn mening over je woorden?
Nee hoor alleen als je zaken gaat invullen waar je niks van af weet. In dit geval mijn gedachtengang.

Wie zegt dat ik iets wil bereiken, en wie heeft het over een lesje, dat zou jouw woorden. Ik zeg wat ik van jou vind en de manier hoe jij je woorden gebruikt om aan te geven dat GELUKKIG de anderen het met je eens zijn. Heb je dat nodig, steun van anderen, om ergens achter te blijven staan?
Nee toch? Dan maakt het toch ook niet uit of GELUKKIG die anderen op het forum, en hulpverleners, jouw mening delen voor wat betreft jij vond van Henk zijn gedachtengang?

Dat vind ik wel degelijk balangrijk. Tenslotte de hulpverleners bij een incident waken over de veiligheid en in indien mogelijk pricacy van een slachtoffer. En ja dat is GELUKKIG, want anders was ieder slachtoffer overgeleverd aan iedere randdebiel met een fotocamera.



Alles is mogelijk, ook discussies. Gooi de deur niet dicht met "klaar uit", dat is wel zo makkelijk, vind IK.
Zoals eerder vermeld beslis ik dat nog altijd zelf als het over mijzelf gaat.

Dat is het enige wat telt.
Zijn we het toch nog over iets eens vandaag.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #133 Gepost op: 19 mei 2006, 16:34:23
Fijn dat je dat zelf vind. Of het waar is dat het voor iedere forumbezoeker geldt geloof ik geen hout van.Dat is belangrijk, dat je dat voor jezelf kunt uitmaken wat je respecteert en wat niet. Daar heb je inderdaad mij niet voor nodig. Je aangevallen voelen daar waar het niet nodig is heb je mij ook niet voor nodig, doe je ook zelf. Vind je dat vervelend dan, een opmerking vanuit mijn mening over je woorden?
Wie zegt dat ik iets wil bereiken, en wie heeft het over een lesje, dat zou jouw woorden. Ik zeg wat ik van jou vind en de manier hoe jij je woorden gebruikt om aan te geven dat GELUKKIG de anderen het met je eens zijn. Heb je dat nodig, steun van anderen, om ergens achter te blijven staan?
Nee toch? Dan maakt het toch ook niet uit of GELUKKIG die anderen op het forum, en hulpverleners, jouw mening delen voor wat betreft jij vond van Henk zijn gedachtengang?
Alles is mogelijk, ook discussies. Gooi de deur niet dicht met "klaar uit", dat is wel zo makkelijk, vind IK.

Dat is het enige wat telt.
Ach,laat ik het nu met 90-8 eens zijn.Maar dat was al bekend,en ik heb ookal tot in den treure verteld wat mij tegenstaat aan de manier van fotgraferen bij incidenten.
En we zullen zien wie er uiteindelijk aan het kortse eind gaan trekken,de hulpverleners/slachtoffers of de fotografen.Mochten de fotgrafen meer recht hebben (wat ik me niet kan voorstellen) dan zullen we nog sneller en nog vaker de boel afschermen met prachtige grote zeilen.En dan bepalen wij terplaatse wel wat er wordt gefotografeert en wat niet.Ik vermoed dat de diverse brandweerregio,s hier toch wel op in zullen haken,klachten van hulpverleners teveel.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #134 Gepost op: 19 mei 2006, 22:19:59
Ach,laat ik het nu met 90-8 eens zijn.Maar dat was al bekend,en ik heb ookal tot in den treure verteld wat mij tegenstaat aan de manier van fotgraferen bij incidenten.
En we zullen zien wie er uiteindelijk aan het kortse eind gaan trekken,de hulpverleners/slachtoffers of de fotografen.Mochten de fotgrafen meer recht hebben (wat ik me niet kan voorstellen) dan zullen we nog sneller en nog vaker de boel afschermen met prachtige grote zeilen.En dan bepalen wij terplaatse wel wat er wordt gefotografeert en wat niet.Ik vermoed dat de diverse brandweerregio,s hier toch wel op in zullen haken,klachten van hulpverleners teveel.

Dat vind ik nu weer merkwaardig en zegt veel over de hekel aan fotografen van sommige hulpverleners. Mocht een fotograaf onder een muurtje lopen dat dreigt in te storten dan is er geen tijd om hem te waarschuwen, druk druk druk! Maar er is wel tijd om met zeilen te sjouwen om hem te beletten een foto te maken.

Ik begin een steeds beter beeld te krijgen.

Henk


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #135 Gepost op: 20 mei 2006, 01:24:17
@0-8:  Ik neem nota van het standpunt van de hulpverleners op het forum, dat volgens jou inhoudt dat de pers zichzelf beperkingen op zou moeten leggen en zekere dingen niet zou moeten fotograferen.

Bij deze steun ik jou aktie en roep ik alle persfotografen op slechts dat te fotograferen wat zij ethisch verantwoord achten.

Ik heb het vreemde gevoel dat ze dat al jaren doen eigenlijk.

Dus ik ga daar echte fotografen niet mee lastig vallen, ieder zijn vak, toch? Ze gaan mij gelukkig ook niet aan mijn kop lopen zeuren hoe ik mijn luidsprekers neer moet zetten.

Henk


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #136 Gepost op: 20 mei 2006, 01:28:39
@0-8:  Ik neem nota van het standpunt van de hulpverleners op het forum, dat volgens jou inhoudt dat de pers zichzelf beperkingen op zou moeten leggen en zekere dingen niet zou moeten fotograferen.

Bij deze steun ik jou aktie en roep ik alle persfotografen op slechts dat te fotograferen wat zij ethisch verantwoord achten.

Ik heb het vreemde gevoel dat ze dat al jaren doen eigenlijk.

Dus ik ga daar echte fotografen niet mee lastig vallen, ieder zijn vak, toch? Ze gaan mij gelukkig ook niet aan mijn kop lopen zeuren hoe ik mijn luidsprekers neer moet zetten.

Henk
Dat zeuren over luidsprekers heb ik al regelmatig gedaan bij optredens van mijn muziekvereniging... maar dat ligt meer aan degene die daar het  geluid deed.... ow wacht.. ik ben ook geen fotograaf :P

en inderdaad de persfotografen zullen inderdaad fotograferen wat ethisch verantwoord is met een achterliggende gedachte aan nieuwswaarde (of andersom) maar helaas kom je bij de meeste incidenten weinig echte persfotografen tegen.... ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #137 Gepost op: 20 mei 2006, 16:01:13
Dat vind ik nu weer merkwaardig en zegt veel over de hekel aan fotografen van sommige hulpverleners. Mocht een fotograaf onder een muurtje lopen dat dreigt in te storten dan is er geen tijd om hem te waarschuwen, druk druk druk! Maar er is wel tijd om met zeilen te sjouwen om hem te beletten een foto te maken.

Ik begin een steeds beter beeld te krijgen.

Henk
precies,en zou iedereen keurig achter de lintjes blijven.Zouden die vallende muurtjes geen problemen geven,wij als brandweer houden daar wel rekening mee.En als een fotograaf zo bot is om de privacy van een slachtoffer niet te respecteren,zullen wij wel voor die privacy zorgen.
En ach,over jouw beeld van iemand anders wil ik wel wat zeggen,maar dat wordt toch weer verwijdert door een mod  ::)


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #138 Gepost op: 21 mei 2006, 00:59:47
Merkwaardig zoals de voorstanders van vrije pers hun best doen om alle argumenten goed te onderbouwen.

Even merkwaardig dat de argumenten van het aan banden leggen van deze pers niet verder reiken dan "ze zijn lastig en ik vind dat het niet kan".

Stopt ethiek met het verhinderen van het afbeelden van komplete plaatjes van ongevallen?

Is het hinderen van pers wel ethisch verantwoord?

En afluisteren, mag dat ook?

Wat als ze iets anders onthullen als het onherkenbare sillouet van een gewonde, iets met corruptie bij de brandweer bijvoorbeeld. Moet daar ook een zeiltje over?

Of denk je zo ver niet na...

Henk


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #139 Gepost op: 21 mei 2006, 01:22:08
Merkwaardig zoals de voorstanders van vrije pers hun best doen om alle argumenten goed te onderbouwen.

Even merkwaardig dat de argumenten van het aan banden leggen van deze pers niet verder reiken dan "ze zijn lastig en ik vind dat het niet kan".

Stopt ethiek met het verhinderen van het afbeelden van komplete plaatjes van ongevallen?

Is het hinderen van pers wel ethisch verantwoord?

En afluisteren, mag dat ook?

Wat als ze iets anders onthullen als het onherkenbare sillouet van een gewonde, iets met corruptie bij de brandweer bijvoorbeeld. Moet daar ook een zeiltje over?

Of denk je zo ver niet na...

Henk
Dat was iets met nieuiwswaarde toch?? of ben ik plotseling weer aan de "goede kant" terechtgekomen ::) ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-